Olcsó, nem hivalkodó, minden más sokkal drágább.
Szöveges ítélet
Amíg nem létezett ez a SUV kategória, addig soha nem vettem volna Suzukit. Most nagyon elégedett vagyok, pozitívan csalódtam. Aki egy ványadt Swiftből ül át annak valószínűleg a megváltás lesz. Aki egy magasabb kategóriából, mint én is, annak azért keményen kell tűrnie a kompromisszumokat. Néhány hét alatt kiderül miért is ilyen olcsó. Ennek ellenére nem csalódtam. Ezért az árért nagyon jó értéket kapunk. A műszerfal kemény műanyagja nem zavar, mert nem szoktam kopogtatni. A középső szellőzők közötti gusztustalan műanyag takaró, ami az analóg óra helyét hivatott eltakarni, az már igen. Szerencsére az óra utólag is megvásárolható és 15 másodperc alatt beépíthető. Ez sokat dob a belsőn és nem kell külön állítgatni sem, a műszeregység órája vezérli. A múlt századot idéző 10 cm-s indítókulcs, hát?? Ere is van megoldás. Pár dolcsiért beszerezhető bicskakulcs helyreteszi az ember érzéseit. Előzésnél kicsit zajos a motor, lehetne benne több hangszigetelő anyag, de az automata hamar újra felvált így csak rövid ideig bőg. Az automata váltó működését, gyorsaságát és kényelmét tekintve tökéletes választás. Ez a második automatám, de már soha többé nem kell kézi váltós. Alapvetően kényelmes, az állítható deréktámasz azért elférne benne. A karosszéria ugyan ezen a padlón lehetne 20 cm-l nagyobb (még kétszer ennyien vennék, pl. a kétgyerekesek is). Kényelmesebb lenne az utastér és nagyobb a csomagtartó. Hátul nincs nagy lábtér és a gardán alagút a 2WD-s ben is foglalja a helyet. Az ülésről tudni kell, hogy a magasság állító kar és a támla állító kar nagyon egyforma és így menet közben veszélyes állítani, mert ha mellényúlsz könnyen hanyatt esel. Sajnos van még egy két potenciálisan életveszélyes dolog benne. Pl a központi kijelző kicsit alacsonyan van, ezért vagy az utat nézed vagy a térképet, a kettő együtt nem megy. Főleg, ha 185 cm vagy. A térkép alsó és felső részén van egy-egy ostoba 2 cm-s fekete sáv, ami kitakarja a térkép 30%-t, vajon miért? Ja és, hogy nincs magyar hang? Ja kérem ennyiért? A klíma vezérlés nagyon-nagyon alacsonyan van és a gombok kézzel nem kitapogathatók, a kijelzett piktogramok nem leolvashatók, ezért ha menet közben szeretnél állítani valamit, akkor jobb ha félreállsz, mert könnyen neki mehetsz az előtted lévőnek.
A fogyasztásom 5,7 bár országúton járok 90%-ban. Pályán se megy nagyon 6 fölé.
Nyáron a hideg levegő automata szétosztása az eddigi legjobb az autóim közül, mondhatni tökéletes. Összességében elégedett vagyok. A 3 év garancia és assistance szolgáltatás, azért megnyugtató.
Hibalista
- Az automata váltó egy év alatt 3x felvillantotta a sárga hibajelzőjét. Első alakalommal szervizben törölték a hibát és kész. A második kettő két nap autózás után magától elmúlt. - A jobboldali ülésben zörög egy valószínűleg egyik felén elszabadult merevítő. Csak alapjáraton, na meg rossz úton. Utassal természetesen nem.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Vác
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Suzuki Seleczky
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Grand Picasso | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
