A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1997-2007)

Golf 1.4 16v 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az ideális kezdőautó, egy kis szépséghibával

Szöveges ítélet

A történetem 2020 júniusán kezdődött. Érettségi után vásároltam első autónak. Hatalmas vágyam volt a Golf 4 -es körülbelül 10 éves korom óta, ami azt jelenti hogy egy jelentéktelen 8 évet epekedtem az autó után. Szerencsére sikerült megtalálnom ezt a példányt, az ismerős szerelőm által. Az autó tényleg rendben volt, lelkiismeretesen karbantartotta az előző gazdája, és én is.

Ezután a kis bevezető szösszenet után folytassuk a tapasztalatokkal.
Az autót imádtam nagyon szerettem, véleményem szerint első autónak vagy szaladgálósnak tökéletes választás lehet bárkinek, bármilyen korban és élethelyzetben. A dicsérő szavakat tapasztalattal alá is támasztom.

1.Teljesítmény

Az 1.4 16v motor 75 lóerővel véleményem szerint tökéletes választás a kezdőknek. Nyilván sokan felmordulnak most, hogy jézusom de gyenge ez még odébbálni is kevés és hasonló megszólalások. Az autó ezzel a motorral tökéletes tapasztalatot szerezni, és eljutni A-ból B-be. A legjobb indulattal se lehet a hirtelen, erős, sportos, szavakkal jellemezni a motort ami nem is probléma szerintem. A motor karakteréből fakadóan városban érzi a legjobban magát. Kis fordulaton nem agyonhajszolva gond nélkül hozza a 6 literes fogyasztást városban, ami természetesen országúton főúton jelentősen növekszik. Ehhez nyilván az kell, hogy az embernek ne legyen túlzottan nehéz lába. A főutakon országutakon már természetesen nem érzi kellemesen magát, de vállalható, használható ilyen körülmények között is olyan 90-110 ig. Az autópályát is be lehet vele vállalni, de el kell fogadni, hogy inkább feltartjuk a forgalmat mintsem haladunk vele. Mellékesen akit érdekel esetleg 5-ös be 50-nél 1500-1600 között van a fordulat 90-nél 2800 körül, 100 felett pedig 3500 felett bőségesen. Előzésél aki ezt a motort választja, nagyon szépen kérem körültekintően hajtsa végre az előzéseket mivel erő hiányában gyorsan kerülhet húzós, nem kívánt szituációkba. Szóval összefoglalva inkább a városi szaladgálásra vagy agglomerációból történő bejárásra merném ajánlani, azoknak a sofőröknek akik tapasztalatlanok, vagy nem érzik magukban a versenyzői vénát.

2.Kényelem

A beltér szempontjából valaki beéri ennyivel valaki nem. A műanyagok nem egy prémium hatásúak, így 23 évesen erősen nyikorognak, kopognak recsegnek minden egyes út hibán/kátyún. Az ülések számomra roppantul kényelmesek voltak. Puhák, az átlagos közlekedéshez bőségesen elegendő tartást biztosítanak elől, és hátul is egyaránt. Nagyobb sebességeknél olyan 90-től erősen beszűrődik a szélzaj és a motor hangja, aki ezt nem tudja elfogadni inkább magasabb árkategóriában keresgéljen.
A csomagtartó jól pakolható sík padlós, de küszöbös erre érdemes figyelni. 3 ember 1 hétnyi poggyásza gond nélkül elfér a kalaptartó kiszedése esetén. Az elektromos ablakokra érdemes figyelni, mivel nagyon szeretnek az ablak emelő motorok meghibásodni, szerencsétlenkedni. A csomagtartó zárra különösen figyelni kell főleg télen, mivel a hátsó szélvédőről lefolyó víz belefolyhat a csomagtartózárba, ami ha belefagy zárcserét eredményezhet. Elektronikával működő egységekre érdemes oda figyelni, mivel így 20 évesen már eléggé szeretnek anomáliákat előidézni, ami világításra és minden elektromos berendezésre hatással lehet.

3.Kaszni

A golf 4 előszeretettel szeret rohadni, ezt el kell fogadni annak aki ilyen autót szeretne venni. Vásárláskor érdemes felemelni átnézni a szokásos jellegzetes helyeket. A kerékjárati ívben a műanyag takarókat legrosszabb esetben évente érdemes leszedni és mögöttük is alaposan kitakarítani az üreget, mert aki erre nem veszi a fáradtságot gyorsan megütheti a bokáját. Az itt található sárvédő idomokat is érdemes ellenőrizni mind elöl, mind hátul, mivel ezek is előszeretettel rohadnak főleg az alsó sarkakban ahol találkoznak az ajtókkal. Szeret rohadni a küszöb, valamint a csomagtérajtó, és a motorháztető is, valamint az ajtók alsó sarkai. A kavicsfelverődéseket érdemes a lehető leghamarabb kezelni kijavítani. Akik ezekkel az autókkal hosszútávon terveznek érdemes egy jó állapotút vásárolni és megóvni, vagy mindenből pótot tartani otthon.


Nagyon jól látjátok sajnos. A harmadik éven átugrott a vezérlésem és valószínű összeütött a motor. A legszomorúbb az egészben, hogy márciusi átnézésen minden hibátlan volt, semmi jele nem volt sajnos, és karbantartási mulasztás sem történt. Az átugrás 2023.06.18. án történt, ami potenciálisan véglegesen pontot tesz a közös karrierünknek, és sajnos az imádott autó karrierjének is, mivel az autó értékéhez viszonyítva a javítási költség határozottan elgondolkodtató és nehezen nevezhető racionálisnak.

Összességében: A vezérlés átugrást nem figyelembevéve egy tökéletes autó kezdőknek és azoknak akik nem járnak nagy távolságokra. Az én esetem alapján pedig senki se zárkózzon el a típustól mert ennek ellenére is imádom szeretem és szerintem nagyszerű autó, de kompromisszumokat kötni kell ebben az árkategóriában. Bátran merem ajánlani, de csak azoknak akik elfogadják, hogy egy húsz éves autóval van nyűg és foglalkozni kell vele akár milyen állapotba van.

Köszönöm szépen, hogy elolvastad, remélem hasznosnak találtad. Elnézést kérek a csúnya fogalmazásért, vagy az elírásokért.

Legyen szép napod, és széles utat kívánok neked!

Hibalista

- (Az árak körülbelüliek, és munkadíjat nem tartalmaznak) - - Az első év: 110-115 000 Ft körülbelül. - -Vezérlés csere 70 000-80 000Ft - -Olajcsere - -Szűrők cseréje - Az olaj és szűrőcsere együttesen olyan 32-35 ezer Ft lehet. - - Második év: - -Ablakemelő motor 3db 27 000Ft - -Csomagtartózár 12 000 Ft - -Olajcsere szűrőkkel 32-35 ezer Ft - -Stabrúd 30 000 Ft - - Harmadik év: - -Olajcsere szűrőkkel 32-35 ezer Ft. - -Vezérlés átugrás 350-450 ezer forint kártól függően.

Ide hordtam szervizbe

Ismerőshöz, hozzá értő az autót 8 éve ő szereli, sajnos már nem.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

-

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 297000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Nem volt Következő autója? Valószínűleg B6 passat vagy BMW
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1997 (2004 - 2007)

További ítéletek (353 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)