A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus ST - 2.5l turbo FWD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szolid elozos auto

Szöveges ítélet

Elso autom. Persze ez nem azt jelenti, hogy ezen kivul csak a tanulo autot vezettem volna. Sokfele jarmu megfordult az evek soran a kezeim alatt, ami belefer a B kategoriaba. Vezettem bontoszokeveny Suzukit, tekintelyes Volvo SUV-ot es melos Fiat Ducatot is. Mindig is erdekeltek a fickosabb kocsik, ennek ellenere erosebb masinahoz talan egyszer ha lehetett kozom, de akkor se mertem jobban megpiszkalni, majd a sajatot, majd valamikor ha...
Aztan egyszercsak ott talalom magam az ST vezeto uleseben. A kenyelmes Recaro sportules gondosan korbeolel a kormany elott, eppen probauton gurulunk az akkori tulajdonosaval az anyoson. Remego labakkal igyekszek kelloen magabiztosnak tunni, mikozben probalom megszokni ezt a kuplungot, ami elvalaszt a motorhazteto alatt duruzsolo 2.5l-es turbos motortol. Utasom szerint hamar hozza lehet szokni a kocsihoz. Nehany hosszabb ut es ugy fogom vezetni, mintha mar evek ota meglenne. Igaza is volt meg nem is.

Leghosszabb ideig egy 50LE-s szivo dizelt vezettem az ST elott, igy a valtas elmenye leginkabb ugy irhato le, hogy ijeszto. A jo ertelemben ijeszto ha van olyan, ilyen borzongato. Amikor eloszor odaleptem neki 2-esben, majd belepreselodtem az ulesbe... es mar remulten kapom is el a gazt, hiszen varosban vagyok, megvan az otvenpityputy km-es sebesseg. Ekkor meg a szivo dizelhez voltam szokva, ami padlo, aztan 5 perc mulva majd elerjuk az 50-et.
Miert a masodik sebesseg kerdezhetne barki? Nos azert, mert a motornak akkora nyomateka van, hogy 1-esbol padloval indulni annyira ertelmetlen, mert vagy leszabalyoz az ESP vagy ha kikapcsolt allapotban indulunk, akkor a hirtelen bekoszono nyomatek leradirozza a gumit allo helyzetben. Arrol nem is beszelve, hogy kapaszkodni kell a kormanyba kiloveskor, mert ha a gumik megkapjak a kello tapadast, az elsokerek meghajtas elrantja jobbra a kormanyt es kesz a baj. Magasabb fokozaton is irdatlanul meg tud indulni mondjuk egy elozeskor. Oda is kell figyelni, mert a 3ast kiporgetve 120 felett van es van meg 3 sebesseg.

Amilyen kegyetlenul kepes megindulni, olyan bamulatosan hatekonyan meg is all. A fekrendszer es az ABS remekul hozza lett hangolva a karakterhez. Persze ehhez jo gumik is kellenek, jelenleg Michelin Pilot Sport teljesit szolgalatot a nyari szettben.
A sportossag jegyeben a futomu inkabb kemeny, a 18-as alufelniken gurulva erezni az ut egyenetlensegeit, de aki ezt az elmenyt keresi annak egyaltalan nem lesz zavaro.

Belulrol szinte ugyanaz, mint egy gyari korabeli Focus, aki a csicsat remeli, az masik kategoriaban keressen. Raadasul az enyem full fapad. Nincs szelvedo futes, visszapillanto futes, ules futes, tempomat meg egyeb mindenfele, amit lehetett kerni bele. En pont ezt kerestem, meg amugy is ami nincs beepitve az nem tud elromlani. 14 ev razkodas azert mar erzekelheto, mert a belterben ez az neha nyoszorog, az ajtoban az ablak kicsit zorog, dehat fel kell szerelni egy rohadt hangos kipufogot es karakterazonos is lesz, meg meg is oldottuk a problemat.

