A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1997-2007)

Golf 1,9 TDI Variant ALH 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ésszerűség a koromrészecskék között

Szöveges ítélet

Kedves Olvasó!

Történetem úgy kezdeném, hogy az előző autómról írt népítéletet belinkelem:


https://nepitelet.hu/autok/bmw/3_1998/az_imadni_valo_bajor_kiskedvencem/


Aki végigolvasta az írásom, annak becsülöm a kitartását, remélem örömmel olvasta. Aki nem olvasta és egyébként is Golfra kíváncsi, nem húzom tovább az idejét, lássuk.

2014 augusztusában Ausztriába, Bécs mellé költöztem még a korábbi BMW-vel. 1,5 év magyar rendszámmal töltött idő, illetve Bécsben (szűkös parkolók, parkolási sérülések, nem törődömség, másik kocsi ajtajának rányitása, stb...) költözésem után döntöttem egy másik, olcsóbb, kevesebb lóerejű, (dízel)* kombi autó vásárlása mellett, úgy hogy a BMW megmaradjon.

Ekkor elkezdődött matek... Ausztriában a magyarhoz képest nagyon drága a kötelező biztosítás, illetve az adó a járművekre. Röviden egy példa: 10 éve jogsival rendelkező 30 éves tulaj, kezdő bonusban egy 90 lóerős 15 éves autóra a havi költsége bitosító társaság függvényében kb 80 Eur/hónap a költsége. Igen ez kb havi 25 000,-Ft / hó (adó+kötelező biztosítás) Mindenkinek mást mond a matek, nekem azt mondta, hogy kb 90-120 lóerős autóra vagyok hajlandó biztosítási összeget fizetni.
Milyen autók voltak a listámon? Toyota Avensis kombi 2.0 D4D(116Le)2003-2005 ; VW Passat B5 kombi, VW Golf IV kombi, Skoda Octavia kombi 1.9Tdi(90-116Le) 1999-2003 Ford Mondeo kombi 2.0 TDCI (120Le) 2005

A listából a legvégén 2016 március végén végül csak elmentem megnézni azt az autót, aminek a külsejérül készült 4db rossz minőségű fotó, a belsejéről egyetlen egy sem. Engem ez nem zavart se most, se a korábbi autóvásárlásaim során, így alku után foglalóztam.
Miután birtokba vettem, sokat izgultam a dízel technika, egyéb nyűgök miatt, mert egy korábbi, 2013-as vásárlásom alkalmával egy 2004-es dízel Mazda 6 Kombi esetében rossz döntést hoztam. Rohadás, illetve a 136 lovas Ford eredetű motor nem volt a legjobb kombináció számomra. Ha Ausztriában megy tönkre, gatyámat is ráköltöm a szervízre, ezért 2 héten keresztül Magyarországon használtam. Felesleges volt az a sok izgulás, idegeskedés, ugyanis nem volt "semmi" komolyabb baj. A megnyugvásom a benzinkutak ritka látogatásával kezdődött.

Autóról konkrétan:

E46 BMW után autópályás használat (120-140km/h) mellett több a szélzaj. BMW-ben csend volt, nem kellett hangosabban beszélgetni az autóban ülőkkel. Golf esetében ez nem mondható el, lényegesen hangosabb. Tudom, nem illik összehasonlítani egy prémium márkás limuzinnal, de az volt a korábbi autóm amivel 70 000 km-t mentem, abból ültem át, élénk az emlék. Futóműve ugyanakkor kényelmes, nem túl kemény, ülései nem kiült puha vackok, némi oldaltámasszal rendelkező nekem kényelmesek.

Golf fogyasztásán én is meglepődtem, nem gondoltam volna, hogy ilyen kevés üzemanyagból járok fele. Számszerűsítve autópályás (120-140km/h) használat mellett klímával 3-4 személlyel, megpakolva inkább 6 de max 6,5 L/100km. Országúton (80-90km/h) történnek a csodák ugyanis egyenletes tempóval óvatos gázpedál kezeléssel a rekordom 3,2 liter. Ja persze sokan mondhatjátok, hiszem, ha látom. Tessék, én vezettem a cikkben szereplő Golfot : https://www.youtube.com/watch?v=Fw5WffWAp5Q
Az átlag amivel számolni lehet és egy nagy átlagot vonni, az 5,5 L/100km, fontos megjegyeznem, hogy chip, box és egyéb okosság nélkül, teljesen gyári beállításokkal.

Nem kormol, nem rakéta, nem gyorsulásra való, hanem nyugodt haladásra. Nem mondom, hogy nem tudnám elképzelni több lóerővel és hatos váltóval, mert biztos vagyok benne mindkettő jól jönne. 5. sebességi fokozatban 140km/h 3000 forog a főtengely ami vállalható, megy még utána is, de nem szeretem erőltetni.

