A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Mx-5 (1998-2005)

Mx-5 MX5 NB 1.6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

MX5 1.6, 2000 automata - Mia, a munkába járós élményautó

Szöveges ítélet

Egy éves külföldi tartózkodásom után olyan helyzetbe kerültem, hogy lehetőségem nyilt saját autó vásárlására. Tudni kell, hogy egy szigetről beszélünk, ahol évente max 1 hónapot esik az eső. Vásárláskori szempontok a következők voltak: 1. legyen hozzá alkatrész, 2. ne legyen túlzottan drága a szervize, 3. ne csak egy közlekedő edény legyen.
Marketplace-en történő keresgélés során ráakadtam erre az autóra, ami 80%-ban megfelelet az igényeimnek. Ezen felül fontos volt, hogy legyen benne klíma, mert a nyári stabil 30 fok feletti időjárásnál már a tetőt sem lehet lenyitni hosszú távra, ha nem akar az ember másodfokú égési sérüléseket szenvedni, és napszúrást kapni.
Egy ismerős, márkában jártas szerelőt vittem az átvizsgálásra. Érdekesség, hogy miket nézett meg az autón. A hűtőfolyadékot vizsgálta, és szagolta meg, olajsarat kereset, a váltót nézte meg (automata), valamit a csomagtartó alatti lemezeket checkolta. Miután mondta, hogy megvehető, meg is állapodtam az eladóval. Azóta is úgy érzem, hogy jó vételt csináltam.
Használhatóság: Sokak szemében ez a változat igazi Isten káromlás (1.6, automata). Nem próbáltam a kézi, és 1.8-as kiviteleket, igy nem érzem a hiányát, viszont nem "csak" élményautózásra vettem, hanem mindennapi használatra is. Úgy érzem, hogy ezek az alap extrák lehetővé teszik az autót akár mindennapi használatra is, amennyit feláldoztunk az élmény oltárán, annál sokkal többen nyertünk praktikumban.
Furcsán hangzik, de még a bevásárlás sem olyan körülményes, mint amennyire lehúzzák a csomagtartó méretét, természetesen ha nem "jó magyar szokásokhoz hiven" "1 napig zárva lesz a bolt, mind éhenhalunk, vegyünk meg mindent IS" módon vásárolunk. 3-4 szatyor + egy zsugor ásványviz elfér a csomagtartóban.
Pár szó az automatáról: meglepően kellemes. Finoman pakolgat, nem érezni, hogy különböző helyzetekben el lenne tévedve. Ha nem kell szerelni, és az ember nem nyélen akar a szerpentineken menni, és határon autózni, tudom ajánlani.
Rozsda: na itt, ahol nincs só, azt sem tudja mi az. 21 éves autóra rámondani, hogy rozsdamentes állapot, az nem túl gyakran fordul elő. (külsérelmi nyomok azért vannak rajta, mert vezetni itt sem tudnak).
Kényelem: 182cm, 100kg, és nem mondom kényelmetlennek. Rövid távon. 200km feletti egyenletes tempójú (autópályás) utazás után nem mondom, hogy nem összetörve szállok ki belőle, de ez sem az ülésnek magának köszönhető, hanem a feszes futóműnek. A be- és kiszállás nem a legkényelmesebb, meg kell tanulni seggel betolatni az autóba, megállás után pedig nem kiszállunk, hanem levesszük magunkról az autót. Az alacsony üléspozíció miatt a kozák guggolós táncot ismerők előnyben vannak.
Fogyasztás: Automata + klíma együtt fel tudja tornászni 10.5L-re, normál használat mellett 9 körül járok vele. Viszont nem érdemes nyugger módon vezetni. Észrevettem, hogy ha dinamikusabban vezetek, a fogyasztás akkor sem változik érdemben, nyilván mert a motort így hangolták.
Összegzés: igazán megbizható autó, kemény tetővel még otthon is el tudnám képzelni mindennapi használatra. Egy kis személyes adalék, hogy miért: 10 percre lakom a munkahelyemtől, és van egy másik autóm, ami 6 litert fogyaszt, könnyű be- kiszállni...stb, mégis reggel amikor áll egymás mellett a 2 autó, és gondolkodom, hogy melyikkel menjek dolgozni, 5-ből 4-szer az MX5 ajtaja nyilik, még akkor is, ha ez 20 perc utazást jelent naponta.

Hibalista

- Várásláskor (125e km) kötelező cserék: - Vezérlés, fékbetétek, féktárcsák, minden olaj, minden szűrő - - Hátsó lengéscsillapítók - Kézifék visszajelző szenzor

Ide hordtam szervizbe

Nem releváns, külföld, viszont a külföldi szerelőkkel kapcsolatos meglátás: ugyanúgy megpróbálhatnak lehúzni. Találtam egy nagyon jó szakembert, akinek a kisujjában van ezzel az autóval kapcsolatos szerelés. Viszont a lengéscsillapitó cseréjekor, a 3 órás műveletre (úgy, hogy az alkatrészt én vettem meg otthon, és hoztam ki) a €200-s dijat sokallom. Azóta nem viszem oda.Kb 10e km-t megyek vele évente, 5e-ként cseréltetem az olajat, 10e-ként az olajszűrőt, ez nálam évi 2 csere, szűrővel együtt €50-ért csinálják meg.Váltó olaj csere most lesz esedékes, 40e km-rel ezelőtt volt cserélve.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 145000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Vectra 1.8 Következő autója? Civic
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Mx-5 1998

További ítéletek (33 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)