A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (2012)

Golf facelift 1.4 TSI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

HIányzik a bugi

Szöveges ítélet

Egy E60 523i után következett, hasonlóan csendes családi csapatszállítót kerestem, ami bírja rövid utakat városban, de nyaralni és síelni is el lehet vele menni két kisiskolással. Kombi, elég nagy és jól pakolható, mindenhova belefértünk, tetőbox sem kellett a síeléshez.

Majdnem minden téren felveszi a versenyt a jóval régebbi design 5-ös BMW-vel. Amiben nem, az az autópályás jelenlét és menés, illetve van egy kis bibi, nem vártam arra, hogy vezethessem. Nem váltam büszke Golf tulajjá, hiányzott a bugi, úgyhogy covid alatt lecseréltem egy F30 330i-re, pedig csak 3.5 év és 33e km ment bele.

A 125 lóerős volt nekem, tud keveset fogyasztani, ami azt jelenti, hogy 6-7 között elvan vegyesben. Ha sok a város, akkor felmegy 8-9 közé, nyaralás autópályástul, mindenestül 6.2. Legközelebb lehet, hogy az erősebb verziót venném. Elinduláskor, főleg kikanyarodáskor nem tudja letenni az erejét az útra, pörög a kerék, de nem gyorsul (sem a gyári Michelin Energy Saver, sem a később vett 17", 225 széles Dunlop Sportmaxx esetében sem). Városban elegendő az ereje, autópályán itthon tudja tartani a lépést, de gyakran toltak le, pedig 140-re állított tempomattal, tömött jobb sorral azért ezt nem kéne. Ausztriában sokkal-sokkal kisebb volt vele az ilyen stressz, de amint átérünk a határon Hegyeshalomnál, egyből jön ez a letolósdi, nincs presztízse. A régi 5 BMW-vel és a mostani 3-assal ilyen probléma nincs, pedig ugyanúgy vezetek. A futómű egyébként jól sikerült, elég komfortos de nem lebegős, a kormány jól van hangolva és nincsenek idegesítő bajai, nem ragad, középre visszatér, érezni a tapadáshatárokat (hóban, jégen), szimmetrikus, és elengedett kormánnyal is egyenesen megy (!), könnyű piciket korrigálni. Az oldalszélre érzékeny, de mondjuk annyira nem is alacsony.


Fontosabb extrák:
- comfortline csomag, benne távolságkövető tempomattal, nagyon ajánlott
- panorámatető: gyerekek nagyon szeretik, városi tempónál ok, városon kívül nagyon zajos, ha nyitva van a tető. A beázás miatt vegyes érzéseim vannak, illetve a márkaszerviz szívesen karbantartja 15e Ft-ért, amit kicsit húzós, főleg, ha évente / kétévente ki kell fizetni.
- kihajtható vonóhorog - jópofa extra, de nem használtam, csak autók vontatására
- Dynaudio - nagyon jó ár / érték arányú extra, szerettem
- közepes fejegység + Android Auto - nagyon ajánlott. Ha sokat ugrálsz ki / be, de szereted, hogy navigáció google maps alapon megy, közben a podcast magától folytatódik, ez kell. Idegesítő, hogy a kábel néha kimozdul a csatiból, ilyenkor matatni kell vezetés közben.
- ErgoComfort ülés, ülésfűtéssel - fájós derekam miatt x-eltem be, és nem bántam meg. El kellett szöszmötölni a beállítással, de sikerült, és szerettem. A kárpit viszont nem strapabíró, meglátszott rajta a 3 év, sokkal jobbat vártam volna.
- start-stop radarral is össze van kötve - ha az előtted álló elindul előre, beindul a motor. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy mivel piros lámpánál elkezdenek egymáshoz közelebb csorogni az autók, tök fölöslegesen beindul a motor 5 másodperc pihenés után. Így ennek tényleg semmi értelme nincs.

Alapvetően a hibalistánál felsorolt sok, egyenként pici hiba, és a márkaszerviz hozzáállása miatt szálltam ki ebből a projektből. Pozitívum, hogy az értéktartása kiemelkedő, ezért nem volt drága kaland, a fenntartása értékcsökkenéssel együtt picit jobb is lett, mint az 5-ös BMW-é, amit előtte 6 és 11 éves kora között birtokoltam.

Hibalista

- Garanciálisan: - - első parkradar - egy kábelt cseréltek, azt mondták, nem volt jól rögzítve - - beázott a tetőablak - összeroppant két vízelvezető cső, cserélték, rosszul, 3x vittem vissza, azóta zörgött itt-ott - - Nem javították meg: - - tetőablakcserénél pár patentot nem raktak vissza (merthogy zörgött, szétszedtem, és hiányoztak), találtam patentokat a csomagtartóban, és valami valahova beesett, 50e Ft-ot fizettem azért, hogy keressék meg, és ha patent, akkor garanciális legyen. Kiszedtek pár kavicsot, mondták, hogy ez nem garanciális, fizettem, de ugyanúgy zörgött tovább - - - berugózáskor, pl fekvőrendőrön recseg az első futómű. Ismerik a hibát, valamit megzsíroztak, 1000 km-en keresztül nem recsegett, aztán megint - - - sípolt a fék lassú guruláskor. Garanciában nem akarták megjavítani, én szétszedtem, kipucoltam, de továbbra is sípolt. - - - a gyári szőnyeggarnitúra tényleg ki kell lyukadjon 3 év használat alatt? - - - télen, -10-ben befagyott a tanksapka fedele, nem lehetett kinyitni. Ott állok a benzinkúton, porzó tankkal, és nem tudom kinyitni a nyomorult tanksapkát. Jégoldó nem segített, otthon a garázsban a hajszárító igen. Rá 2 hétre megint befagyott. - - Összességében tökéletes összeszerelési minőséget vártam el, a teszteredmények alapján tökéletesre csiszolt működést, magasak voltak az elvárások, hiszen VW, de ezt messze nem kaptam meg. Nagyobb baja nem volt, nem hagyott ott sehol, dehát új autó, ez elvárás.

Ide hordtam szervizbe

Porsche Buda - drága és inkompetens banda. Csak alkatrészcserét végeztek, a parkolószenzoron kívül tiszta és állagromlást nem okozó javítást, diagnosztikát nem sikerült csinálniuk. Teljesen elégedetlen vagyok, részben miattuk és a meg nem javított hibák miatt ábrándultam ki a 0 km autó mítoszából, és főleg a VW-ből.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2017
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 33000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? E60 523i Következő autója? F30 330i
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 2012 (2013)

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)