Kamu .:R32
Szöveges ítélet
2006-ban vettem az autót ~72000km-el, teljesen gyári állapotban.
3 ajtós, lakk fekete, utóbbi a tisztán tartást lehetetlenné téve.
Edition felszereltség, klíma, elektromos fűthető tükrök, és elektromos ablakok. Talán a tempomat ami hiányzik, de azt nem egy nagy összeg pótolni.
A motor egyetlen pozitívuma a megbízhatóság, amúgy meg sokat eszik és nem megy. De a legrosszabb az elektromos gázpedál, olyan késése van hogy az már félelmetes.
A futómű gyári állapotban kényelmes, jól bírja a magyar utak minőségét.
Az átalakítás:
Megvétel után elhatároztam hogy az autó nem marad széria állapotban.
A módosításoknál igyekeztem a búcsús, teszkós tuningot kerülni.
Először egy komplett új ABS műanyag karosszéria kittet vettem, R32-re hasonlító első-hátsó és küszöb elemekkel. Később jött a komplett Supersport sportfutómű, szintén újonnan. Ez mondjuk amennyit javított az optikán és a kanyarstabilitáson, kb 2x annyit rontott a komforton, magyar utakon elég komoly kompromisszum. A hátsó lökhárítók kialakítása miatt szükség lett egy egyedi hátsó kipufogó rendszer beszerelésére hogy meg legyen a gyárias jellegű optika. Ez egy duplex sport dobból és 2db 100mm-es rozsdamentes kipufogó végből áll. A hang szolid, köszönhetően annak hogy a gyári középdob a helyén maradt.
A következő feladat a felni kiválasztása volt, ami az 5x100-as osztókör miatt nagyon kemény feladat volt. Hosszú hónapok internetes keresgélése után sikerült rálelnem egy garnitúra német 17-es Rondell felnire, korrekt állapotban, korrekt áron, nagy volt az öröm :) Nemsokkal utána meg lett a 4db 215/40 Goodyear Eagle F1 gumi is hosszá ami remek választásnak bizonyult, évekig probléma mentesen és elégedetten használtam őket.
Ezután következett még pár apró módosítás, mint a Leon Cupra R koptató a lökös alá, Audi TT pedálok az utastérbe, golf és 16V felirat eltávolítása a csomagtartóról, és a feketére fényezett első hátsó emblémák. Ezek a kis módosítások, kiegészítők mind egy kicsit javítottak az autó kinézetén ami már eddig sem volt rossz :)
Számomra az egyik legfontosabb kiegészítő beszerzésére 2008 elején került sor, 2db gyári Bosch xenon lámpa személyében. Nagyon sokat dobnak az összképen, az meg csak hab a tortán hogy emellett piszok jól világítanak!
2011 tavaszán remek árban sikerült hozzájutnom egy garnitúra igen ritka méretű 18-as BBS RC felnihez, a lámpák után/mellett a másik kedvenc kiegészítőim az autóm :) Először 225/40-es gumikkal mentem egy szezont, de a gyenge motor miatt idén már 215/40 Pzero abronccsal használom őket, a tökéletes méret erre a felnire.
Itt lényegében be is fejeződött a kocsi módosítása. A hifi beépítést elkezdtem de a befejezésre nem került sor, így az vissza lett alakítva gyárira.
A kötelező szervizeken, és a "tuningon" kívül nem kellett semmit sem költeni a kocsira. 2006 óta 18000km-t futott probléma mentesen, ennek nagy részét már átalakítva, hobbi autóként...
Hibalista
- Nálam semmi sem romlott el eddig, előző tulaj cserélt jobbos ablakemelő szerkezetet, ez mondjuk típushiba. - - Ja de, bal hátsó helyzetjelző izzó, izzókészletből kicserélve.
Ide hordtam szervizbe
A kötelező szervizeket egy békési szerelőnél végeztettem.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 72000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf II 1.6 GTD | Következő autója? | Remélem Golf II |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |