A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Mx-5 (1998-2005)

Mx-5 1,6 NB FL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Folyamatos vigyorgás

Szöveges ítélet

Már nagyon régóta vágytam egy ilyen kocsira, aztán 2016 elején úgy döntöttem, hogy itt az ideje. Négytagú a család, de volt egy megbízható családi autó, ez második kocsinak „kellett” – igen, nagyon kellett. Igazából 1,9-esre vágytam volna sperrdifivel, de olyan sokat olvastam arról, hogy az alap MX-5 is nyújtja azt, amire az ember vágyik, hogy teljesen nyitott voltam a kompromisszumra. Akkoriban Berlinben laktunk, úgyhogy elkezdtem nézegetni a Mobilén a helyi kereskedésekben elérhető Mazdákat. A kedvesemmel el is mentünk, megnéztünk, kipróbáltunk többet - 4 fokban, nyitott tetővel korzózva a városban vigyorogva, miközben mindenki hülyének néz, az megvan? -, és nagyon változó volt a felhozatal. 3500-5000 euró között volt már NC is, de nekem az NB jobban tetszett. Megdöbbentő volt, hogy némelyikhez közeledve már messziről hallatszott a rozsda csámcsogása. Itteni javítási költségekkel számolva azok az autók, a rohadó küszöbjeikkel lényegében gazdasági totálkárosak voltak.
Én pedig mentem a kis festékvastagságmérőmmel felszerelkezve, és nézegettem a kocsikat.
Nem olyan sok keresgélés után ráakadtunk egy fekete gépre eredeti festéssel, keménytetővel, végig vezetett szervízkönyvvel. Egyéb extra nuku, de nagyon tetszetős portéka volt. Elvittük a kipróbálni a hétvégére, nagyon tetszett. Ekkor már megtörtént a névadó is – nálunk a gépeknek neve kell, hogy legyen, mert lelkük van (vagy ilyesmi) –, mert a nagyobbik lányom, amikor meglátta, felkiáltott: „Ennek cica arca van!”. Innentől kezdve élünk együtt Cirmivel. A kereskedésben lényegében 4000 pénzre tartották, a tavasz közeledtére való tekintettel már el volt készítve hozzá az 5000-es papír, de mivel nekünk még 4000-ért kiírva mutatták meg, ennyiért elhoztuk. A kocsinak semmi baja nem volt, de magyar módra lecseréltettem a vezérlést, olajat, satöbbi, biztos, ami biztos.
Azóta lényegében zavartalan a Mazdával az együttélés. Persze rá kell költeni minden évben valamennyit – egyik évben a kipufogórendszert, a másikban a fékeket, aztán a puhatetőt kellett lecserélni, kilakatoltattam az egész kasztnit, stb. –, de ez szerintem velejár egy ilyen korú autó használatának. Emlékszem a korábbi tizenéves autóimra, azokra sem kellett kevesebbet költeni, viszont nem volt élmény mindig beléjük ülni, vagy akár csak rájuk nézni.
Az autó vezetése természetesen folyamatos élmény, állandóan vigyorgok, ha benne ülök. Főleg jó minőségű, kanyargós úton, kihúzatva 6000-ig (vagy tovább)! Imádom! Többen megkérdezték, hogy hogy férek bele a 194 centimmel és 100 kilómmal, de köszönöm, jól.
Mostanában már télen is használjuk, mert sokszor a feleségem ezzel jár dolgozni – én viszem a nagy dízel kocsit, mert én nem közelre ingázok –, és természetesen ő is nagyon szereti. Vettünk hozzá másik felnigarnitúrát, téligumit, teljesen jól használható ekkor is. A keménytető miatt a zaj tényleg csekély, a fűtés pedig istencsászár.
Többször voltam már vele Magyarországon is. Persze autópályán nem ugyanaz az élmény, mint a hegyekben, de azért tartósan 160-nal autózva is elég jól fogyaszt, és elvisz oda, ahová szeretném. Nyáron autópályázva jól jönne bele a légkondi, de így is oké.
Mostanában (2020) kezdődött egy kis olaj-inkontinencia, amire a szerelő azt mondja, hogy az egész motort ki kellene szedni, és mindenfelé újratömíteni, de még nem javasolja, mert tényleg csak napi egy-két csöpp, amivel még együtt lehet élni. Viszont a motorkiszedéses mutatvány kábé 1500 euró lenne, ami erősen megfontolandó, bár előbb-utóbb be fogjuk ütemezni. Ha lehet, a kocsit nem cserélném le (hacsak nem egy néhányéves Fiat 124-re), mert jól karban tartom, megkapja a gondoskodást. Viszont kellene mellé egy valamilyen kupé is. Nem azért, mert Cirmi bármilyen hiányérzetet hagyna maga után, hanem csak nem járja, hogy amikor az asszony használja munkába járásra, akkor nekem egy dízel monstrummal kelljen mennem? (Egy GT86 vagy egy Cayman nagyon birizgálja a fantáziámat.)
Utószó. Látom ezeket a mindenféle kis kabriókat az utakon, és egy dolgot nem értek: ezek az emberek nem tudják, hogy az MX-5 a leg?

Hibalista

- Kipufogórendszer - kilyukadt, mert öreg volt
- Puhatető - nem romlott el, nem ázott be, de 17 évesen már repedezett volt, ezért lecseréltettem
- Villanyablakok - ezek sem romlottak el, csak fel-lehúzásnál úgy visítottak, mint az elátkozott lelkek. De egy zsírozás csodát tett
- Kormányszervó - na, ez kilyukadt és eleresztette a folyadékot. Egy egri szaki meggyógyította (egy slag segítségével), évekkel később kellett csak cserélni
- Fékek - az egyik fékpofa berohadt (gondolom, a kor), ezért betétet, tárcsát is cserélni kellett tervezetten felül

Ide hordtam szervizbe

Savli Service, Berlin
Nem ügyesek, viszont drágák. Nem volt olyan, hogy elsőre jól meg tudták volna csinálni, amit kellett - mindig okoztak egy másik hibát. Pl. féktárcsa és -pofa csere, futóműbeállítás után ferdén sikerült a kormányt beállítani.
Nagyon drága autókat is javítanak, nem tudtam úgy menni, hogy egy-egy Lambó vagy Ferrari ne lett volna az állványon, ha azokat is ilyen slendriánul csinálják, hogy élnek meg?

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

AC Autopunkt, Mühltal
Szerények, profik, megbízhatóak. A faluban ez az egyetlen független szervíz, több évtizede egy többgenerációs török autószerelő famíliáé. Le a kalappal!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 126000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Golf 1.9 PD TDI Következő autója? Cayman
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Mx-5 1998

További ítéletek (32 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)