Sose találná ki, mit tud ez a Golf!!! Kattintson!!!
Szöveges ítélet
Elnézést a kattvadász címért, mostanában ez a divat.
Tehát, egy nem SUV családi autót kerestünk, amiben hátul is el lehet férni, és jó nagy a puttonya. Néztünk Aurist, Tipot és KAstrát is, de ez lett a befutó.
Milyen is a Golf? Legfőképp semmilyen, mert egyetlen porcikája sem akar lenni valamilyen, azon kívül, hogy praktikus és jó.
Motor: a mai világban gombamód szaporodnak az ezres, 3 hengeres motorok, szóval a Golf 4 hengeres 1.4 Big Block ( :D ) akár presztízs értékű is lehet. Na jó, ez túlzás, de értik, mire gondolok...
1400-as fordulat alatt totál erőtlen, még városban is. 1500 körül betölt a turbó, majd 3000-3500-as RPM körül már a hangja is szép lesz.
A fogyasztás mesés, országúton 4,5L, autópályán 130-nál 6L. Városban meg ki hogy nyomja...
Az olajfogyasztás minimális, 1dl/1000km alatt van.
Beindításkoz elég csupán megpöccinteni a kulcsot, utána az autó beindítja magát. Nem kell addig indítózni, amíg beindul a motor.
A váltó kicsit műanyag érzetű, a rükvercet nem mindig veszi, de egyebet nem tudok felhozni ellene.
A futómű tetszik. Viszonylag kényelmes, szépen nyeli az úthibákat, emellé csendes is. Üresen és terhelve is hasonlóan rugózik és csillapít, tényleg frankó.
Kormány: abszolút semmi visszajelzést nem ad az útról, a servo viszont kicsit lehetne erősebb is. Főleg a FIAT-féle CityServo után hiányzik az erősebb rásegítés. Ha már a kormánykeréknék járunk, a kormányon levő kezelőgombok jók, de vajon miért nem lehet megoldani, hogy ne csak a zeneszámokat, hanem az albumokat is lehessen léptetni?
Ülések: a legnagyobb csalódás az autóval kapcsolatban. Derékban semmit nem tart, emiatt néha fájó derékkal szállok ki a kocsiból. Az állíthatóság tág határok között lehetséges, oldaltartás is oké.
Zajok: némi nyöszörgés jön rossz úton az ajtókeretek felől, ezt leszámítva semmi... príma!
Hely: az oké, hogy elöl elférni, de van hely a hátsó sorban is. A 188 centis magam mögé beférek úgy, hogy a térdem nem ér hozzá az első ülés támlájához. Az oldalzsebek nagyok, a másfél literes flakon is belefér. A csomagtartó is meggyőző. Én kiszedtem az álpadlót, emiatt még nagyobb a tér. A roló kicsit karcosan mozog.
A világítás is jó. Nincsenek nagy igényeim, ezzel a halogénnel elégedett vagyok. Ültem már pár autóban, amiben ehhez képest csak mécses a tompított.
Na, még pár negatívum, ami eszembe jut:
A parkolóradar néha becsipog, miközben semmi nincs a kocsi körül. (tényleg semmi, egy macska se)
Az automata ablaktörlő késve veszi észre a szakadó esőt, és aztán késve veszi észre, hogy elállt az eső.
Az érintőkijelzőről vezérelhető rádión kész rémálom menet közben albumot léptetni.
Mivel még nemrég van meg az autó, a költségekről szóló rész kicsit megalapozatlan.
Folyt köv...
Hibalista
- tempomat kapcsoló
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 37000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
