Kellemes, de kicsit kényes útitárs!
Szöveges ítélet
Formája szerintem az egyik legjobban eltalált golfok közé tartozik. Az ötös golf szerintem sokkal otrombábbra sikeredet, mit a négyes. Álmaim autójának indult, a mai napig nagyot nem kellett benne csalódni. Inkább egy néha nagyon költséges szórakozás. A német technika ma már nem azt a precizitást képviseli, mint 10 – 15 évvel ezelőtt. Tele van rakva teljesen fölöslegesen egy csomó elektronikával, ami idővel valami gondot is okoz.
A vezetési élmény nagyon jó, kezelhető, nagyon jól irányítható autó. Merev futóműve a kanyarokban is nagyon stabillá teszi, de nem az autópálya ördöge. Kirándulni nagyon jó vele, igaz csak 4 személynek, mert a kaszni akkor is csak kicsi.
Fogyasztása nem olyan vészes, de meg lehet vele simán etetni a 7 litert nagyobb tempónál. Átlagos használatban 5.5 - 6 liternél többet nemigen fogyaszt. 1000 km – t kényelmesen elmegy 1 tankkal, ha nincs nagyon hajtva.
Használtan vettem, nagyjából hihető kilométerrel 2005 decemberében. Sérült autó volt, állt is biztosan egy darabig. Első olajcsere után előjött rajt egy nagyon bosszantó probléma. Miután légtömegmérőt cseréltem benn, mert gyengének tűnt, elkezdte enni az olajt. A szakszervizben, meg más autószerelő is azt mondta, hogy a turbó. Hosszas huzavona után, miután pesten felújítattam a turbót, (nekem is a felújítóban mondták, hogy megnéztem e) kiderült, hogy nem is a turbóval volt a baj. Valamiért a szelepfedő tetején lévő kartergáz kivezetés részben le volt dugulva. Túlnyomás volt a motorban, amit a turbón keresztül nyomott el. A nívópálcánál persze alig volt érzékelhető jele. Olyan füstöt én még személyautónál nemigen láttam, mint akkor ennél. Idegességemben vettem rá egy új szelepfedőt. Azóta 10000 km – t úgy elmegy, hogy rá se kell néznem az olajszintre. Szinte semmi olajat nem eszeik, meg megy, mint az ökör. Sok rövid utam van, 15000 – ként kellene az olajat cserélni, de akkor is lecserélem benn előbb. Az olajjal nem érdemes spórolni, csak Castrolt teszek bele. 20000 ft környékén így is kényelmesen megáll egy olajcsere anyagköltsége. (olaj, légszűrő, gázolajszűrő, olajszűrő, pollenszűrő) És nem a legolcsóbbakat veszem, de nem is a legdrágábbakat.
Az ajtókon lévő zárakkal vagyok a legkevésbé megelégedve. Most már szinte minden zár műanyag. Havonta egyszer amennyire tudom, végigolajozgatom egy kicsit őket, de a csomagtartóé már most nem a legjobb, cserélgetni meg nem egy olcsó szórakozás. Nem értem egy ilyen kategóriájú autón miért nem lehet tartósabb anyagokból egy zárat legyártani. Úgy is minden maholnap kínában készül.
Hőgombát kellett a nyáron rajt cserélni. Indításkor mindig magától felpörgött a motor.
Kavicsokat marhára vonzza! Szélvédő, motorháztető.
A legtöbbet az ablakmosó miatt kell nyitálni a motorháztetőt, szerintem a 3 literes tartály nagyon kicsi, mert állandóan nyomatni kell a szélvédőt. Még a teteje is tiszta kosz tud lenni mocskos időben.
Összességében szeretem ezt az autót, kisebb – nagyobb gondokat azért okoz, de meg vagyok vele elégedve.
2010.12. hó
Már nem is emlékszek mikor írtam az ítéletet. Megtaláltam, most írok hozzá még egy kicsit.
Még a mai napig hajtom a kocsit, a vezetési élmény kárpótol mindenért. 4 év alatt 92000 km t sikerült menni vele, most van benn 156000km. Jobbára olyan problémáim vannak vele ami a természetes elhasználódásnak a következményei.
Eladni nem akarom, értelme nincs, csomó minden meg lett rajt csináltatva, illetve kicserélve, meg a jelenlegi gazdasági helyzetben egy új autóba fölösleges milliókat ölni.
A motor nagyon jó, szinte semmi az olajfogyasztás, igaz 10000 km ként cserélem benn és a gyári castrol olaj helyett már vagy 2 éve Statoil 0w 30 as 507.00 ás long life olaj megy bele. Sokkal jobban megy vele.
A jobb ablakemelő burult össze benn 2 éve, az utángyártott ablakemelő szerkezet nem bírt 2 évet sem :(. Tavaly még egy ablaktörlő vezérlőt kellett cserélni.
Az alkatrészek nem lettek olcsóbbak, meg oda is kell rá figyelni. Költséges játék tud lenni. Csak annak ajánlom még mindig, aki nem sajnálja rá figyelmet, meg jó minőségű alkatrészeket.
Hibalista
- Turbófelújítás 45000 ft (alapjavítás) - Hőgomba 5000 ft - Szelepfedő 54000 ft - Légtömegmérő 30000 ft - Betétek cseréje elől - hátul összesen 35000 ft - egy - két apróság - - 150000 km állásnál - Mikor megvettem kicseréltettem a vezérlését, most megint ki lett cserélve (Ruville sett + vízpumba is csere) és első féktárcsa, betét csere( - Brembo tárcsa, textar betét. 100000 ft (anyagköltség) - Első lengéscsillapítók 30000 ft/pár (KYB) - - Közben 2 lengőkar szilent, talpas gömbfejek is, meg egy kormányösszekötő axiálcsukló - - Hátul lengéscsillapítókat kell cserélnem és valamikor a nyár vége felére is, használattől függően féktárcsát és betétet hátul is
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 63300 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 92000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Jetta | Következő autója? | nem tudom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