Mivel kombi, vagyis Variant Volkswagen-ül ezért a rakodhatóságra sem lehet nagyon panaszom. Ami nem fér be a csomagtartóba (100cmx100cmx100cm) majdnem síkba dönthető ülések mellett sem a raktérbe ( 2 méteres Ikeás ágyakat már többször vittem) az elfér a tetején. Többször volt már plafonig megpakolva különböző holmival ( mosógép, egyéb konyhai eszközök, 24 karton sör) igen, egyszerre. Fotó a végén látható :) Szóval akinek ez nem elég, vegyen VW Transportert, vagy teherautót. Vagy 2in1, ismerek olyat akinek ez a kombó bejött, mert Golf kicsi volt.

Meghibásodás azt mondhatom, hogy a kocsi saját hibájából nem történt. Van benne egy utólagos állófűtés, amit egyszer nem használtam még, pedig hasznos tud lenni, de 1x nagyon megszívatott ( Fertő tó partján sikerült eltörnie a legmélyebben lévő csőnek, és az összes hűtővíz elfolyt. Tréler Osztrák/Magyar határ - Tatabánya 60 ezer Ft. Drága randi volt október végén és meg sem érte... ) Másik alkalommal szintén az állófűtés utólagosan beszerelt egy gumicsövének szakszerűen rögzített (gyorskötöző) felfogatása adta meg magát és kidörzsölődött a gumicső, ismét hűtővíz problémák. (Szerencsére nyáron Balatonkenesére érkezve. Fürdés után hazafelé menet csak bántott, hogy szivíárog a víz, ezért barátom akikkel voltunk gyorsszervízt megoldottuk az út mellett. Azóta is működik. Igen, műtét után ismét megjegyezte, hogy Hondát kell venni... :)

Vétel után (2016 március 292 000km) komplett vezérlés, váltóolaj, motorolaj, üzemanyag szűrő, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő cseréje után egy motorvédő lemezre költöttem.
Mivel az olajteknő nagyon mélyen helyezkedik el, féltem hogy könnyen leverhető, Fb csoportban valaki elkezdte legyárttatni a gyári alapján az alsó motorvédő lemezt, abból vettem egyet, ami már olajteknőt is mentett.
Kormánybőrözés után bontóból középső kartámaszt, 16 zoll gyári alufelnit nyárinak a 16 zoll téli alufelni szett mellé, 2 csipogó és 2 nagy hangszóró után bővítve lett a hangzás 2-2 hátsó hangszóróval, illetve gyári rádióval. Tempomatot nagyon szerettem volna, ez is megoldódott utólagos beszerelés által hibátlanul, megbízhatóan működik. B oszloptól hátrafelé sötétítés is került, amit Ausztriában elfogadnak (fóliába gravírozott)
Lengéscsillapítókat, szilenteket, kormányösszekötőket kellett cserélni. Ausztriában évente műszaki vizsga, mindíg találnak valami cserélni valót. Kapott egy alváz védelmet, amitől fogták a fejüket legutóbb. Náluk a viaszos megoldás a megengedett, jobb előre tudni.


Megfelelő karbantartás mellett (10-13ezer kilóméterenként motorolajcsere, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő), normálisan használva tartós, hálás kis jószág ez, imádom. Igaz nem a vezetési élményre van kihegyezve, ezt az autót másért szereti az ember. Ha megpróbálunk egy érdekes párhuzamot vonni autók és nők között érdekes eredmény/vélemény születhet. Ha azonban mégis ragaszkodunk a párhuzamhoz, akkor van aki a kirakatba való plázacicát keresi, akivel úgy sétál az utcán, mint a vörös szőnyegen Hollywoodban, akivel étterembe jár, de akire költeni is kell (műköröm, műszempilla, kozmetikus, fodrász, trendi évszaknak megfelelő ruhák stb...) vagy a hétköznapi, természetesen szép, mű dolgok nélküli, csinosan öltözködő, két lábbal a földön járó, konyhában magát kiismerő nő. Kinek melyik tetszik a jobban, döntse el mindenki saját maga, nekem az utóbbi tűnik a józan válsztásnak, legyen szó autóról vagy éppen nőről, aki a társad. Persze ehhez a felismeréshez kellett az is, hogy tavaly vettem egy 2004-es E46-os BMW 330d Touring AUT. Individual felszereltséggel. Ez is egy érdkes történet, de erről majd legközlebb egy másik cikkben...

Hibalista

- Állófűtés, szilentek, gátlók.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 292000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? E46 320i limuzin Következő autója? E46 330d Touring AUT.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1997 (2004 - 2007)

További ítéletek (353 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)