Racionális de szerethető limuzin.
Szöveges ítélet
18 augusztus elején vettem az autót kb 148.000km-el, 13 évesen, nem külföldről hozott, újonnan Magyarországon lett forgalomba helyezve. Három hete volt meg mire kaptam időpontot Ford szervízbe, egy átvizsgálásra meg a szokásos kötelező szűrő, olaj, vezérlés cserére, előtte két nappal kezdtem el hallani indítás után ilyen két másodpercig tartó kerepelő hangot, mint kiderült a vezérmű tengely fogaskereke volt az, ezt is cserélték.
Ezen kívül nem sokra utána a kuplungpedált visszahúzó rugót kellett cserélni, egy olyan problémám van vele amit viszek magammal szinte mióta megvettem, hogy nagy sebességnél, ha gázt adok vibrál az autó, ezt két különböző felnivel és gumival is csinálja mert először arra gyanakodtam. Elvittem ezzel a szerelőmhöz akihez az előző autóval is jártam, átvizsgálta, átnézte, ment vele, azt mondta nem lát olyan hibás alkatrészt ami ezt okozná,viszont sok minden lehet(pl. féltengely) kicsit kellemetlen de nem vészes jelesnég, azt mondta várjunk vele és ha kicsit erősödik vigyem vissza és akkor már talán jobban elárulja magát valami, hogy mi okzhatja, amúgy az autó kiváló állapotban van és nem rozsdásodik.
Hogy az autóról is mondjak már valamit, szerintem ez a 116 lóerős Ti-Vct motor kellően dinamikusan tudja mozgatni a nem túl nehéz autót, persze kinek mi a dinamikus, aki 200 lóerőhöz vagy többhöz van szokva annak nyilván nem az, de szinte mindenre elég amit ezzel a motorral tud az autó. A kormányzása és a futóműve is kiváló, nagyon jól fekszik az úton, és halk a motor is, és a futómű is. Szerintem nagyon összevan rakva ez az autó, semmi sem kopog vagy zörög benne, nem kotyog, nem lötyög semmi, jó a zajszigetelése. Ha dinamikusan jól kigyorsítva használom vegyesben 8-8,5 liter közt szokott fogyasztani, városon kívül viszont ha olyan helyen megyek ahol folyamatosan jól lehet vele haladni, nem kell állandóan előzgetni akkor 6,5-7 liter szokott lenni. Ghia felszereltségű egy elég sok extra van az autóban, mindegyik működik is szerencsére, még egy jó multi hifi kéne középre :) szeretem ezt az autót, én megvagyok vele elégedve, mindenkinek tudom ajánlani.
Hibalista
- Vezérműtengely fogaskerék 40,000- , kuplungpedál rugó 3,000-
Ide hordtam szervizbe
Ford Solymár-Esztergom, az autó megvásárlása után csináltattam velük egy nagy átvizsgálást és szűrő, olaj, vezérlés cserét stb., itt vették észre és cserélték a vezérműtengely fogaskerekét is. Másfél hónapra rá kellett cserélni a kuplung visszahúzó kis rugót, én elhiszem, hogy nehezen hozzáférhető, de a 3000 forintos rugó cseréjének a több mint 20,000 forintos munkadíjánál azt hittem leesek a székről. Amúgy készségesek, és pontosak, nem volt velük problémám ezt leszámítva.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Helyi már már haver szerelő, mindent ő csinál már az autón :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 148000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mitsubishi Lancer 1.4 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |