A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Vitara (2014)

Vitara 1.4T GLX S 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ha elfogaod hogy Suzuki akkor jó!

Szöveges ítélet

Ahogy a címben is említettem ha az ember megbarátkozik azzal hogy Suzuki remek kis autó.
Újonnan 10évre vettem hogy megbízható olcsón fent tartható autó lesz, sajnos nekem nem sikerült megbarátkozni vele.

Két dolgot szerettem benne, ezt mindenkinek hangsúlyoztam:
- ahogy kinéz (Vitara S nem a sima GL GLX és nem a ráncfelvarrott)
- ahogy megy (1.4L 140le turbós motor, nem a szívó 1.6L és nem a 3hengeres 1L)

Nem tagadom engem a kinézete fogott meg, a katalógusban az "S" Vitara piros betétekkel külön extra műanyag elemekkel.

Az egy ráadás volt hogy előző autóm után szerettem volna egy erősebb autót így esett a 140le-s turbós motorra a választás.
Nagyon jól ment minden fordulatról használható volt, sose bizonyult kevésnek az ereje. Ezt tényleg szerettem benne.

Első összeröffenésünk akkor történt mikor 2500-nál illetve 4000-es fordulatszámnál meg meg torpant az ereje.
Néztem is hogy 1 éves autónál ilyen előjön? Következő szervíznél mondták hogy frissítik a motorelektronikát.
Szervíz is körülményes, évi 1x 2x megoldja az ember hogy délután fél 5-kor leteszi a szervízbe majd másnap fél 5-kor felveszi.
Egy egy nap autó nélkül megoldható.
Megcsinálták a szervízt olaj szűrők, persze mire nem jutott idő a szoftveres frissítésre...
Persze miért ne szúrjon el az ember még 1 napot az életéből hogy egy negyed órás munkát megcsináljanak...

Innen picit másképp néztem vissza az autóra és a szervízre.
- 1-2 hónap után elkezdett lekopni a váltóról a króm betét amit nap mint nap kellet lekapargatni hogy ne bökje az ember kezét váltáskor.
- 6 sebességes váltó nekem nem jött be, hidegben akadt alig alig vette a fokozatokat. Nagyon lassan megfontoltan kellett váltani bemelegedett autónál is. Sose szerette a "vissza 2 toljuk neki" felállásokat mindig küzdeni kellett hogy bevegye a kettest. Nyugodt kimérten finoman lehetett csak váltogatni, sajnos semmi sportosság nem volt benne.
- Elkezdett zörögni, lehet van egy kis rezgés fétisem, de hogy valami mindig zörög az utóban... Kalaptartó, ajtó elemek, műszerfal belseje, biztonsági öv vezető pont a sofőr fülénél. A műanyag elemek nagyon gagyik voltak. Kezeletlen durva élek az ajtóborításnál.
- Mosásnál néztem hogy a festék az autón "narancsos" a lakk réteg alatt nem volt szépen festve. Mint eladáskor kiderült az egész autó 280 mikronos festék volt a gyári 150-200 helyett. Lehet visszaküldték színezni?
Motorháznál is olyan glett nyomok voltak benne rossz volt ránézni...
- A hátsó ajtó illesztése is fura volt van fél centit elállt az első ajtóhoz képest.
- Illesztési hézagok szerintem 5-6 féle méretben, más a motorház más at ajtó más minden.
- Csomagtartót csak megfelelő mozdulattal lehetett lecsukni mert a megnövekedett légnyomás az autóban nem tudott eltávozni a kabinból. Volt mikor harmadikra sikerül csak. Ráadásul a rendszámtábla minden alkalommal olyat rezzent hogy az ember sajnálta az autót. Ezt kétoldalú szivacsos ragasztóval lehetett 1-2-ig orvosolni...
- A csomagtér betét felső magasabb állásba helyezve nem bírt semmilyen súlyt mert ha akár 2 virágföldet az ember rátett a csomagtartó műanyag elemét szétnyomta és ajtó csukásakor széttört. Ezt párezer forintért lehetett kapni a szalonban.
- A műbőr(bőrnek hirdetett) ülés 3. évben elkezdett az éleknél kopni, hiába kezelte az ember ledobta a felső réteget.
- A multimédiás egység semmi összeköttetésben sem volt az autó multifunkciós kijelzőjével az órákat 2 helyen lehetett állítani.
Látszik hogy a gyár által egy nesze itt egy "navi" olcsón betettük megoldás volt. Le is fagyott menet közben többször a CarPlay-t pedig menet közben nem lehetett másik telefonra áttenni, ahhoz meg kellet állni leállítani és akkor új telefont rádugni a kijelzőre.
- Az utóban TPMS nyomásérzékelő van a kerekekben, erről mondanak mindent hogy gumi cserével ezt is cserélni kell stb.
Az tény nem olcsó dolog akár 10-20eFt is lehet darabja. 35.000Ft-os gumi mellé álom lehet még TPMS-t is venni, főleg egy olcsón üzemeltethető autóra. Szerencsére gumicserét nem élte meg nálam. TPMS hibát viszont igen!
TPMS hibánál az egész műszerfal sárga és semmi mást nem hajlandó kimutatni csak hogy hiba hiba hiba... Rettenetesen irritáló. A szervízvbe 5x kelléett visszamennem mire rájöttek hogy melyik TPMS hibás. Elvittem azt mondták semmi baja, majd megint előjött, visszavittem nem tudták eldönteni melyik hibás... Végül kiderült a turpisság és cseréltek egyet.
- Az autó remekül ment, de amikor az ember nyomta fogyasztott is. Nyugodt fix tempóval hosszú országúton úton 6,5L-el lehetett járni. Városban 8L, autópályán szeszéjesen 8,5-13L között attól függ sietett e az ember. Lehet nem vagyok a legtakarékosabb sofőr, Spritmonitoron végig vezettem az autót fogyasztásban hátulról a 3. voltam mindig.

Egy picit ki kellett írnom magamból a problémákat, nem véletlenül került eladásra 3 évesen ahol én nyeltem be az értékvesztés csúcsát.
Mindenkinek az ajánlom hogy Suzukiból olcsó autót kell venni, nem pedig a legjobban felszereltet. Olcsó fapados autónak kiváló, egyszerű mint egy faék. Ha valaki szeretné számon kérni azt az 5-6MFt-ot amit egy Suzukira költött szerintem sose fogja visszakapni.

Nagyon sok futkos az utakon belőle, talán az "S" kicsit kilógott a sorból. Remélem következő életében okoz örömöt tulajdonosának. Lehet tőlük más ítélet kerül feltöltésre, lehet ott a valaha volt legjobb autóként kerül értékelésre.

Hibalista

- Motorvezérlő frissítés mert 2500-as és 4000-es fordulatnál mindig megtorpant.
- Műszerfal hangszigetelés mert úgy rezgett nem lehetett elviselni
- TPMS-szelep
- Automata ablaktörlő

Ide hordtam szervizbe

Hivatalos Suzuki márkaszervíz
Nem szeretném megnevezni mert ők mindent megtettek hogy problémák orvoslásra kerüljenek.
Csak bosszantó hogy 1-1 probléma maitt 4x-5x kell az autót visszavinni.

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2017
Kényelem (4) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 41000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 41000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Polo Következő autója? Leon ST
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Vitara 2014 (2015)

További ítéletek (62 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)