A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 1.8 flexifuel 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Racionális alkoholizmus

Szöveges ítélet

Elözö autóm ítélete itt olvasható. Sok mindenben fogok ahhoz képest relativizálni.

https://nepitelet.hu/autok/ford/focus_1998/tul_fiatal_vagyok_hozza/

Az előző autómat 2020 januárban adtam el mondván, hogy nincs szükségem rá. Budapesten tömegközlekedéssel is meg tudom oldani a dolgokat. A covid is kezdte nyitogatni a szárnyait, mindenkit home officeba tereltek. Èn pedig amúgy is fel akartam mondani hogy külföldre költözzek, így pláne okafogyottá vált egy autó fenntartása ami csak az utcán áll. A terveim nagyjából úgy valósultak meg ahogy gondoltam, és azzal a felkiáltással léptem ki az autózásból, hogy kb 5 évig nem is tervezek venni semmit. Ez kettő és fél évig ment.
2022-ben vásároltam meg az első saját autómat már külföldön. Végre nem kölcsönben van, nem örököltem, saját magam a saját igényeim szerint választhattam ki. Na, hát ezek az igények nem voltak túl magasak, hogy egészen őszinte legyek:
- ne legyen diesel, drága alkatrészek
- ne legyen automata, drága alkatrészek
- lehetőleg 4-5 ajtós legyen a gyerekülés miatt
- klíma, ülésfűtés legyen benne
- kb 10-15éves korút legyen, mert ezekben még nincs direkt befecskendezés, turbo, az egyszerübb elektromos nyűgöket magam is meg tudom javítani/cserélni
- ne legyen nagyon rozsdás
- kb 5 évre tervezek vele, annyit nagy javítás nélkül bírjon ki.
Ezek alapján akkor kb 60000 SEK árban határoztam meg az irányt a max lélektani határ pedig 75000 SEK volt. Ez akkori értéken forintosítva kb 2-2,5millió forintos ársávnak felelt meg. Kia, Ford, Saab és Volvo típusok maradtak fenn a szűrőn. A Saabok mind fölöslegesen erősek voltak nekem. Nem akartam olyan sok gépjárműadót fizetni rá, illetve ekkoriban kezdtek el elszabadulni az üzemanyagárak. A Kiák ebben a korban még nem túl hívogató belterűek voltak. Maradt a Volvo és a Ford. Mondeok, V70-esek nagyon tetszettek, de magas sem vagyok, elefántbébit sem tervezünk. Nem kell ilyen nagy autó. Az alkatrészárak pedig a mérettel mennek feljebb. Végül a faceliftes Focus 2 és V50 között vergődtem.
Ekkor szembejött a kiválasztott auto: egy rendőrfókusz. Fehér, 5ajtós, 1,8 benzin/etanolos, helyi viszonylatban full fapadnak számító felszereltséggel. Ülésfűtés van, klíma van. És kb ennyi. Bőrt az auto akkor lát ha beleülök. Minden műanyag, de így legalább nem sajnálom. Ès az ára! Igazából azon akadt meg a szemem. 34900 SEK – vagyis a vétel idején kb 1,2 millió ft. Az Európában elszálló új- és használtautóárak miatt ennyiért ekkor már Magyarországon nem lehetett ilyen idős focust venni, szóval elmentem kipróbálni. A családban volt már a facelift elötti focus 1.6 tdci-vel, így nem volt ismeretlen a beltere. Vezetni pedig pont olyan volt mint az 1-est. Járt hozzá egy szett viseletes nyári gumi és egy egész jó szett szöges téligumi. Nem hagyhattam ott. Még a kereskedö elengedte az aprót hogy elhessegesse a bizonytalanságomat, másnap el is hoztam.
Tehát lett egy 14 éves kocsim 140000km-el, 125 lóerövel, kb fele annyiért, mint amennyit szántam rá, de jó vétel volt.

Tapasztalatok:

Az 1.8-as motor talán egy hajszállal jobban viszi mint a régit az 1.6-os. Tehát nem rakéta ez sem, de nagyon jó vele utazni. A helyi sebességhatárok 40-80-110km/h és minden tele van telepített traffival, szóval száguldozni nincs nagyon alkalom.
Csak etanollal tankolom. Abból bever 11 litert 100-on. Itt a kutak 95%-n lehet E85-öt kapni. Pénzügyileg perpillanat nem éri meg, mert most nem annnyival olcsóbb a benzinnél, mint amennyivel többet fogyaszt, de fele annyi káros anyagot ereget tőle, mintha benzinnel etetném. Ennyi belefér. Pláne úgy hogy egy flexifuel autóra sokkal olcsóbb az éves adó. A dieselnél kevesebb mint a fele, de a benzinesnek is kb csak a 60%-a. A benzinszag hiánya meg amúgy is kondicionál az elektromos autó jövőbeni birtoklására.
Hibája eddig nem jött elő. Itt-ott picit kopottas a kormány, de nem fájdalmas. A beltér szépen egyben van. Gombok a rádión nem kopottak, az a kevés extra ami van szépen működik. Èrzetre szélesebb mint az 1-es focus. A beltere nem olyan vicces - vagy ronda (preferencia kérdése), de minden a helyén van és szépen kattan. Az ülés széles, kényelmes és a tárolóhelyek is nagyon jól használhatóak. Egy könyöklő azért elférne benne. A csomagtartó szintén jól pakolható forma.

2022.07 Hosszabb állás után az akku lemerült, feltöltöttem azóta figyelek rá hogy azért hetente megjárassam.

Hibalista

- Akku lemerült, hosszú állás miatt. Feltöltöttem, azóta OK.

Ide hordtam szervizbe

Még nem volt szervizben.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Még nem volt szervizben.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 140000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 4100
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? MK1 Focus 1.6 Ghia Következő autója? Valami hibrid, vagy elektromos.
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)