Fekete Focus
Szöveges ítélet
Az autót relatíve magas futásteljesítménnyel vettem, de legalább nem tekerve, ami a vételárban is megnyilvánult. Garázsban tartott, korához képest jó állapotú, rendesen szervizelt, garázsban tartott példány, így a Focus-ok betegsége, a rozsda sem jelent még problémát.
Első autónak vásároltam, ebből kifolyólag nagy összehasonlítási alapom nincs, ám kifejezetten elégedett vagyok vele, remek érzés vezetni, nagyon jól viselkedik a kanyarokban, a kormányzása kifejezetten élmény. Az extrák listája sem rövid, és minden működik is. Kétzónás digitális klíma, automatikusan sötétedő belső tükör, négy elektromos ablak, esőszenzor, hűthető kesztyűtartó, középső kartámasz, elektromosan állítható fűthető tükrök, hogy csak néhányat említsek. Aki Focus vásárlásra adja a fejét, annak mindenképpen javaslom, hogy Ghia-t vagy Titanium-ot keressen. Ennyi idősen az árkülönbség nem jelentős, viszont a pluszban kapott kényelmi funkciók listája annál inkább.
Vásárlás után költöttem rá egy jelentősebb összeget, de ez igazából betervezett kiadás volt, cseréltettem az állapotfelmérésen feltárt dolgokat, illetve az ilyenkor ajánlatos dolgokat.
Autóvásárlás - 252 656 km (2017.03.30)
Vásárlás utáni szerviz - 253 424 km (2017.04.27)
Motorolaj + szűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Vezérműszíj + a hozzá tartozó dolgok (elvileg lett volna még az előzőben 30 ezer km, de ezzel nem akartam kockáztatni)
Hátsó stabilizátor kar (állapotfelmérésen feltárt gond)
Első féktárcsák + betétek (állapotfelmérésen feltárt gond)
Csomagtartó mikrokapcsolója (az autó megtekintésekor az előző tulaj által közölt hiba)
Meghibásodás - 256 474 km (2017.08.31): Az autó reggel indulás után fura hangot adott, a motorháztetőt felnyitva a generátorszíjnál olajfolyást láttam, amit szíjak szét is szórtak a motortérben, így az autó vontatva került szervizbe a biztonság kedvéért. Mint kiderült, a szervószivattyú adta meg magát, ami gyári felújítottan 70 000 környékén mozog, plusz mint kiderült, a kormány és a szivattyú közötti csöveket is cserélni kellett, így a végösszeg 120 000 Ft körül alakult.
Hibalista
- Csomagtartó világítás (égve marad lecsukott állapotban) - Szervószivattyú + csövek
Ide hordtam szervizbe
Magánszerelőhöz hordtam leginkább, a tervezett szervizek és a váratlan meghibásodás esetében is gyorsan segített, az autó állapotáról megfelelően tájékoztatott
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 252656 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
