A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (2012)

Golf Variant 1.6 TDI DSG Comfortline 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tróger

Szöveges ítélet

A Golfba egy Octavia III-ból ültem át (1.6 TDI Elegance, kézi váltó), amit nagy megelégedéssel használtam. Típusváltás csak azért történt, mert a szokásos 4 éves csereciklusnál a VW-t kicsivel jobban fel lehetett extrázni azonos lízingdíjból. A közös műszaki alapok miatt fel sem merült bennem, hogy ez visszalépés lehetne, sőt azt hittem, hogy az automata váltó nagy segítség lesz. Mekkora tévedés!

Az autó megítélésének két aspektusa van. Mivel a munkavégzéshez biztosítja számomra a cég, el lehetne intézni annyival, hogy a legjobb autó a céges autó, mivel ingyen van. Ez viszont vajmi keveset segítene azokon, akik vásárlás előtt tájékozódnának. Az autót bizonyos megkötések mellett szabadon tudtam konfigurálni, így pontokba szedtem a fontosabb dolgokat, hátha tanulságul szolgál másoknak.


DSG váltó:

Az autó leghitványabb része a 7 sebességes DQ200 szárazkuplungos váltó, amit az 1.0-1.8 TSI-hez, illetve az 1.4-1.6 TDI-hez párosít a VW konszern a különböző modellekben. Attól eltekintve sincs jó véleményem erről a szerkezetről, hogy az enyémet 30e km után cserélni kellett. A mindennapi használhatóságot nagyon lerontja, hogy a váltó darabosan és lustán működik. D-ben nagyon hamar felvált, a gázpedál érzéketlenné válik, gyorsításnál szinte csak padlógázra hajlandó visszaváltani. Ilyenkor tétovázik 1-2 másodpercig, majd nagyot rántva 2 fokozatot is visszapakol. S-ben viszont feleslegesen bőgeti a motort, néha elfelejt felváltani, máskor meg indokolatlanul kapcsolgat fel-le. Elindulási hajlama pocsék, az elektronika lefojtja a motort, így késlekedve mozdul meg. Ez a hezitálás forgalmas kereszteződésben nem egyszer hozott már kellemetlen helyzetbe. A dugóban araszolást és az emelkedőn elindulást szintén nem szereti, a gázzal óvatoskodva tohonyán mozdul meg, kicsit jobban odalépve viszont azonnal rángat és bukdácsol. Előzéskor inkább magam szoktam váltani, mert ritkán találja el, hogy mennyit kell visszaváltani. Alacsony fordulaton gyorsításra hajlamos remegni és rángatni, érdekes, hogy ezt csak bemelegedve csinálja. Rendszeres, hogy a 2. fokozatot csattanva kapcsolja, a 4. és 6. fokozatba pedig hosszan csúsztatva vált fel, és ilyenkor leszedálva gyorsul. Hiába van 7 fokozat, a végáttétel megegyezik az 5-ös manuális váltóval, így aztán se nem spórolósabb, se nem halkabb vele az utazás. Félreértés ne essék, nem ilyen az összes duplakuplungos váltó, a 2 literes dízelekhez adott “nedves” DQ250 (6 fokozat) vagy DQ380 (7 fokozat) össze sem hasonlítható vele. Sokkal finomabban és gyorsabban dolgoznak, a vezethetőségük klasszisokkal jobb, a hosszabb végáttételük miatt pedig kevésbé fárasztó az autópályás utazás. Ha a nálam sokkal nyugodtabb stílusban vezető feleségem nem hozná fel rendszeresen, hogy nem úgy viselkedik a váltó, ahogy azt elvárná, talán betudnám annak a fenti hibákat, hogy az én stílusomhoz nem illeszkedik az autó. De nem, ez a szerkezet egyszerűen nem jó, némi utánajárást követően beigazolódott, hogy a fentebb részletezett hibák abszolút nem egyedi megfigyelések.


ErgoActive ülés:

Rendszeresen járok külföldre, gyakori, hogy egyhuzamban 5-8 órát kell utaznom, akár több egymást követő napon is. Emiatt azonnal bejelöltem az extralistán, de a DSG mellett ez is elégetett pénz. Elsőre szimpatikus volt, hogy jó az oldaltartása, mindenhol rendesen támaszt, egészen sportos benyomást kelt. (A formázása miatt viszont 100kg fölött meg se próbálkozz vele). Aztán rövidesen jön a felismerés, hogy hiába a sok plusz állítási lehetőség (kihúzható, változtatható dőlésszögű ülőlap, fel-le is állítható deréktámasz), menet közben menthetetlenül nyomja valamidet. Átlagos testalkatú vagyok, kipróbáltam már mindenféle pozíciót, de egyszerűen nincs olyan beállítás, ahol 1 óra elteltével ne gyötörne meg legalább egy testrészemet. Gerinc, comb, ülep, valami tutira fájni fog. Ennyit autóban még nem fájt a fenekem, az biztos. Az ülés túl kemény, vékony a párnázat, a merevítő vasak könnyen kitapinthatók, és az idő előrehaladtával ez csak egyre rosszabb, ahogy a szivacsozás összetöpörödik. Eltérő testfelépítésű sofőrjeim és utasaim eddig kivétel nélkül ugyanarra a konklúzióra jutottak, hogy nem lehet kényelmes pozíciót találni. Az Octavia egy álom volt ehhez képest, de mint utóbb kiderült, a Golf széria ülése is messze jobb. Az elektromos deréktámasz masszázs imitációja egy rossz vicc, csak arra jó, hogy el ne aludj. Egyedüli pozitívum az alapból adott hatékony ülésfűtés, de az némi felárért kérhető a sima székekhez is. Az ErgoActive-ért felszámított 200e forint nonszensz, én inkább költeném nőkre, drogra, Kiskegyed előfizetésre, akármire.


Adaptív tempomat:

Ez egy olyan félkész funkció, amit nem lett volna szabad beépíteni szériagyártású autóba. Sajnos a VW olyan pökhendi, hogy nem adja meg a lehetőséget, hogy “intelligensről” hagyományos módra lehessen állítani a tempomatot, így keserítve meg a mindennapokat. Városban és országúton egészen bátorra lehet állítani a követési távot, de a hirtelen sebességváltozásokat lassan kezeli le. Sokszor túl későn és nagyot fékez, néha annyira elbambul, hogy vad sípolással figyelmeztet, dolgozz helyette. Gyorsításnál viszont rendszerint rá kell segíteni a gázzal, mert indokolatlanul lemarad az előttes autóhoz képest. Autópályán túl óvatossá válik, így a lassabb jármű kikerüléséhez feleslegesen hamar kell sávot váltani, ami nagy forgalomban kimondottan kellemetlenné teszi a tempomat használatát. Két autó közé besorolás előtt javallott kikapcsolni, mert pánikszerűen kezd fékezni. Párhuzamos közlekedésnél nem hajlandó jobbról elhaladni, egy balra kanyarodó autó miatt is simán elkezd lassítani. A lekanyarodó autókat pocsékul kezeli le, még akkor is fékez tovább, ha már nincs előtte semmi. Persze, mindezeket felül lehet bírálni a gázpedállal, de hát akkor minek az egész automatizálás, ha szarul működik. Az álló autókkal nem tud mit kezdeni, így a piros lámpánál várakozóba minden további nélkül belerongyolna. Többször előfordult, hogy rágyorsított a félátfedésben lévő járműre, vagy abszolút nem észlelte a sávomban haladó teherautót. Havazásban vagy nagyobb esőben a szenzor bemondja az unalmast, ilyenkor nemes egyszerűséggel kikapcsol a tempomat, és csak a limiter funkció elérhető, míg nincs letakarítva a dzsuva. Az adaptív funkció amúgy abszolút szerethető lenne, ha megbízhatóan működne, és nem próbálna megölni vagy idegileg kikészíteni.


1.6 CR TDI:

Az Octaviával közel 100e km-t mentem ezen motor Euro V-ös kiadásával, ami összességében kulturáltabban és élénkebben működött, hiába volt papírforma szerint 10 lóerővel gyengébb. Lehet, hogy a csalószoftver ennyit számított? Mivel közel 1400 kg az autó önsúlya (lemértem: negyed tank üzemanyaggal, sofőr nélkül 1380kg), hamar szembetűnik, hogy alsó hangon ~15% plusz teljesítmény nagyon hiányzik. Nem tudom, mennyire a tudatos lebutítás vagy az Euro VI hozománya (az enyém még AdBlue nélküli), de 2500-as fordulatszám alatt nagyon kelletlen. Ott aztán észbe kap, de 3500 fölött megint csak szenved. Intenzív gyorsításkor az automata még kickdown nélkül is elengedi 4000-ig a fordulatot, de ez csak afféle elmaszatolása a harmatos teljesítménynek. Főleg országúti előzéskor érezni, hogy ordít és szenved a motor, nincs elég tartaléka. Hiába jó a Golf hangszigetelése, a kellemetlen tónusú motorhang mindig dominál. Egyenletes haladásnál a DSG szereti alacsonyan tartani a fordulatot, ahol teljesen döglött a motor. Az utazásaim kb. 70%-a autópályán, a sebességhatárokat többnyire betartva zajlik, így a mért átlagfogyasztás 6-6.5 liter, de sok országúti szakasszal is elkéri az 5.5 litert. Ez pont egy fél literrel több, mint amit az Octavia tudott, és a mindössze 50 literes tank miatt érezhetően kisebb a hatótávolság. A műszerfalon a mérthez képest rendre fél literrel alacsonyabb fogyasztási érték jelenik meg, ami azért elég pofátlanság. A start-stop rendszer itt már úgy van hangolva, hogy lassú guruláskor is leállítsa a motort – ezzel szépen elérték, hogy automatikusan kikapcsolom, mert ez így veszélyes. A gázolaj mellett még motorolajból is csipeget egy keveset, két kötelező szerviz között rá kell tölteni fél-egy litert. Aki ragaszkodik a dízelhez, inkább a 2 literest válassza, ami egy teljesen más kávéház: nincs olyan érzés, hogy egy egyszerű előzés is élet-halál harc, és autópályán semmivel nem fog többet fogyasztani. Benzines vonalon az 1.4 TSI szintén kellemesebb karakterű, és csak kb. 0.5-1 literrel kér többet enni az 1.6 TDI-nél. A DSG javításának idejére ilyen 125 lovas Jettával jártam, nagyon pozitív meglepetés volt fogyasztásban és teljesítményben.


Extrák:

Miközben az adaptív tempomat szériafelszereltség, a Bluetooth kihangosítás nem jár ingyen. Megoldás a kiegészítő Connectivity csomag 50e-ért, vagy 85e-ért a nagyobb fejegység, amihez viszont nem jár alapból az App Connect. Óóó, nem, 65e lesz báttya! Sajnos a modellfrissítés óta már érintősek a menügombok, amiket nehézkes pontosan kezelni. Elképesztő biztonsági hiba, hogy a műszerfal fényerejének vagy a fényszórók magasságának állítását egy al-almenüből kell elővarázsolni, mert megspórolták a fizikai gombokat. A nagy kijelzőhöz lehet kérni tolatókamerát 90e-ért, tök jó szemfényvesztés, hogy a hátsó embléma mögül bújik elő. Csak éppen a minősége olyan, mintha 2015-ben az AliExpressről rendelték volna be, kb. 640x480 felbontású, az autó sarkait nem jelzi, a segédvonalak pedig haszontalanul primitívek. Semmibe nem fájt volna beprogramozni, hogy tolatáskor a jobboldali tükörlap lebillenjen, de hát értem én, el kell kérni 50e forintot a motorosan behajtható tükrökért, mert csak ott aktív ez a funkció. 400e körül mérik a LED-es fényszórót, mégis érdemes elgondolkodni rajta, mert a hagyományos lámpatestek nagyon gyatrák még növelt fényerejű izzókkal is. Az automata klímára sem érdemes sajnálni a plusz pénzt, mert alapvetően szépen teszi a dolgát. Az esőérzékelős ablaktörlő szintén a jobbak közül való, de azért gyakran felül kell bírálni. A 16”-os felnik felárasak, de ezzel kissé már ráz és dübög a futómű a magyar utakon, így kényelem szempontjából jobb választás lehet a 15”-os alap felni - mondjuk azzal kissé röhejesen néz ki az autó. El ne feledjem: gyárilag Hankook gumikkal jön az autó, ami azért érezhetően nem prémium. Természetesen rengeteg egyéb extrát lehet még kérni az autóba, de pillanatok alatt el lehet szállni a végösszeggel.


