Szerethető autó,jó tuning potenciállal
Szöveges ítélet
Az autót 215.072km-el vettem,kifejezetten demó autó építése céljából! Korához képest megfelelő külső állapotban,de a motortér nem volt valami rózsás! (elég sok helyen olajfolyás nyoma volt látható és masszív olajsár a blokk minden oldalán)
Különben belső tér rendben volt. Az első bőr üléseken látszottak a használat nyomai és az is,hogy az előző tulajok nem tartották megfelelően karban! Különben minden elektronikai kütyü működött rajta! A fék jól fogott és a futómű is rendben volt,egy kerékcsapágy hangtól eltekintve.
Ez nem jelentett problémát,mert tudtam,hogy minden fel lesz újítva és ki lesz cserélve benne! A vásárlás után mihelyst megjöttek hozzá az új,tuning és saját gyártású alkatrészek, a Sziki car jóvoltából megkezdődött a teljes felújítás,mely érintette a teljes kipufogórendszert sport katalizátorral (70mm,teljesen rozsdamentes) motort (darabokra szedve,felujitva és kapott Wössner kovácsolt dugattyúkat),a kuplungot,a futóművet (Bilstein B8 és Maptun ültetőrugó),féket (314mm EBC,piros betét,hátul 29mm EBC) ,turbót (Mitsubishi HLXT),víz,turbó és vákuumcsöveket,intercoolert (A-Zperformance) ,befecskendezőket (Bosch 465cc),gyújtás kábelt,légszűrő,légtömegmérő,vízpumpa,hátsó lökháritó alsó szoknya dupla kipufogó kiálással..stb. Mindezt megspékelve egy MAptun tuning szoftverrel,amely 320 lóerő és 450Nm-t ígért!
Tehát kaptam egy szinte vadi új autót motorikusan,új,komolyabb Bilstein futóművel és nagyobb teljesítményű EBC fékekkel. Nekem ez a második Saabom és a nagyon sokadik amiben ülök,vezetek,mert ugyan demo cégautónak készült,de magán tulajdonban van és én használom.
Összehasonlítva előző generációval (amiből még mindig birtokomban van egy épített példány!) az autó egyértelműen előrelépés több ponton is és kiküszöbölték a drágább típushibákat ebben a modellben,mint pl a DI panel (ebben már nincs!),légtömegmérő és fojtószelepház. Jobb,stabilabb futómő,sokkal hatásosabb fékek,7.000-ig pörgő turbómotor,több elektronikai segédlet (parkolóradar,xenonfényszóró,esőszenzoros ablaktörlő..stb Amiben alulmarad az előző modellhez képest,az a beltér minősége és elektronikai érzékenysége! Gyenge ülések! Ezek cserélve lettek Sparco R333 utcai sport ülésékre,melynek oldaltartása szenzációs! Ez értendő a minőségre és az oldaltartásra egyaránt! A műszerfal műanyaga szintén kopogósabb, a kapcsolókról hajlamos lekopni a festés idővel. Az elektronikája elég érzékeny! Értem ezt ezalatt,hogy egy akkusaru reset vagy lemerülés után,képes sok hibakódot bedobni,amiből nem minden törölhető vagy egy-két dolog véglegesen megsérülni rövidzárlat vagy más miatt!
Az autóval azóta kicsit több,mint 7.000km-et tettünk bele 2 olajcserét beiktatva (egy amikor megvettem és egy 5.000km után). Nagyon élvezhető és jól vezethető,szerethető autó,teljesítményéhez képest barátságos átlagfogyasztással. Még ezzel a teljesítménnyel sincsenek hajtási befolyások és azért meg tud lódulni.
Nyugodt szívvel tudom ajánlani,akik egy jó minőségű,masszív autót szeretnének kisebb típushibákkal és golyóálló motorral! Emellett jól tuningolható a turbómotor bizonyos keretek között és egy gondoskodó tulaj mellett sok szép el tudnak tölteni közösen..
Hibalista
- gyújtás trafó 2x (típushiba) - Rádió erősítő (típushiba) Nehéz vagy nem lehetséges felfújatni,újat beszerezni nagyon drága, a használt meg tudjuk milyen állapotú. Sajnos nehéz kiváltani a gyári tervezés miatt! - Elektromos tükör állító gomb - Üzemanyagszint visszajelző (korral jár és ez is típushiba) - -
Ide hordtam szervizbe
Sziki car: 1141 Budapest,Komáromi utca 34
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Racz mobil: 1172 Budapest, Táncsics Mihály u 65
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 215072 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 7500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Saab 9-.3 (98-02) és renault Clio III (2007) | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
