GTI
Szöveges ítélet
4 évesen, kb 92e km-el vettem. Vásárlás után azonnal olajcserével kezdtem, ahogy minden autóvásárlás után. Erről a motorról hallani mindenfélét, nagyon kényes a hidegen hajtásra, így nyilván a szokottnál is jobban figyeltem erre ennél az autónál. A 30 ezres olajcsere periódus egy vicc, mindig 15 ezrenként cseréltetetm az olajat, kivéve ennél, itt ugyanis 10 ezrenként. Ennek az oka, hogy úgy hallottam, erre is nagyon kényes ez a motor. Egy olajcsere összege kedvezménnyel, minőségi olajjal (nem márkaszervizben) kb másfél tank üzemanyag, így nem érdemes ezen spórolni. Az autó belseje nekem nagyon tetszik, a gyári navigációnak szép képe van, ingyen frissíthető a volkswagen honlapjáról, a menürendszer logikus. Nagy szívfájdalmam, hogy ebben nincs még apple carplay, android auto, illetve mirrorlink telepítve (ha jól tudom, 2015. áprilisi gyártástól már van bennük). A sportülések jól tartanak, a deréktámasz állítható. A piros kockás minta nekem kifejezetten tetszik, de ezt nyilván mindenki maga eldönti, hogy neki bejön-e.
A futómű nyilván sportosabb az alap verzióknál, de szerintem nem vészes, abszolút elviselhető, én szeretem is ha kicsit feszesebb. Futómű állítást lehet rendelni hozzá, az enyémben nincs, szóval arról nem tudok nyilatkozni.
Az autóban elég sok extra van, ezek közül kettőt emelnék ki, nem feltétlenül jó értelemben. Az egyik a sávtartó asszisztens, ami szépen teszi a dolgát, ha kell besegít a kormányzásban, csak túl "aktív". Értem ezt úgy, gogy pl autópályán, egyenes szakaszon haladva kb 10 másodperc után jelez, hogy kormányozzak, mert úgy érzi hogy nem teszem.. Miközben a kezem végig a kormányon, csak felesleges kormányozni, mivel egyenesen haladunk. A szenzor a kormány mozgást érzékeli, nem azt nézi, hogy a kezem a kormányon van-e, így viszonylag sűrűbben bejelez indokolatlanul, ez idegesítő. A másik amit kiemelnék, az a holttér-figyelő rendszer, ami abszolút kiszámíthatatlanul, általában autópályán, de nem kizárólag ott néha bemondja az unalmast. Van, hogy azonnal vissza lehet kapcsolni, valamikor csak pár óra múlva, és van hogy csak több nap után. Aztán újból működik rendesen, általában hetekig, amikor is újból elkezdi ugyanezt. Ennek a gyakorisága változó, télen, nyáron, tavasszal, esőben, napsütésben, bármikor előjöhet ez a gond, összefüggést nem találtam még, hogy ezt mi indokolja.
A menetteljesítményre nem lehet panasz, 220 LE, ami nem rengeteg, de ebben a kasztniban bőven elég. A 3 ezres diesel motorok általában 240-250 LE-s változatai konkrétan nem mennek így, nyilván nehezebb kasztniban. A fogyasztása nyilván használatfüggő, városban minimum 10 liter, közúton minimum 6,5, a többi az előzések számától, gyakoriságától és nyilván a sebességtől függ a legjobban. Autópályán 140-es tempónál kb 8,5. Szerintem ezek nem vészes értékek, főleg a menetteljesítmény tükrében.
Szerviz szempontjából nem nagyon volt vele gond, 10e-ként olajcsere, a vásárlás után váltóolajcserével. Egy év alatt cseréltem még rajta első fékeket, gyújtógyertyákat, akkumulátort, de ezek ugye mind forgó-kopó alkatrészek. Közben kellett egy vízpumpát is cserélni, a végösszeg finoman szólva elég magas lett, ez az alkatrész nagyon drága hozzá.
Olajfogyasztása van, de minimális, kb 0,5 liter 10 ezer km alatt. Az elmondások alapján ez a mennyiség a többszörösére nőhet, ha valaki sokat használja magasabb fordulaton.
Összességében meg vagyok vele elégedve, nem csalódtam benne, szeretem, és újra megvenném.
Hibalista
- Holttér-figyelő rakoncátlankodott
- Vízpumpa
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 92000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |