A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (2012)

Golf 1,4 TSI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A magas színvonalon semmilyen autó

Szöveges ítélet

A kategória teremtő, a középkategória etalonja, a referencia minden konkurens tesztelésénél… meg hasonlók. Erre tényleg jó. Vannak autók amiket lehet szeretni a formájuk miatt, vagy a beltér otthonossága szippant be, vagy a penge futómű hoz lázba, netán a mérges motorja miatt imádod minden reggel amikor elindulsz vele. Vagy lehet utálni mert elcseszték az ergonómiát, logikátlan menükben kell kotorászni funkciók után vagy mert mindig zörög benne valami, bevillan a csekendzsin, csöpög valami leve a garázs padlóra, lomha mint a lajhár, rövid az ülőlap… de az autó ezektől lesz valamilyen. Szereted vagy gyűlölöd, vagy érzelmi hullámvasútra ültet, imádod a feszes kanyarokat és határozott kigyorsításokat de a hideg kiráz amikor valami megzörren a futóműben vagy indításkor nyikkan a generátorcsapágy… A Golf az nem ilyen. Az nem lesz semmitől valamilyen, marad semmilyen mert Golf. A modern autógyártás tengerének középvízszintje, a Wolfsburgi magassági ősjegy. Ez egy mérnöki munka, ne keverj már bele mást, ember! Ez itt nem Itália! Nem értem azokat a bojrészereket akiknek álmaik netovábbja egy Golf, és amikor végre megszerzik mindegy milyen eladósodás árán mindegy melyik régebbi generációt akkor úgy feszítenek benne mint a pók a lucernásban. Felpimpelik gyorsítócsíkokkal, beleheftölik a direktszűrőt meg ráhúzzák a peres gumit a bontott alufelnire és azt hiszik ők a legmenőbbek/legkülönlegesebbek a világon. Elárulom a titkot: nem. Ezzel belépsz fiatal barátom egy olyan full átlag halmazba amiből pont ki akartál tűnni. Ez egy piszkosul kommersz, jó minőségben előállított, gondosan megtervezett, rendesen elkészített autó. Egy közlekedési eszköz ami semmivel sem több ennél a funkciónál. Sem külsőségeiben sem semmilyen tulajdonságában. És ez persze nagy előnye. Nem lóg ki semmilyen sorból sőt, mögé sorakoznak fel konkurensek. Ha Golfot akarsz venni látatlanban meg lehet rendelni a kereskedésben, olyan mint a pizzarendelés, elmondod milyet kérsz, ha készen van átveszed. Nem fog csalódást okozni amikor megkapod. De meglepni sem. Persze ez arra az esetre igaz ha kizárólag közlekedésre szeretnél autót. Ezen kívül semmilyen érzelmi kötődést nem tud kiváltani mert egyszerűen nem vált ki érzelmeket. (csak a kötelező szervizek számlája fog, ezért van annyi elhanyagolt, de ez már egy másik történet) Nem is értem miért vannak VW kereskedések, nincs ezen mit megnézni.
Az autó kívülről Golf. Ezen nincs mit részletezni, ha ránézel már messziről látod a formáján, ez vagy 30 éve így van, figyelnek is erre a modellváltásoknál, semmivel nem keverhető össze. A belseje jó anyagokból készül, nehéz olyan helyet találni ahol kifogásod lehetne az anyagvastagságra vagy a felület textúrájára. Minden a helyén van, ha keresel valamit akkor ne keresd, ahová logikusan tetted volna, ott lesz. Külső méretéhez képest meglepően tágas, és nem csak elől. Hátul is van nagy lábtér, elfogadhatóan hosszú ülőlap, kényelmes támla, öt felnőttnek is megadja azt a kényelmet ami ekkora alapterületen elvárható. Jók az üléskárpitok, kényelmes a szivacsok formázása. Hosszú úton sem fárasztó vezetni ha magadra állítod. Vannak tároló rekeszek, az ajtók zsebei és a kesztyűtartó is jó méretű és mindegyik kárpitozott. A csomagtartó kategória átlag, szigorúan nem lehet kisebb mert hiszen ez az etalon, de nem is nagyobb mert akkor kilógna