A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Mx-5 (1998-2005)

Mx-5 1.6 HT 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Ablakot le, könyököt ki

Szöveges ítélet

Namost én soha nem akartam roadstert venni, mert köcsög autónak tartottam, a mazdáról meg annyit tudtam, hogy a 323F gyerekkoromban nagyon teccet, még a bukólámpás kivitel. Ez abban az id?szakban volt, amikor alfám volt, és az a3-as audi volt álmaim netovábbja (elmúlt).

Aztán egyszer asszem a budafoki úton álltam a dugóban, és ott volt/van egy mazda szalon, és az el?tt láttam meg az mx-5-öst. Villámcsapás, ledöbbenés, mijaszar, miez, mazda, micsoda?? Na innent?l nem volt megállás, gy?jtöttem a prospektusokat, jártam a szalonokat, nézegettem az extralistát, stb stb. Böngésztem a zindex mazdás és mx-5 fórumát - innen is sziasztok!! - és mindenütt csak azt olvastam, hogy király, és tuti.
Aztán úgy esett, hogy nem volt pénzem vadcsiújra, hitelt nem akartam bevállalni, így elkezdtem a használtautó piacot böngészni. Fél évig kutattam, amíg az ölembe esett egy hibátlan, új szagú, 1 éves példány, aminek a tulaja - lenyomoztam, még a munkahelyét is felhívtam - külföldi munka miatt adta el. Megvettem. Miután megkötöttük az üzletet, majd´ 1 órát álldogáltam, gugoltam, hunyorítottam, és a irigykedtem magamra. Minden szögb?l gyönyör? volt és kívánatos.

Persze utána szembesülhettem minden hátrányával: 185 centimmel pont kicsi a beltér, két év alatt nem tudtam megszokni, hogy cip?kanállal tudok csak ki-be szállni, valami mindig nyomta a térdemet, a beltér fekete (egyébként szép, és puha anyagokból), és az a kurva ronda karcóra is szúrta a szememet.

Vezetni nagy élmény volt, mondjuk kellett egy-két hét, meg egy-két 180 fokos megpördülés, amig megszoktam a hátsókerék hajtást, 1 hónap után meg úgy tolta a seggét kanyarban, visítva kenve 2 kg gumit az aszfaltra, hogy majd´ elélveztem. Persze ez nem az 1.6-os motor k?kemény 110 lóerejének (harmatos) volt köszönhet?...

A legdurvább az volt, hogy nyaranta heti 3-4x lementem a balcsira, vagy bárhova csak azért, hogy vezethessem. Csajozni iszonyat eccer? volt vele, szinte semmit sem kellett tennem... MINDENKI megnézte, vagy ?szintén, vagy csak a szeme sarkából, de nem volt kivétel.

Együttélésünk els? évében kezdtem unni a belterét, ezért hosszas tanakodás után az mx5 fórum egyik tagján keresztül telerendeltem chromdesign cuccokkal, több mint fél milla értékben. Magam reszelgettem bele ezeket, kidobtam a randa karcórát, betettem egy 2DIN-es fejegységet, a végeredmény szerintem gyönyör? lett.

Nagy el?nye volt a "hátránya", azaz, hogy szigorúan kétszemélyes, így bulik, egyebek után "sajnálkozva" tárhattam szét a karjaimat, hogy bocsi, senkit nem tudok hazavinni, csak azt a nagymell? sz?két, pusztán irgalomból...

Aztán megismertem a feleségemet - aki akkor még nem volt az, ugye - és lassan lassan beláttam, hogy ha családot akarok, akkor váltani kell valami olyasmire, aminek akkora a csomagtartója, hogy esetleg két szatyor is belefér, illetve 4 személyt is bele lehet tuszkolni. Meg kezdtem megunni a kabriózás hátrányait: kicsi hely, mindig kócosan és izzadtan érkezem (a klíma ellenére), ráz mint a barom - mondjuk ezért demszkáj tökeire kellene rálépni párszor.

Szal meghirdettem, és azért ment el csak 2 hónap alatt, mert mindenkinek megmondtam: az autó kifogástalan, szal alku nincs, és megnézem, hogy kinek adom el. Jó kezekbe került, és pont annyiért adtam el, amennyiért vettem. Jó-jó, közben beletoltam a chromdesign cuccost, meg a fejegységet, de így is jól tartotta az értékét. Szerintem az új tulaját is szereti, Mazda Mester szerint 1 év alatt az is beletett 30e km-t :D

Egyébként az els? télen még garázsba tettem, a második alkalmával vettem rá négy lemezfelnin téligumit, rácuppantottam a keménytet?t, és hóban-fagyban is használtam. Jó móka volt, nem kellett kézifék a hóban való pörgéshez, de kabátban már tényleg kurva nehezen fértem el benne.

Hibalista

- - öööö ... ... a gyújtáson kellett néha állítani, mert hidegen rángatott
- - ja, meg egyszer a jobboldali ablak gumiszigetelése elszakadt, gariban javítva
- - és a puhatet? csatjai elfáradtak, szintén gariban cserélve.
-
- Mazda Mester azé´ csak 9 pont, nehogy elbízza magát

Ide hordtam szervizbe

Mazda Mester
XIII. Reitter F. u. vége (Újpestnél)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 12000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Alfa 146 Következő autója? Honda Civic Type-R
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Mx-5 1998

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)