A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Mx-5 (1998-2005)

Mx-5 1.6 Hardtop 

Az ítélet értékelése
4,6(5 db)

Áldás rajta

Szöveges ítélet

Negyedik Mazdám. Nem átlagos a sorrend, ahogy őket használtam: egy 84-es 1.6-os 626-os után egy 90-es kétliteres 626-os, majd a 92-es V6-os Xedos következett. Miután az asszonyi cégautó felhízott Fabiából új Octaviába, eljött az ideje egy elményautónak is a családban. Hosszas keresésbe kezdtem. Megnéztem szinte az összes piacra került MX-5 Miatát, egyre még alkudtam is hosszan - ezt egy év óta még mindig árulják a kereskedésben - nem ezen a földön él egyik-másik eladó.

Augusztus végén mosolygott rám a szerencse. Ugyan földhözragadt materialista vagyok, de amikor kiderült, hogy a kinézett smaragdzöld szépséget egy katolikus plébános árulja és a telefonbeszélgetés közben a verőfényes napsütés közepette eleredt eső hatalmas félkörívű szivárványt varázsolt az ablakom keretébe, már tudtam, hogy Isten kedvel engem... Úgy éreztem magam, mint Sir Galahad (a bátor) a Gyalog-galoppban, mikor a Rossznyavalya Vár fokán meglátta kivilágított Szent Grált. És a folytatás is pont olyan volt: az autót a Regina Mundi Cisztercita kolostorban néztem meg Érden - bár be kell valljam, hogy a nővérek csinossága némileg elmaradt Essneki és Mindentbele apátnőkétől (Malackáról és Nyalókáről nem is beszélve).
Rögtön megalkudtam László Atyával, másnap már egymás mellett ültünk Mazda Mesterhez menet a Könyves Kálmán körúton. A harmincas atya vezetett és mesélt. Éppen annál a résznél tartott, hogy miután az unokatestvére elhozta az autót a kereskedésből, rendes katolikus szertartás szerint beszentelték, mikor a középső sávból egy ukrán kamion tempós sávváltásba kezdett. A miénkbe. Ránk. Úgy, hogy a három méter magasból a 120 centis Miatát valószínűleg nem is látta. Satufék, jobbrahúzás. Már hallottam is lelki füleimmel a fém iszonyú ropogását, mikor a szörnyeteg centikkel a Mazda bal-eleje előtt bezúgott a sávunkba. "Jézus, Mária!" mondott el egy hálaimát az Atya. Ezek után a Mester műszaki szemléje formalitás volt, persze, hogy nem volt még törve az autó semelyik porcikája.

Praktikus oldalról persze lehet fikázni: nem fér be a nagymama komódja, a baráti társaságból is csak egy ülhet melléd - ebből persze jó választással előnyt is lehet kovácsolni. A gyerekeket iskolába vinni is csak soros módban lehet, de ugye ez rögtön előny is, hiszen kétszer fordulsz a suliig - kétszeres az élvezet is. Télen kissé klausztrofób a helyzet, a piros lámpához közel állni pedig - ha látni is akarsz felfelé és nem akarod megvárni, hogy a mögötted álló dudájából vedd észre a zöldet - eléggé derék- és nyakpróbáló. Télen csúszós útnál észnél kell lenni, az erős gáz kanyarból kigyorsításkor komoly meglepetést okozhat - a hárombetűs menetstabilizáló csodaelektronikák ismeretlenek ennél a típusnál. Téligumival és odafigyeléssel persze nem jelent ez sem gondot.

Az MX-5-ösömet pontosan arra építették, amire vettem: élvezni a vezetés miden percét. Reggel vidáman kezdeni benne a napot munkába menet, este hazafelé felüdülni a kormány mögött. Budapest két vége között teszem meg naponta ezt az utat és még a dugó sem bosszant úgy, mint korábban. Melegebb évszakokban lenyitott tetővel egészen más képét látom a városnak, mint mások. Tegyék a szívükre a kezüket: hányszor bámulták önök önfeledten a körúton a különböző stílusú homlokzatokat, a sok historizáló oromzatot, párkányt, frízt a mai autók keskeny ablakain át? Pedig érdemes lenne...
Néhanapján kiszabadulni a városból másképpen csodás. Az autópálya nem terep, remekül le lehet jutni a Balatonra Biatorbágy, Bicske, Csákberény, Moha, Várpalota, Veszprém, Balatonfüred útvonalon is (ez még cifrázható is tovább persze). Egy órával ugyan több az út, de azt is az MX-5 kormánya mögött tölthetem! Minél több a kanyar, annál jobb. A fiaim se a légkondis Skodával szeretnének menni, állandó a vita, hogy ki jöjjön a "kisautóval". Minél jobban csúszik hátul, annál jobb a hangulat belül. A súlypont alacsony, a futómű kialakítása megegyezik a Lamborghiniéval és a Ferrariéval. Elöl-hátul kettős kereszt-lengőkar - helyigényes, de igényes. Hajtás hátul, szinte a vezető feneke alatt, a motor hosszában beépítve elől (roadster ugye), a tömegek pontosan kiegyensúlyozva a tengelyeken. A kormányzás és a váltó precíz - a nem túl erős motor ellenére a szerpentin és a versenypálya az igazi lételeme. Az előnyökhöz tartozik még a Miatások barátságos közössége (lásd www.miata.hu és az Index fóruma). Kevés van a típusból, ezért általános az üdvözlés, ha két márkatárs találkozik.

Emberek! Vegyetek magatoknak Miatát!

Hibalista

- Na neee! Ez egy Mazda!

Ide hordtam szervizbe

Mazda Mester (Mester Zoltán) - Budapest, Reitter Ferenc út. A korábbi Xedosomat is ő javította lelkiismeretesen és szakszerűen.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 91000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Xedos 6 2.0 V6-24 Következő autója? nem tervezek váltani, esetleg MX-5-re
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Mx-5 1998

További ítéletek (33 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)