A büntető !!!
Szöveges ítélet
2009-ben egy nagyon régen várt álom vált valóra amikor októberben átvehettem egy teljesen új 2.5-ös turbós igazi gyári sportmodellt,a valaha gyártott (akkor még) legerősebb európai fordot az RS-t! 305LE és 440Nm nyomaték.Ami több mint az Mitsu EVO vagy Subaru STI teljesítménye.Természetesen gyárilag... Volt viszonyítási alapom,mindig is imádtam a sportos autókat. Több ilyen autóm is volt,Camaro 5.0,Calibra 4×4 turbo,de ez teljesen más világ.....
Összkerék hajtás híján természetesen nem egy gyorsuló bajnok 0-ról (5.9mp a gyári adat) viszont 60-70-től már igen meggyőző! Igy japán "ellenfelei" hiába tudnak 0-100-ra jobb sprintet,de 0-200-ra már az RS-é az elsőség. Ez 21mp-et jelent! Így az utcán,minden napokban nagyon jól használható volt,fogyasztása is kimondottan baráti.Vezetéstől függően 10-19 között. A 19 állandó gyorsításokkal teli városi adat.Gyorsulásától és rugalmasságától csak a fékhatása tetszett jobban! Az autós oldalakon leírt fék gyengülési problémákat én soha nem tapasztaltam,sőt maximálisan elégedett voltam azzal!
Tetszett a gyárilag minden extrával felszerelt belső (bixenon,kulcs nélk.indítás,19-es felni stb.)és a nagyon egyedi,ütős megjelenés. Sokszor utána fordultak az utcán,kivétel nélkül akivel beszéltem nagyon szépnek és sportosnak titulálta! Nekem japán sportgépekkel szemben sokkal jobban tetszett kívülről és belülről is, persze ez mindenkinek maga kell eldöntenie! Tehát még ami nagyon jó volt benne a gázelvételnél lefújó szelep hangja(gyári),a durrogó kipufogó,az öthengeres motor dübörgése. Normál gázpedál használatnál teljesen mindennapos használatra képes autó! Futóműve elég kemény a magyar utakra,jó úton ,kanyarokban viszont nagyon jó!
Főleg tiszta ,száraz időben használtam,de kanyarokban kigyorsításnál az önzáró mechanikus difizár is nagy segítségre volt! Már ha itt tartunk talán ez volt az egyetlen gyenge pontja az RS-nek! A mérnökök akár mennyire is akarták be kell vallani,hogy ekkora teljesítmény nem való első kerék hajtásra! Ha maximálisan ki akarjuk használni az autó menet teljesítményeit akkor nagyon optimális feltételek kellenek ahhoz,hogy az elektronika 1-2-ben ne szabályozzon! Persze egyenes száraz úton rövid pálya futásom alatt nem találkoztam csak egyetlen "igazi" ellenféllel!Pedig nagyon sokan bepróbálkoztak vele.Talán a külseje miatt,talán aki ért hozzá azért mert kíváncsi volt rá mit tud.Aki nem az pedig azt hitte a spoilerek csak viccből vannak rajta.A passat tdi,audi 2.0 tfsi,BMW 530d,astra GSI és még sorolhatnám. De ezek nagyon nem egy kategória az RS-el.Amikor volt kedvem akkor azért helyre tettem Őket! Egyedül egy Q7 v12 TDI (500Le és 1000Nm)volt igazi ellenfél! Bár nem mondhatnám ,hogy sok különbség lett volna a két autó között,de talán picit az RS jobb volt! Közúton nehéz volt az RS-el lassan menni,még 180-nál is nagyon meggyőzően gyorsított,230-at ment 5-ik ben.Sajnos a végsebességét nem volt alkalmam kipróbálni,óra szerint 260-at mentem vele ami 10-et csalt GPS-hez képest fölfelé.Szerintem a gyári 263-at kb. tudta!
Tehát összefoglalva: az elindulási nehézségeket leszámítva egy iszonyatosan jó sportautó,amit gyárilag úgy építettek,hogy minden együtt van az élményekkel teli autózásra:a teljesítmény,kinézet,fék,futómű és extrák! Nem utólagosan tuningolva,hanem minden gyárilag ehhez a teljesítményhez kifejlesztve! Egyszerűen fantasztikus autó,ha újra ott lennék akkor újra megvenném.Felejthetetlen élményt ad,nagyon használható módon.Mindenkinek csak ajánlani tudom! Persze nem azt mondom,hogy egy sti vagy egy evo nem lehet ugyan olyan jó ,de szerintem semmiképpen nem jobb !!! Ki kell próbálni!
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
For-Top
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Focus 2.0 TDCi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
