A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Vitara (2014)

Vitara 1,4 Hybrid GLX AT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A korábbi Vitarához képest sokkal dinamikusabb

Szöveges ítélet

Frissítés 30 ezer kilométer után (2023. jan.)

Az autó másfél éves, 30 ezer kilométert mentem vele eddig. A motor és a hajtáslánc továbbra is zseniális, nagyon jól használható a teljesítmény, rugalmas az autó, lehet vele szépen haladni. A fogyasztás a teljesítményhez képest nagyon baráti.

Sokan panaszkodnak a Vitarák nem túl kényelmes mivoltára, nekem kényelmes az autó, igaz, nem vagyok nagydarab (174 cm) - családi nyaralásunk tíz napja alatt 4500km-t mentünk vele, nem éreztem úgy magam, mint akit összevertek, amikor kiszálltam belőle, pedig volt, hogy 24 óra alatt 1600km-t tettünk meg.

Zörgések akadnak, de engem ezek nem annyira zavarnak. Az elődje, az 1.6-os szerintem egy fokkal jobb volt zörgések szempontjából (nem zörgött annyira).

Ami nagyon szuper, hogy az autó teljesen hibátlan, a kötelező szervizeken kívül csak tankolom.

Már jobban szeretem, mint amikor megvettem.

---

Több, mint 5 évig, több mint 100 ezer kilométeren keresztül használtam egy 2015-ös 1.6 GLX AT-t, amit hibátlanul adtam el, és ez az autó lett az utóda. Az első 5 ezer kilométer alapján leírom a benyomásaimat, hogy az elődjéhez képest hogyan teljesít.

Amiben jobb, vagy sokkal jobb, mint az elődje:

A hajtáslánc. A motor nagyobb nyomatéka miatt sokkal szebben dolgozik együtt az automata váltóval, sokkal kevesebbet kapcsolgat, nagyon dinamikus a régihez képest, mindezt jelentősen alacsonyabb fogyasztás mellett ugyanolyan használattal.

Van benne holttér-figyelő, ami hibátlanul teszi a dolgát, nagy segítség. Ugyanígy, a tolatáskor keresztirányú forgalomra figyelmeztető hangjelzés is jó megoldás.

A vezetéstámogató rendszerek többsége (adaptív tempomat pl) változatlanul jól működnek és hasznosak.

A start-stop sokkal jobb lett, de én továbbra sem szeretem, gyakran kikapcsolom.

Amiben rosszabb, mint az elődje:

Sajnos, nem mindenben érzem az előrelépést. A beltér minősége változott - nem pozitív irányban. Ez igaz az ülésekre (tömöttség, anyaghasználat), ami korábban műanyaggal el volt burkolva, ezen a meztelen horganyzott lemez látszik (csomagtartó zárszerkezet), még könnyebben karcolódó anyagok, stb...

A kormány kevésbé direkt, mint az elődjében, talán túlszervózottabb, talán az aktív sávtartó rendszer technikai sajátosságai miatt, de nem tetszik annyira.

Esőérzékelős ablaktörlő megbízhatatlanabbnak tűnik, mint az előzőben.

ÉS A FEKETELEVES, AMIBEN SOKKAL, DE SOKKAL ROSSZABB AZ ELŐDJÉNÉL. Ugye a GLX kulcs nélküli rendszerrel rendelkezik. Ha a mobiltelefon és a kulcs neadjisten az ember ugyanazon zsebébe keveredik, 10-ből 8-szor nem nyílik az ajtó, és/vagy nem indul a motor. Olyan is van, hogy az ajtó kinyílik, beszállok, bekötöm magam, és indítanék, ámde nem megy. Vagy a bevásárlószatyrot cipelve odaérek a kocsihoz, nyitni kéne, de nem megy... az elődjénél a mobil+kulcs páros egy zsebben az 5 és fél év alatt egyetlen egyszer sem okozott problémát. Ebben napi szinten. Ez annyira elrontja a kulcs nélküli használatot, hogy aki gyakran vágja csak úgy zsebre a mobilját (feltételezem, hogy az emberek 100 körüli százaléka), az nyugodtan veheti úgy, hogy nincsen benne kulcs nélküli rendszer, ugyanis nem fog működni. Bosszantó, de annyira, hogy ha ezt előre tudom, nem vettem volna meg az autót.

Ami teljesen felesleges:

Táblafelismerő rendszer. Értelmetlen, megbízhatatlan, lényegében marketing fogás szintű "funkció", hogy el lehessen mondani, hogy ilyen is van benne. Gyakorlati haszna: 0. Ugyanez igaz az aktív sávtartó asszisztensre is.

És ami hiányzik belőle:

Automata tompított/távolsági fényszóró (automata világítás kapcsoló van, itt kimondottan a reflektorra gondolok, ami viszont nincs - a swiftben meg van...)

Érzetre:

Motorikusan zseniális, dinamikus autó. A bosszantó hibái miatt viszont nem kimondottan szeretem (annyira semmiképp, mint az elődjét), ha ma kéne megvennem, nem venném meg ennyiért. Inkább hozzátennék még egy kicsit, és vennék egy Korandót.

Hibalista

- Természetesen még semmi.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Tafák

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2021
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Vitara 1.6 GLX AT Következő autója? Korando
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Vitara 2014 (2015)

További ítéletek (62 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)