Megbízható útitárs
Szöveges ítélet
Használatban
Cégautó flottából vettem kitűnő állapotban. Első autóm így a kelleténél rózsaszínebben látom. Kellemesen erős alig fogyaszt de az ereje csak 1800 fölött jön meg alatta nem turbólyuk, hanem verem van. De e fölé pörgetve húz, mint a disznó. Fogyasztásra nekem átlag 5-5,5 jött ki, átlagosnál picit dinamikusabb vezetési stílusban, vegyes üzemben, de pályán 110-el poroszkálva félig pakolva mértem már 4.1-et is (én és nem a gép).
A belső kicsit puritán, de nekem tetszik a hideg funkcionalitás. Nekem minden kézre áll, a váltó pontos, de így 260.000 tájékán már kezd akadni (ez lehet az elmaradt karbantartás hiánya is). Az ülés viszont borzalom. Már egy pár órás út alatt is megfájdul benne a hátam. A kárpit tartós, még alig bolyhos, pedig volt nyúzva.
Szervízben
Út szélén egyszer hagyott, de akkor sem engem :) Egy koccanás után nem kicserélt homlokfal miatt a klímakompresszor eldarált egy hűtőcsövet, úgyhogy ez sem az autó hibája volt. Ekkor tudtam meg, hogy nem lehet hengerfejesre hajtani, mert túlmelegedéskor letilt egy hőérzékelő és nem lehet elindítani. Szigorúan 10.000-es olajcsere és még a gyári turbó pörög benne úgy, hogy olajat nem eszik!!! Az izzókat eszi az első tompított, de vettem hozzá 800/db-ért egy marék nagy fényerejűt, ezzel tovább bírja (kb 2-3 hónap) Kellemetlen, de együtt tudok vele élni.
A csomagtér fedél nyitó-kapcsolója beázik a rendszámtábla világítással együtt. Én mondjuk örülök neki, hogy csak a kulcsról nyílik a csomagtér így a pirosnál senki nem tud hátul matatni. Egy ismerősöm a sajátját kinyomatta szilóval azóta nincs gondja vele. (úgy tűnik ez az 5 ajtós típushibája)
Ami terven felül cserélve volt: agycsapágyak (jobb 180.000km - bal 230.000km) első gátlók (190.000km körül), Főtengely ékszíjtárcsája (210.000km) Turbócső (220.000km) Ezeken túl csak folyadékok, tárcsák, betétek, szűrők.
A kettős tömegű lendkerék
Ezt muszáj külön kiemelnem a közhiedelem miatt. A történet a kifújó adagolókkal kezdődött. Egy szervizes mondott rá 600.000-et, hogy ki kell cserélni a csúcsok alatt a tömítést, és akkor már borulhat minden (csúcsok, nagynyomású pumpa). Annyim nem volt rá, így egy darabig eljárkáltam vele (ekkor kezdődött az alapjárati remegése a kocsinak) aztán a szokásos szervizesemhez más okból betérve mondtam neki a problémát, amit ő egyszerűen a rögzítő csavarok meghúzásával meg is oldott (volt amelyiket kézzel lehetett tekerni!!!) Vertem is a fejem a falba, hogy nekem nem jutott eszembe. Így a porlasztó megmenekült, de ez idő alatt szétrázta az egyenetlen járás a lenkereket. Ezért 240.000-nél azt is cserélni kellett. Itt jegyezném meg, hogy a gyári kuplung a lendkerék ellenére torziós! Aki nem olyat kap "gyárival egyező minőség" címen kérjen másikat. Nekem e-sasson lett, merev lamellával és ugrál a kuplung, nem lehet finoman csúsztatni... Amint tehetem kicseréltetem, mert szétrázza csúsztatáskor az egész blokkot a vacsi új lendkerékről nem is beszélve.
Most 260.000 körül a váltót kellene rendbe tenni, mert akad. Azt mondta a szervizes, hogy nem cserés a váltómű olaj... Ezt már bánom, hogy elhittem (ugyan maszekba viszem hozzá, de márkaszervizben dolgozik időtlen idők óta) Beazonosítatlan halk nyöszörgést hallok a motortérből (talán valami feszítő hagyja el magát) meg hidegen valami zörög is. Ha kiderül mik ezek a zajok bővítem a posztot.
Összességében ha gondosan karbantartják, jó és tartós autó ez. Ha levesszük a tudatlanság/gondatlanság okozta és a mo-n másnál is gyakori futómű gondokat egy db turbócső és egy db ékszíjtárcsa csere (ami kettő együtt alkatrésszel sem volt 70.000HUF) nem sok. De el kell ismerni az alkatrész azért kicsit borsos. Főleg a lendkerék+kuplung ami van 200.000. Itt ajánlom az alba autó alkatrész kereskedést, olcsóbb mint a többi kedvezménnyel, de nem szabad a sach alá adni a minőséget.
Hibalista
- Első gátlók, Jobb első kerékagy csapágy (később a bal is), Ékszíjtárcsa, 5ik ajtó teleszkópjai, Szivattyúház-tömítés, Turbócső, Lenderék
Ide hordtam szervizbe
Maszek
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
