A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 1.6 TDCi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható útitárs

Szöveges ítélet

Használatban
Cégautó flottából vettem kitűnő állapotban. Első autóm így a kelleténél rózsaszínebben látom. Kellemesen erős alig fogyaszt de az ereje csak 1800 fölött jön meg alatta nem turbólyuk, hanem verem van. De e fölé pörgetve húz, mint a disznó. Fogyasztásra nekem átlag 5-5,5 jött ki, átlagosnál picit dinamikusabb vezetési stílusban, vegyes üzemben, de pályán 110-el poroszkálva félig pakolva mértem már 4.1-et is (én és nem a gép).
A belső kicsit puritán, de nekem tetszik a hideg funkcionalitás. Nekem minden kézre áll, a váltó pontos, de így 260.000 tájékán már kezd akadni (ez lehet az elmaradt karbantartás hiánya is). Az ülés viszont borzalom. Már egy pár órás út alatt is megfájdul benne a hátam. A kárpit tartós, még alig bolyhos, pedig volt nyúzva.

Szervízben
Út szélén egyszer hagyott, de akkor sem engem :) Egy koccanás után nem kicserélt homlokfal miatt a klímakompresszor eldarált egy hűtőcsövet, úgyhogy ez sem az autó hibája volt. Ekkor tudtam meg, hogy nem lehet hengerfejesre hajtani, mert túlmelegedéskor letilt egy hőérzékelő és nem lehet elindítani. Szigorúan 10.000-es olajcsere és még a gyári turbó pörög benne úgy, hogy olajat nem eszik!!! Az izzókat eszi az első tompított, de vettem hozzá 800/db-ért egy marék nagy fényerejűt, ezzel tovább bírja (kb 2-3 hónap) Kellemetlen, de együtt tudok vele élni.
A csomagtér fedél nyitó-kapcsolója beázik a rendszámtábla világítással együtt. Én mondjuk örülök neki, hogy csak a kulcsról nyílik a csomagtér így a pirosnál senki nem tud hátul matatni. Egy ismerősöm a sajátját kinyomatta szilóval azóta nincs gondja vele. (úgy tűnik ez az 5 ajtós típushibája)
Ami terven felül cserélve volt: agycsapágyak (jobb 180.000km - bal 230.000km) első gátlók (190.000km körül), Főtengely ékszíjtárcsája (210.000km) Turbócső (220.000km) Ezeken túl csak folyadékok, tárcsák, betétek, szűrők.

A kettős tömegű lendkerék
Ezt muszáj külön kiemelnem a közhiedelem miatt. A történet a kifújó adagolókkal kezdődött. Egy szervizes mondott rá 600.000-et, hogy ki kell cserélni a csúcsok alatt a tömítést, és akkor már borulhat minden (csúcsok, nagynyomású pumpa). Annyim nem volt rá, így egy darabig eljárkáltam vele (ekkor kezdődött az alapjárati remegése a kocsinak) aztán a szokásos szervizesemhez más okból betérve mondtam neki a problémát, amit ő egyszerűen a rögzítő csavarok meghúzásával meg is oldott (volt amelyiket kézzel lehetett tekerni!!!) Vertem is a fejem a falba, hogy nekem nem jutott eszembe. Így a porlasztó megmenekült, de ez idő alatt szétrázta az egyenetlen járás a lenkereket. Ezért 240.000-nél azt is cserélni kellett. Itt jegyezném meg, hogy a gyári kuplung a lendkerék ellenére torziós! Aki nem olyat kap "gyárival egyező minőség" címen kérjen másikat. Nekem e-sasson lett, merev lamellával és ugrál a kuplung, nem lehet finoman csúsztatni... Amint tehetem kicseréltetem, mert szétrázza csúsztatáskor az egész blokkot a vacsi új lendkerékről nem is beszélve.

Most 260.000 körül a váltót kellene rendbe tenni, mert akad. Azt mondta a szervizes, hogy nem cserés a váltómű olaj... Ezt már bánom, hogy elhittem (ugyan maszekba viszem hozzá, de márkaszervizben dolgozik időtlen idők óta) Beazonosítatlan halk nyöszörgést hallok a motortérből (talán valami feszítő hagyja el magát) meg hidegen valami zörög is. Ha kiderül mik ezek a zajok bővítem a posztot.

Összességében ha gondosan karbantartják, jó és tartós autó ez. Ha levesszük a tudatlanság/gondatlanság okozta és a mo-n másnál is gyakori futómű gondokat egy db turbócső és egy db ékszíjtárcsa csere (ami kettő együtt alkatrésszel sem volt 70.000HUF) nem sok. De el kell ismerni az alkatrész azért kicsit borsos. Főleg a lendkerék+kuplung ami van 200.000. Itt ajánlom az alba autó alkatrész kereskedést, olcsóbb mint a többi kedvezménnyel, de nem szabad a sach alá adni a minőséget.

Hibalista

- Első gátlók, Jobb első kerékagy csapágy (később a bal is), Ékszíjtárcsa, 5ik ajtó teleszkópjai, Szivattyúház-tömítés, Turbócső, Lenderék

Ide hordtam szervizbe

Maszek

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (6) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A CSAJOZÓS VERDA

Focus Coupe Cabrio 2,0 tdci - 2008
2008.11.08 30000   1,7

"Kemény" szállító

Focus 1,6tdci - 2008
2009.05.16 36000   1,0

"Korektek"!

Focus 1.6 - 2007
2008.02.25 5000   3,0

1.6 a tökéletes közép kategória

Focus 1,6 100LE 4 ajtó - 2005
2009.09.23 40000   4,0

1.6 benzin cégautó

Focus 1.6 TI VCT kombi - 2010
2011.10.20 42000   -

188 cm felett ne ülj hátra

Focus 1.6 Ghia Sedan - 2008
2008.08.01 50   -

4 ajtós fóka

Focus 1,4 Trend Sedan - 2006
1999.11.30 39000   2,0

7 év,74 ezer km után

Focus 1.6 trend plus 100 le - 2006
2013.05.18 74000   5,0

A 2. Ő

Focus 1.6 Ti-Vct - 2005
2008.04.23 73000   1,5

A 4-kerekű Doxa óra

Focus Fresh 1.6 TDCI 90LE kombi - 2010
2020.01.20 80000   -

A Konzervatív

Focus 1,4 Trend - 2006
1999.11.30 7800   -

A Mi Fókánk

Focus 1.6 Trend 74KW 100LE 5DR - 2006
2013.01.29 54796   -

A SOKKok hada!

Focus 1.4 - 2005
1999.11.30 800   1,5

A barát

Focus 2008 1.8 TDCI GHIA 115LE - 2008
2010.09.07 78800   5,0

A büntető !!!

Focus RS 2009 - 2009
2012.02.05 10000   4,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 27

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)