Kivulrol a legszembetunobb a narancs fenyezes, ami valami veszettul jol nez ki. A szepseghiba annyi, hogy tizenpityputy ev utan a lakk elkezd helyenkent lerohadni, ami rontja az esztetikat, de a magam reszerol ez pont nem erdekel addig, amig az auto a csillaggarazsban alszik es random biciklisek borulnak neki granit-reszegen egy erosebb szombat este utan hajnalban szetverve az oldalat... (ezert innen is udvozlom az edesanyanyjat a delikvensnek)

Jelen pillanatban abszolut megbizhatonak tartom. Mondjuk teny, hogy vasarlas elott egy even keresztul jartam az elado darabokat, 10+ kocsit neztem meg, mire talaltam egy olyat ami nem volt rozsdagyanus (kuszob ala bekuszo rohadassal), sufnituningolt (barmifele papirozas nelkul beepitett elemek, szornyeteg programozasok, sarvedo alol kilogo nyomtavszelesitesek), hengerfejes (az elado szerint nem baj, ha egybefuggo olajreteg van a hutofolyadek tetejen).
Ez mar a faceliftes valtozat, ami gombbal indul. Nagyonritkan elofordul, hogy a gomb nem indit, csak a gyujtas jon meg. Olyankor kikapcs, kuplungpumpa, ujraindit es mar be is roffent. A ket ev alatt, amiota egyutt dolgozunk, nem igen hagyott cserben egy alkalom kivetelevel, de az is az en hulyesegem volt.

Az emlitett egy alkalom ugy tortent, hogy egy folduton felkoppant egy tegla, ami a motorvedo burkolaton keresztul is megrepesztette az olajteknot. Erdekes modon meg az azt koveto 30km-es koruton ket megallassal is tartotta magaban az olajat kis szivargassal, mignem egy emeleti parkoloban kiengedte magabol teljesen. Szerencsere kar a gyengebb kenes miatt nem keletkezett, mondjuk nem is nagyon szoktam extrem terhelesnek kitenni. Viszont ez az eset ravilagitott egy fontos tenyezore:
Mivel ez majdnem ugyanaz, mint egy atlagos Focus, sok alkatresz egy az egyben kompatibilis. Viszont ha valami specifikusabb alkatresz koszon el, akkor az 4-5x-os aron van. A javitas pillanataban egy uj olajtekno egy Focusra 20-30-eFt volt, az ST-re 100-120e Ft.

Mindezeken tul kulonosebben nem szervizigenyes. Az olajcsere periodust kb 5000 Km-re allitottam be, mivel nagy is a teljesitmeny, varosban is hasznalom -sokszor rovid tavokra- es neha meg is no a talpam es olyankor kapkodja a papucsot rendesen eees meg is jon az etvagya.

Apropo etvagy. Viszonyitas kerdese, de alapvetoen nem eszik ez sokat. Jo. Ha repulorajttal indul a paraszt ket piros kozott a koruton, akkor siman elkeri a 18 litert. Ha a nemet autopalyan 220-al reperszt, akkor szinten. Meg kell tanulni vezetni. A kombinalt fogyasztasom a kezdetekben beallt 12.3-rol, 2 ev utan 10.7-re csokkent ugy, hogy tobbnyire varosban hasznalom. Orszaguton 7-8 literbol elvan, mondjuk nekem nem is derogal 80-90-es tempoval gurulni, igy is gyorsabb, mint biciklivel... A kemeny az, hogy meg ezt is lehetne lejjebb faragni, szolidabb gyorsitasokkal, de akkor mar kezdi elveszteni a karakteret es ennyi erovel minek 220+ loero meg a 300+ Nm nyomatek.

Osszessegeben abszolut elgedett vagyok ezzel az autoval. Volt egy elkepzelesem rola a kezdetekben es ezt az utolso pontig teljesitette is. Nincs semmi hianyerzetem, bar fontos megemliteni, hogy kulonosebb viszonyitasi alapom sincs, mert nem tulajdonoltam korabban masik kocsit.

Jelenleg nem erzem ugy, hogy valaha is megvalnek tole. Ha ugy alakul az elet, hogy at tudok vagy akarok ulni egy masikba, ezt akkor is megtartom akar jatszos autonak, vagy projekt autonak. Erdekes jovokepet vetit elore az a teny, hogy valamelyik osszkerekes Volvonak a teljes hajtaslanca kisebb atalakitasokkal kompatibilis hozza, illetve lattam mar stabilan mukodo 750 Le-s tuningot ebbol a 2.5-es motorblokkbol...

Hibalista

- Hatso hid teljes felujitas ~300eFt - Olajtekno csere ~120eFt - Olaj+szurocserek ~40eFt/alk.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2009
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 170000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)