Mosolyfakasztó
Szöveges ítélet
Ez az első autó, amire visszanézek a parkolóban és amikor megyek érte jó érzés megpillantani. :) A mosolyfakasztáshoz még annyit, hogy nem csak én vigyorgok az autó láttán, hanem elsősorban a gyerekek forognak utána. De ahogy tapasztalom, minden korosztályban van rajongója ennek az autónak.
Lassan harminc éve vezetek, de valahogy az élvezeti faktor nem volt szempont eddig az autó választásnál. Pár évet hajtottam egy S60 T5-öt, amit végül is kedveltem, de végig gondolva hogy mennyi időt töltök benne egyedül (az idő 95%-a), hány alkalommal használtam ki a nagy csomagtartót (soha), haszontalannak tűnt. Sőt pazarlásnak, üzemanyag és az időm pazarlásának egyaránt. Mert vezethetnék helyette valami igazán jó autót is. A kis MX-5-öt már vagy 20 éve nézegetem és minden alkalommal megígértem magamnak, hogy egyszer nekem is lesz egy. Soha nem vezettem, de sokat olvastam róla, tudtam, hogy a toltálkáros csapatban is jó páran használják és legtöbben kedvelik a típust. Szóval megszületett a döntés megy a Volvó, jön a Miata.
Igazi impulzus vásárlóként megvettem az első megnézett autót, kb az első percben eldöntöttem, hogy nem jövök el nélküle :) Eddig úgy néz ki, hogy szerencsém volt pár hónap alatt semmi akna nem robbant.
Az autó igazi élmény bomba. Igaz, hogy fele paci sincs benne (110), mint az előző autómba, de nem is hiányzik. Legtöbbször... Van amikor jó lenne még 50-60 lovacska. De ilyenkor visszagondolok a miata.hu-n olvasott kompresszoros, turbós átalakítások leírásaihoz és le is mondok róla. Sok pénz, idő kellene hozzá.
A hazaút megmaradt bennem. Lefelé a feleségem Ignisét vezettem. Ahogy hazafelé hoztam az mx-et, eleinte azt hittem valami gond van a futóművel vagy a kormányművel. Alig tudtam tartósan egyenesen menni az autóval. Kellett 20-30 km, míg hozzászoktam a közvetlenségéhez.Utána már nagyon tetszett. 176 magasságommal kényelmesen elférek benne, de 190 fölött nem biztos, hogy komfortos lenne. Számomra a 150L csomagtartó bőven elég. Az autónak nem lételeme az autópálya (4000 fölött pörög a legális sebességhatáron) a jó minőségű szerpentin az ő világa :)
Első látásra szerelem volt, ha valami hiba előjön, még magam előtt is mentegetem.
Tetszik, hogy egyszerű szerkezet, nincs túl bonyolítva semmi.
7-11 liter között eszik, az utóbbi mondjuk az Eger-Lillafüred szakaszon.
A feleségem amikor meglátta, rögtön jött a kapuzárási pánikkal... Majd miután beült egy körre, már semmi kapuzárás, hanem hogy mikor viheti ő is? :D
Sokan megnézik az autót és úgy érzem nem negatívan állnak hozzá, semmi irigység, vagy megvetés hanem az tetszés mosolya.
Ha süt a nap le a tetővel, ha esik, fel a tető és had csússzon! Jól zár a vászontető. 130-nál még nincs plusz szél zaj. Kemény tetővel pedig érezhetően merevebb és csendesebb. Jelenleg nem tudom elképzelni a következő éveim MX-5 nélkül.
Hibalista
- Ahogy hozzám került éppen esedékes lett egy kuplung csere. - De sperr-re cseréltettem a nyitott diffit, vezérlés csere, olajak cseréje. - Valami kíbai szar volt a gyári antenna helyén, visszakerült az eredeti.
Ide hordtam szervizbe
Ruzsa szervíz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | S60 T5 | Következő autója? | MX-5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
