Ez egy oszinte auto - megy A-bol B-be
Szöveges ítélet
Sokaig ellenaltam, ment a nemetes vonal... Kozben edesapam utotte, vagta a Suzukikat es nevetett rajtam, hogy micsoda penzeket tolok bele az autoim fenntartasaba.
Tetszettek az osszefoglalok amit az autorol irtak, igy kiprobaltam. Kellemes csalodas volt, minden fele teren. A vezetesi "elmeny", az ules, az anyagminoseg amiket ott hasznalnak ahol fogdosod (puha muszerfal? most oszinten hanyszor tapogatja az ember: mikor megveszi, meg mikor eladja; de a kormany, valto, uleskarpit nagyon is rendben van) sokat javult es megutotte azt a szintet amikor azt mondtam most mar veszek egy Suzukit.
Lehetne sorolni, hogy mi a baj... de igazabol nincs baj... a Japan kocsik ilyenek, kicsit puritanabb minden. De mire kell az auto? Menjen el A-bo B-be es jojjon is haza. Felszereltsegen lehet vitatkozni, de szerintem ma ar-ertek aranyban ez a magyar piac egyik legjobb vetele, GL+... itt megvan mit takar: www.vitara.hu Amit ma egy jozan vasarlassal megszerzett auto eseteben elvar az ember az megvan benne. Amin meglepodtem: a radio egy terkepeket tartalmazo (gyari) SD kartyaval GPS navigaciova alakul. Amiert kar: draga a kartamasz es egy kicsit a kozepkonzolba beepitheto ora is.
Amin lehetne javitani: neha zorog a kalaptarto, olyan ignisesen... ebbe kene egy kis anyag. A festes minoseget is lehetne fokozni kicsit, foleg a hatso csomagter ajto kornyeken es a tanksapkanal, ott ahova nem jutott a lakkbol. Kicsit idegesito volt a szervo/kormanymu mokudese az elejen. Erzeketlen es eros ellenelasa volt az egyenes futas kornyeki kormanyallasban amikor kicsiket mozditott az ember a kormanykereken. Bekopott vagy megszoktam nem tudom, de elinte sikitofrasz kerulgetett a viselkedese es reakcioi miatt... A kulcson lehetne gyurmazni, eljart felette az ido! Kicsit idegesito, hogy amikor fehuzod az ablakot megfeszul a muanyag borito elem. 30 fokos nyari melegben a vezeto oldalon a "B" oszlop kornyeken valami elkezd ciceregni, mint egy kaboca... ezt nem tudom hova tenni. Ami veszettul hianyzik, hogy nem tudom automatikusan zaratni a kozponti zarakat ha elindul a kocsi.
Ami jo: 1.6 szivo benzin... soha rosszabbat, huz ahol kell, porgetheted es a jo valtoval batran kapcsolgathatsz... 3.-ban nagyon megy :) Elvezem, hogy nem kell, mint a turbos benzinesen 1es szurni alacsony fordulaton es nem is hianyzik autopalyan a 6. sebesseg sem. 130nal 3500 porog, annyira a fogyasztason sem latszik meg es nem is veszesen zajos. Ami megjobb: a fogyasztasa 6,5 litert (ez nem az amit kiir, hanem amit szamolok!!!) 80-20% varos-orszagut viszonylatban allando klimazas mellett. Az utazas nagyon jo benne, sok a hasznos tarolorekesz, jok az ulesek, es a klima is teszi a dolgat.
A futomurol: Mikor edesapam 2 eve megvette a Swiftjet es kiprobaltam, majd nem sokkal kesobb vezettem az S-Cross-t is, mar akkor konstataltam, hogy sokat javult a kormanyzas, rugozas es az uttartas a marka modelljeiben. Valjuk be az Ignis nem volt egy mernoki remekmu azzal a futomuvel, de a Vitara hozza amit egy kulturaltamm olcso auto eseteben elvar az ember. Bar a nyomvalyun ezt sem szabad "rantgatni" ez is megtorolja ha nem erted meg hogyan kell az ilyen autot vezetni... ugral es sodrodik. De a G osztalyos Mercedes is ilyen... szval nem a Suzuki szar, csak a kicsit magasabb felepetmeny es a kocsin levo nagyobb kerekek miatt is igy reagal, na meg persze nem fuggetlen csatolt lengokar van hatul.
Roviden: eddig ugy nez ki, hogy megerte.
Hibalista
- meg semmi, de ahogy a csaladi tapasztalat mutatja nem is varom el, hogy a kopo alkatreszeken kivul barmit is cserelni kelljen
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Sipos - Szombathely; Nagyon reg ota hordjuk ide a Suzukikat, megcsinaljak amit kell es ugy ahogy kell...
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 7 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 10010 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Leon | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