Minőség:

Szerintem a Golf úgy van kitalálva, hogy amíg a tesztelőkön átjut, addig bírja a strapát, hogy lehessen áradozni róla. Aztán szép lassan elhagyja magát, és egy középszerű autó szintjére süllyed le. Első blikkre a minőség tényleg szupernek tűnik, de ez csak parasztvakítás! Kb. 35e km után elkezdett zörögni a középkonzol és a jobb oldali ajtókárpit, 70e km elteltével már a bal oldali B oszlop borítása is zajong. Az első futómű az idő előrehaladtával egyre hangosabb, főleg keresztbordákon áthaladva jobb elől dübög, de néha behatárolhatatlan kopogó vagy csikorgó hangok is megjelennek véletlenszerűen. Az autó fényezése a motorháztetőn és az első lökhárítón már 10e km megtétele után több helyen lepattogzott. A bal első ajtó gyárilag nem volt síkban a karosszériával, a szervizben állítottak rajta, azóta viszont nehézkesen csukódik. A csomagtartó kárpitozása 6 hónap alatt teljesen kibolyhosodott, mert nem elég strapabíró anyaggal van burkolva. A vezetőülés távolságállítás után rendszeresen nem ugrik be a helyére, hanem menet közben huppan egyet. 8000 km megtétele után elkezdett döglődni a DSG, amit aztán kompletten kicseréltek 30000-nél, de néhány ezer km megtétele után ismételten előjött a korábban kifogásolt hibák nagy része. Szerintem a minőség szerves része a háttértámogatás, pl. hogy nem kell összességében 2 hónapot állnia szervizben az autónak, hogy végre kezdjenek valamit a nyomorék váltóval. Lehetne mondani egyes hibákra, hogy apróságok, no de kérem, ez állítólag egy etalon autó. Hát egy frászt az!


Pozitívumok:

Tisztességtelen lenne elhallgatni, hogy mely részletek vannak jól kitalálva. A Golf alapvetően masszív felépítésű, a szélzaj 140-ig konszolidált szinten van, így autópályán is elviselhető a hosszabb távú utazás. A feláras fejegységgel a hangrendszer nagy hangerőn is tisztán, torzításmentesen szól, az EQ-val jól beállítható az egyéni ízlésnek megfelelően. A kormányzás hangolása nagyon jó, nem túl puha, nem túl kemény, és a szükséges visszajelzést megadja. A futómű rendkívül stabil, jó gumikkal sokáig semlegesen, az ívet tartva fordul az autó. Az ergonómiába nem nagyon lehet belekötni, nagyon kényelmesre beállítható a könyöktámasz, a bajuszkapcsolók és a kezelőszervek kialakítása egyértelmű és ergonomikus. A kormányról sok funkció vezérelhető, bár kell egy kis idő az összes gomb megjegyzéséhez. Az Auto Hold-ot minden autóban kötelezővé tenném, az elektromos kézifékkel párosítva nagyon hasznos a városi araszolgatásban. Ügyesen megoldották, hogy indulásnál nincs olyan késlekedés és ringatózás az automatikus kézifék kioldásakor, mint amit egy pár éves Peugeot-ban tapasztaltam. A beltérben sok és jól használható tárolóhely van, a csomagtartó mérete nagyjából mindenre elég, kimondottan kedvelem a dupla padlós kialakítást, az oldalsó tárolókat és az akasztókat. Szubjektív dolog, de szerintem az autó kívül-belül jól néz ki, a konzervatív dizájn kortalanná teszi.


Golf vs. Octavia:

Amíg tartott az újdonság varázsa, úgy gondoltam, jó cserét csináltam, de hamar megértettem, miért vannak manapság az átlagnál lojálisabb vásárlói a Skodának. Nem haboznék, ha a 170e km-t futott Octaviába visszaülhetnék. Kicsit puritánabb volt, de legalább egy kiugró hibák nélküli, őszinte konstrukció. A Golfnak szerintem három érdemi előnye van: az Auto Hold funkció, a jobb szélzaj szigetelés, illetve a kiegyensúlyozottabb első futómű. A Skoda ezzel szemben érezhetően tágasabb, az ülések kényelmesebbek, néhány kezelőszerv (pl. tempomat, multifunkciós kormány) működése szerintem logikusabb. Az összeszerelési minősége egyértelműen jobb, és összességében egy kiforrottabb, józanabb konstrukció, ami nem akar többnek látszani, mint ami. Néha vágyakozva nézek meg egy-egy elhaladó Octaviát: a használói talán nem is tudják, milyen szerencsések.


Konklúzió:

Tudom, sokan két kezüket összetennék egy ilyen autóért, de ez itt most nem a relativizálás, hanem az őszinte értékelés ideje. Jó néhány tesztet elolvastam előzetesen erről a típusról, és hát utólag látszik, hogy egy pár napos együttlét nem elég ahhoz, hogy az újságírók a csillogó átverés mögé lássanak. Ha egy cikkben elintézik annyival a motor-váltó kombinációt, hogy kényelmes, de kicsit lassú, az a valóságban sok tízezer km után úgy néz ki, hogy már a pokolba kívánod az egész kócerájt. Más hajtáslánccal, széria ülésekkel és kikapcsolható adaptív tempomattal ez egy jó autó lenne, de így csak egy lusta, kényelmetlen, idegőrlő gané.

Hibalista

- Út szélén még nem hagyott, de kb. 8000 km megtétele után a váltó rendellenes súrlódó hangokat kezdett kiadni, alacsony fordulatszám tartományban rángatott és remegett. A második fokozatot csattanva és rángatva kapcsolta, a páros fokozatokba a kuplungot hosszan csúsztatva váltott fel. Ez odáig fajult, hogy felváltáskor rendszeresen felpörgette a motort 300-500-as fordulattal, és csak úgy tudott kapcsolni. A szerviz szerint ez annak a tünete, hogy a mechatronika így próbál valami hibát kompenzálni. Az autó az első 9 hónap során 4-szer járt szervizben ezekkel a panaszokkal, kétszer is próbálkoztak átprogramozással, ami nem hozott sikert. 30e km lefutása után a komplett váltót kicserélték, állítólag az 5. fokozat tengelye szorult. Nem volt egyszerű menet a hibát elfogadtatni, összességében 2 hónapot töltött távol, ami egy pénzkeresésre használt járműnél elfogadhatatlanul sok. Sajnos néhány ezer km után az új váltó is elkezdte ismételten a korábbi hibákat produkálni, de lassan kezdem elengedni a dolgot, nincs türelmem még egyszer eljátszani a garanciális procedúrát. Kb. 70e km után nagyon gyakorivá váltak a motornál a DPF regenerálások, leállítás után percekig hangosan búg a ventilátor. A feleségem attól fél, hogy egyszer csak kigyullad az autó. Remélem, hogy a tűz nem fog átterjed máshová.

Ide hordtam szervizbe

Procar – Székesfehérvár: Fogalmatlanok gyülekezete. Előre ledokumentáltam részletesen a hibalistát, de a pökhendi munkafelvevőnél megragad minden infó, ezért csodálkoznak, ha a sikertelen beavatkozást követően ismét panaszkodsz. A próbaúton a szervizvezető is érzékelte a hibákat, de később inkább abba fektette az energiát, hogy elmagyarázza, a jelenség tervezési sajátosság. Tragikus banda.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Bara Autóház – Érd: Meghallgatnak, igyekeznek segíteni, és ha személyesen ott vagy, őszintén beszélnek veled. Viszont valahogy az egész folyamat nagyon hosszúra nyúlik, nem tartják be az ígért határidőket, és ami még rosszabb, hogy ezt nem is közlik időben. Lehet, hogy a csúszás nem csak rajtuk múlik, de az már igen, hogy ígéretükkel szemben vissza sosem hívnak, ezért a nyakukra kell járni. Amikor emiatt az utolsó pillanatban kell bérautót felhajtani, felmerül pár keresetlen szó. Ha fejlődnének a kommunikációban, merném őket ajánlani, főleg, hogy elég jó bejelentkezés idővel dolgoznak. A legutóbbi kötelező szervizre már nem ide vittem az autót, mert nem lehetett őket elérni telefonon, helyette visszatértem a szigetszentmiklósi AutoCarmára, mert velük még nem volt negatív tapasztalatom.

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2018
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Octavia III Következő autója? Octavia IV
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 2012 (2013)

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)