A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus Fresh 1.6 TDCI 90LE kombi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A 4-kerekű Doxa óra

Szöveges ítélet

Évekig tartottam ettől a 90LE 1.6 TDCI motortól. Diesel, meg nagynyomású pumpa, injektor, turbó, meg kettőstömegű.
Ezek hallatán bele kell esni a pánikba. Jáááj.
Aztán egy benzines Focus 1 és benzines Focus 2 után (mellé) feleségemnek vettem, munkánk és gyerekek (3db, akarom mondani: 3fő) miatt megoldhatatlan lett az életünk. Lett 2 egyforma generációjú, színű Ford Focus kombink.
Az átpakolás, gyerekülés esetleges átrakása, autócsere (gyerekek programjai miatt előfordult, hogy egyikünk letette itt-ott az autót a városban, másikunk felvette..stb.) miatt egyszerű volt a 2 tejesen azonos méretű autó. Lényeg, hogy 1:1-ben össze tudtuk hasonlítani a motort.
Azóta bánom, hogy nem ültem bele hamarabb. Még egy ilyen gondozásmentes autónk még nem volt! Városban sikerül 5l/100km felé rugdosni a fogyasztását, de egyébként szerintünk termeli az üzemanyagot. (5 fős 10 napos Görögországi nyaralás átlaga, 40 fokban, klímával, Macedón/Szerb hegyi autópályázással, hazafelé 1xx-el [jóhogy nem írom ide...] 5.2l/100km). Ez még az utolsó DPF nélküli, ezért nem a 109 LE-st választottuk. Nem volt rossz döntés...
A 90LE ne tévesszen meg senkit. Ha jól emlékszem kb. 220Nm a nyomatéka, amivel majdnem duplázza az 1.6 100LE benzinest. Lámpánál vicces jeleneteket okoz az 1200kg és a nyomaték...
A beltér szerintem ennél a generációnál volt a legszebb, már ha egy Ford belteret szépnek lehet nevezni. Semmi csicsa (mint pl. a 3-as Fóka gomb-orgiája...). Letisztult, olyan semmi extra, autó beltér.
Hátul sajnos több, mint spártai a lábtér, de 10 év alatti gyerekekkel nem téma.
Csomagtér jól pakolható, (majdnem teljesen)síkba hajtható hátsó ülésekkel az IKEA nagy barátja lehetsz, háztartási géptől kezdve meglepően sokmindent el tud nyelni.
A futóműve egy csoda. Mai napig Audik/BMW/Mercik menekülnek előle a kanyarokban. Zseniális! Tényleg. Sokat vezettem német prémium autót (a javából, 140-400LE-ig), de futóműben nehéz kihívót találni. Ha nem érted miért annyival "egyszerűbb" a beltere, hova tették a pénzt... hát a futóműbe. Elől McPherson, hátul multilink (oldalanként 1 hossz és 3 kereszt lengőkar + stabilizátor).
Én csak ajánlani tudom. 5 év alatt 1-szer állt meg (nem, illetve nehezen indult: izzítőgyertyák túl magas ellenállás miatt nem indítottak). Gyári turbó és injektorok vannak benne, a kupplung, futómű meg fogyóeszköz, ha Budapesten jár az ember rendszeresen a belvárosban. 250ekm-el szerintem bármelyik másik modellnek becsületére válna.

Hibalista

- Ami elromlott:
- Izzítógyertya (Beru) - 4x4000 Ft
- Akkumulátor (Exide) - 24.000 Ft
- Tetőantenna talp (noname) + antenna (Ford) - 10.000 Ft (10 év korrózió...)
- Kupplungpedál rugó (Ford) - 3.000 Ft
- EGR szelep aktuátora kicsit ragadt - 0 Ft (szétszedés, pucolás, teflon spray után 1,5 éve hibátlanul működik... :-D)
-
- Amit a nem vájtfülűek ki sem cseréltek volna:
- Lengéscsillapító (Ford Motorcraft) - Elsők: 16eFt/db, hátsók: 9eFt/db (ezeket is inkább csak a 250ekm és 10 év miatt cseréltem)
- Első-hátsó lengőkarok - (Delphi/TRW/Febi/Ruiville) - kb. 60eFt összesen (szilentek hátul odavoltak)
- Komplett kupplungszett (LUK/Sachs kettőstömegűvel, kinyomóval) - 180.000 Ft (250ekm-nél igazából még 50ekm-t simán elment volna, de a kupplungtárcsa kopott volt. Kettőstömegűnek nem volt baja)

Ide hordtam szervizbe

Magamhoz. Viszonylag könnyen hozzáférhető minden a motortérben, rengeteg info, video elérhető MK2 Focus javításához. Mindenem nekem sincs a javításhoz, ezért a 9... :-D

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Ivanics Kft. Méhész utca.

Ők voltak az első gazdái, ilyen jól karbantartott autót még nem vettünk, beleértve vadonatúj szalonautónkat sem. Egyelőre nem szolgáltak rá a 10-nél rosszabbra.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2010
Kényelem (6) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 177000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Focus MK2 1.6 100LE benzin Következő autója? S-Max 2.0 TDCI Titanium
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)