abból a bizonyos sorból az meg szentségtörés. Az 1,4 TSI 200Nm-el bőven elég hozzá, a normális közlekedéshez ideális a karakterisztikája. Alacsony fordulattól megvan a teljes nyomaték és tök lineárisan megmarad kb. 4000-ig. Semmi váratlan, semmi kiugró, semmi nyomatékcsúcs… A futómű a jó úttartás és kényelem közé van hangolva nem középre hanem az aranymetszés szabályai szerint a megfelelő arányban van benne a kényelmes ringatózás és a mozgó tömeget úton tartó csillapítás. Itt azért egy kicsit elkalibrálták az aranymetszést szerintem, a rugózás puha, a csillapítás lágy, a gyári 15” gumikkal franciásan kényelmes, icicpicit SEM sportos. Bojrészerek figyelem: tényleg semennyire. Az infotainment teszi a dolgát, a menüje áttekinthető, sok minden beállítható benne. A szórakoztató része jó, kapcsolódik telefonhoz, lehet spotify-t hallgatni, kihangosítóval telefonálni. Azért telefont tükrözni azt nem tud, kimérték patikamérlegen hogy az már túlzás volna. A hangminőség szigorúan jó és annál nem jobb, a kiválóhoz biztos van valami hi-fi gyártó által nevesített rendszer amit az extralistán beikszelhetsz rendeléskor.
Aaaahhh, kávét!!!! elpusztít az unalom még írás közben is. Legyen már valami benne amit tulajdonságnak lehet nevezni! Amikor ránézek csillanjon már meg a fény valami élen amit nem láttam meg elsőre hogy ejha, ezt milyen jól kiadja, vagy legyen már elcseszve valamelyik ablak sarkának íve hogy mondhassam rá hogy ezt legalább a ráncfelvarrásnál ki kéne javítani! Legyen már gyenge a motor kis fordulaton vagy legyen benne egy meglepő teljesítménycsúcs 3700-nál, de legalább legyen kellemetlen a hangja vagy vérpezsdítő én nem bánom, csak valamilyen legyen! Légyszi! Ha legalább zörögne a kalaptartó! Azt legalább utálni tudnám! Van a családban egy másik kompakt, az is német, gyengébb szívó benzines motorral, öt évvel és két generációval le van maradva ehhez képest és ráadásul kombi. Ha azt vezetem akkor huszonkettőnek érzem magam. Ha ezt akkor trottyos német nyugdíjasnak. Ez egy jó autó, tisztességesen megtervezték, jó minőségben legyártották, csak egy valami hiányzik belőle: az élet.
Azoknak ajánlom akik azért vesznek autót mert nem szeretnek buszra várni. A vezetést annyira fogod élvezni mintha egy kényelmesebb távolsági buszon utaznál csak ez akkor indul amikor te szeretnéd. A rendszámot jegyezd meg mert munka után annak alapján fogod megtalálni, egyébként úgy beleolvad a városba mint kölyökoroszlán a szavannába.
Előnyei:
- jó
- értéktartó
- bármikor eladható
- kényelmes
- már alapverzióban is élhető, benne van ami kell
- keveset fogyaszt, tisztességesen megy
Hátrányok:
- itt-ott beázik a hetes generáció, figyelj rá ha használtat veszel hol vizes a csomagtér és a tetőkárpit
- az ütközés figyelmeztetés sokszor vakriaszt, amikor meg ütköztem kussolt…
- drága szerviz
- lágy futómű
- irreálisan hosszú olajcsere intervallum, eszedbe se jusson betartani
- teljes értékű pótkerékkel a csomagtér tálca csak felső helyzetbe rakható
- szürke mint a ködös Skót szeptemberi vasárnap délutánok

Hibalista

- beázás, garanciában javítva, remélem véglegesen

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2018
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 55000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Focus Következő autója? Olasz vagy Francia, szép legyen és élvezhető!
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (4.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 2012 (2013)

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)