A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1997-2007)

Golf 1.4 16V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható első autó

Szöveges ítélet

2017-ben vettem, az autó Németországból érkezett 3. tulajdonostól, fényévekkel jobb állapotban (és árban) volt, mint az itthoni példányok (értsd: tökéletes futómű, zörgésmentes utastér, szépen járó motor). Alapfelszereltségen felül csak klíma van benne extraként, tehát sem elektromos ablak, sem központi zár nincs (3 ajtós). Ennek eleinte nem örültem, de később rájöttem, hogy így egyszerre 2 db gyakori hibaforrást is sikerült kiiktatni a rendszerből :)

Motor: 5 év alatt 45.000 km-es futásteljesítmény nem tűnik ugyan soknak, de ez mindennapos városi használatból ered, tehát arányaiban a tényleges üzemidő jóval több (araszolás dugókban, sok rövidtáv). Városi használatra teljesen jó az 1.4-es motor, tudok vele dinamikusan haladni, ha akarok. Lakott területen kívüli részeken és autópályákon előrelátóan kell vezetni és visszaváltogatni, 130 km/h fölött már zajos, és elfogy az erő (de egyébként óra szerint 180 km/h a végsebesség).

Beltér: Hosszú úton is kényelmesek az első ülések, a hátsó üléseknél a lábtér csak 180 cm alatt kielégítő, viszont nagyon tetszik, hogy hátul könyöklőt is kapunk. Utastérben a "soft touch" borítás ennyi idős korára már mindenhol mállik a műanyagokról, ezeket én lepucoltam denaturált szesz (és türelem) segítségével. A borzalmas miskolci utak szétrázták a beltéri elemeket, apróbb zörgések és nyöszörgések jelentkeztek. Ezeket jól elnyomják a gyári hangszórók, amik szerintem a IV-es Golfban kimagaslók ennyi idős és ilyen kategóriájú autókhoz képest. A műszerfal elrendezését, kinézetét kimondottan szeretem, a kilátás pedig nagyszerű minden irányba -> ezért IS kiváló szerintem első autónak, könnyű vele parkolni.

Futómű: a gyári rugókkal, gyári gátlókkal komfortosra van hangolva, kényelmes utazni benne és biztos az úttartása, a kanyarokban nagy tempónál már dőlöngél a kasztni. Vásárlás után nem sokkal volt egy rugótörés, ami csak kerékcserénél derült ki, nem voltak érzékelhető tünetei. Akkor sportrugókat kapott (Vogtland), amiktől keményebb lett a futómű, de még nem zavaró mértékben. Egyébként amiért megéri kintről behozni ezeket: a legtöbb futómű alkatrész még 18-20 éves korában is gyári volt, és valószínű, hogy a német utakon még több évig kitartottak volna. Itthon a miskolci utak miatt már 5 év alatt 2-szer kellett komolyabb felújítást végezni.

Gyengepont: az elektronika, még az én fapados változatomban is. Ajtónyitás érzékelő nem működött bal oldalon, ennek kábelszakadás volt az oka, ez a jelenség mindegyik Golfot utoléri előbb-utóbb. Egyszer zárlatos lett a hátsó ablaktörlő motor, ijedtségen kívül (kicsi füst, égett szag) komolyabb gond nem lett belőle, cserélni kellett. Legbosszantóbbak a légzsákkal kapcsolatos meghibásodások, nekem elromlott már az átvezető kábel a kormánylégzsákhoz, illetve az oldallégzsák érzékelője is (pontosabban a csatlakozója). Az eddig felsoroltakat házilag is lehet orvosolni, de fárasztóak és bosszantóak, ráadásul minden műanyag burkolat patentokkal van rögzítve, amiket minél többször leveszel-felteszel, annál inkább fognak lógni, lötyögni vagy eltörni.

Összességében nagyon szeretem, sosem volt olyan meghibásodás, amitől A-ból B-be ne tudtam volna eljutni vele. Nálam ez jelenti azt, hogy egy autó megbízható, ez a legfontosabb. Mindig gyári, vagy annak megfelelő minőségű utángyártott alkatrészeket veszek hozzá, illetve meggyőződésem, hogy az OMV 100-as benzin is jót tesz neki (nem várok cserébe sem kevesebb fogyasztást, sem teljesítmény növekedést, egyszerűen csak jobban bízom abban). Fogyasztása amúgy 8-9 liter körül van, havonta 1-szer teletankolom, következő alkalomig így ~650 km-t tudok autózni. Első autóm, azóta van egy V-ös Golfom is, de az "öregtől" nem szívesen válnék meg, 23 éves kora ellenére fiatalos megjelenésű, hálás jószág :)

Hibalista

- Gyújtótrafó, gyertyák - Oldalgyorsulás érzékelő (légzsákhoz) - Kormánylégzsák átvezető kábel - Futómű alkatrészek, rugótörés, szilentek (sajnos rendszeresen) - Kipufogó (több helyen lyukas lett) - Klíma töltés - Hátsó ablaktörlő motor - Átvezető kábel a baloldali ajtóban

Ide hordtam szervizbe

Miskolc Autó

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Szerelő ismerős

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 212000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Golf V 1.4 16V
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1997 (2004 - 2007)

További ítéletek (353 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)