Marketingelés helyett
Szöveges ítélet
A használatról sok tapasztalatot és véleményt írtak már le. Én elsősorban a választásom érveit gyűjtöttem össze:
Az autóra használati eszközként tekintek. Most sem hobbiból vettem, hanem azért hogy pénzt keressen=munkába járni. Persze ott vannak a hétvégék, amikor a családdal is használjuk, de ez elenyésző.
A választás gazdaságossági alapon történt. Mit lehet a piacon kapni 4,2mFt-ért? És nem feltétlen új autót.
Már át is kerültünk a műszaki alapokhoz: olajos kizárva, kismotoros benzin-turbó kizárva. Nem részletezem, de ilyet elvből nem vennék. Nem nagy a kínálat, a legtöbb gyártó ezeket az eldobhatókat fejleszti. Ezért az árért (12eEU) szóba jöhet a 4 éves CMax 1,6, vagy a 6éves BClasse 1,8. Mindegyik garancián túl, éppen a tipushibák küszöbén. 1-2 éves (garanciális) semmi nincs.
Nem célirányosan kerestem crossover jellegű autót. De ha már ez került a látótérbe, fontosnak tartottam a gyártó terepjáró múltját. Ma már mindenkinek van emelt hasú típusa, de az nem ugyanaz. Egyik ismerősöm Infinitit adott el, mert hintázott az orra a bukkanókon.
Az új autó reklámokból látszik, hogy együtt mozog a Duster és a Vitara, ugyanaz a célközönség. Nálam könnyű volt a döntés: Francia-román, vagy japán-magyar?
Már a színösszeállítás tetszett. Minden második utcán álló autó szürke, minden harmadik fekete, elvétve látni színeket.
Felszereltség meglepően gazdag. Sok részletet még a kereskedésben sem ismertek. Amikor utánaolvastam a MirrorLink funkciónak, azt írták, a 2016.évben az autóbemutatók sztárja volt, de még működni kevesen látták. Ez működik, iPhone6tal. Csak mosolygok, amikor új autókban kézből telefonálnak, kiakasztják az okostelefont a szélvédő közepére, vagy csak a tolatóradarra tellett (8-10millióért).
Ma mentem először 180nal, kergettem egy VW 1.4TSI-t. Az sem ment jobban, 5000rpm-nél.
Néztem az olajfogyást, ha netán utána kell tölteni. De nem, szép zöld színű az olaj, semmi nem fogyott.
A másik gazdaságossági szempont a szervízelés. Suzukinál nem a 10milliós autókhoz vannak szokva: 15ekm-es kötelező szerviz 50.000Ft, de a nagyszerviz is 75.000Ft. Ha ebből számolunk vissza, akkor a fenttartási költségem (üzemanyag, mosás, szervíz) átlagban 22Ft/km körül van. És itt ulatok az elektromos autóra, aminek a fenntartása ugyan ennek a töredéke, csak 2x ennyibe kerül, és 100ekm után akkucsere, horribilis összegért.
Összefoglalva büszke vagyok, hogy ilyen autóban ülhetek, és különösen arra, hogy ezt magyar kezek rakták össze.
Hibalista
- A nagy esőzéskor leszakadt az alsó védőlemez egyik sarka. Másnap szervizben kezdtem. Soron kívül felemelték, helyére tették, csavaroztak. A pénztár helyett jó utat kívántak. Bravo Suzuki Gusztáv.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Leon | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
