A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 9-3 (2002)

9-3 1,8 Maunal Linear 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Saab - Nekem még mindig ő az igazi...

Szöveges ítélet

Ez az első saját autóm és nem is vezettem korábban sok különböző autót. Mivel számomra fontos a biztonság, a kényelem és az elegancia, viszont nem vet fel a pénz, így a prémium árszegmens és az ún. SUV kategória elsőre kiesett a látószögemből. Használtan nézegettem angol és svéd autókat. Új autó vásárlásán addig nem is gondolkoztam, míg egy nagyon jó állapotban lévő, használt Saab 95-öst az orrom elől el nem halásztak. Ez után döntöttem úgy, hogy újat veszek. Új autók közül Octavia-ban és Saab-ban gondolkoztam. Végül Saab lett, a kisebbik.

A márkakereskedőnél 2006. vége felé akciósan voltak a 93-as Saab-ok. A legkisebb benzinmotorral, de majdnem minden extrával (automataváltót, navigációt, CD váltót kivéve, alap 15’’-os felnivel) kiegészített Linear modell mellett döntöttem, mivel a kényelemből nagyon nem szívesen engedtem volna, a teljesítmény meg nem igazán érdekel.
Illetve rendszeresen utazunk 4-5 fővel a környező országokba, ezért egyszerűen hétvégi, hosszú utazásokra egy olyan kocsit szerettem volna, ami nem kelt nagy feltűnést, biztonságos, megbízható, kényelmes, elférünk benne öten + a csomagok (2-3 sátor, 4-5 70 literes hátizsák, hálózsákok stb. – ami eddig még mindig elfértek a 425 literes csomagtartóban) és azért ha kell, azért dinamikusan is lehet vele haladni.
Eddigi tapasztalataim alapján, ezeket a feltételeket maradéktalanul teljesíti.

Kényelem szempontjából azt mondják (én még nem próbáltam és az én autómban nem is fogom), hogy a hátsó középső hely kicsit kemény, kényelmetlen. Biztos úgy van, de engem nem érdekel. Tény az is, hogy hátul nincs olyan sok hely a lábnak, de mivel én nem vagyok egy óriás (167 cm) ezért talán még mögöttem is el lehet férni. Az ülések oldaltartása és kényeleme megfelelő; azonban az ülésfűtés mellől nekem hiányzik az ülésszellőztetés – nyáron kicsit jobb közérzetet jelentene, ha szellőztethető is lenne.
Ha már az évszakok sajátosságainál tartunk, akkor azt is el kell mondjam, hogy hiányolom a hátsó szélvédőről és oldalablakokról a napvédő rolót (ami a 21. században már automata kéne, hogy legyen), illetve télen nagyon jól jönne a kormányfűtés, valamint a fűthető első szélvédő.
Nekem igazából a többi kényelmi szolágáltatás megfelel.

Ha már előjött a technika, akkor viszont a hátsó tolatóradar helyett igazán lehetne benne első és hátsó tolatókamera, illetve ha a GM úttörő szerepet játszik a biztonságos közlekedés fejlesztésében, akkor már igazán lehetne széria tartozék a távolság- és sávtartó automatika.
Végezetül a műszerfal és a középkonzol műanyagai, amelyek messze nem fröccsöntött, kemény műanyagok, bár a műanyagok helyett el tudnék képzelni faberakásokat, mint az ajtók oldalrészén.
Ergonómiai szempontból nekem nagyon bejön a zöld műszerfal megvilágítás, amely az ún. „Night Panel” opcióval - a kilométerórát kivéve - teljesen elsötétíthető. Ez főleg akkor hasznos, amikor már ment az ember 6-7 száz kilométert, éjszaka van és leszakad az ég. Ilyenkor a még meglévő figyelmet a legfontosabb dolgokra kell összpontosítani. Ilyenkor szoktam benyomni a Night Panelt. Mondjuk ilyen esetben a tempomat és az esőérzékelős ablaktörlő is kimondottan jól jön.

Menetteljesítmény szempontjából– mivel csak egyszer vezettem egy 3 literes Sport Jaguar X-type-ot, illetve egy 2 literes Honda Civic-et – összehasonlítási alapom nem nagyon van. A belső sávból persze sokszor letolnak, de a jelenlegi átlag magyar gépparkot tekintve meglehetősen jó helyzetben érezhetem magam és tőlünk nyugatabbra is azt tapasztaltam, hogy megállja a helyét még a dinamikus forgalomban is.
A menetteljesítmény és a komfortérzet együttese számomra a menetzaj mértékével mérhető. Erről annyit, hogy elég alacsony hangerő mellett teljesen élvezhető az MP3-as formátumot is lejátszó alap hifi, illetve akár 160-nál is lehet olyan halkan beszélgetni, hogy a már alvók se ébredjenek fel, mégis halljuk egymást. A menetzaj, illetve a sebességérzet kapcsán, pedig elég sokszor előfordul, hogy magam is meglepődök, hogy „Húhhh, mennyivel is megyek?”.
Összefoglalva, tehát: kényelmes, komfortos utazótempónak tekinthető még a 160-180 közötti tartomány is (ez persze nem hazánkban).

Ha a sebességről beszéltem érdemes megemlékezni a váltóról is. Városban igyekszek alacsonyan tartani a fordulatot; 2000-2500 körül szoktam feljebb kapcsolni. Ötösben már 140 körül eléri a 4000-es fordulatot, így nagyon hiányzik a hatodik fokozat, amit már 90-100 körül lehetne kapcsolni. A váltó egyébiránt pontos, (habár hideg időben, -10 fok alatt, egy kicsit jobban oda kell figyelni, amíg be nem melegszik a motor) és szerintem nem túl hosszú úton jár; nekem teljesen megfelel.
A biztonságos és dinamikus autózáshoz a jó felfüggesztés és a remek kanyarstabilitás is hozzátartozik. Többször jártok dimbes-dombos, szerpentines utakon, ahol ugyancsak teljesen megállja a helyét. Az az érzés pedig, hogy oldal irányba megcsúszik, és nem tudom megtartani az úton és/vagy kanyarban, az teljesen ismeretlen.
Azaz, szerintem elég jól eltalálták a futómű beállítását, ami mind a budapesti kátyús utakon, mind a kanyargós lejtőkön/emelkedőkön biztonság- és kényelemérzetet nyújt.
Sajnos, a budapesti kátyús utaknak hála 105e km után megadta magát a jobb első tekercsrugó, aminek cseréje 36e + ÁFA volt.

A menettulajdonságok és sebesség kapcsán végezetül, pedig a fogyasztásról: városban elég sokat fogyaszt 9-10 körül (tartós dugóban, főleg télen, 10 fölött is). Városon kívül, autópályán - normál tempóban - meg lehet menni 800-840 km-t ~50 literrel (63 literes a tank, de ha 10 liter van már csak benne, akkor sipákol, hogy jajjj, tankolni kell), illetve 180 és 200 között (5 személlyel + csomagok Németországból hazajövet) 350 km-t 36 literrel.
Szóóóval az átlagot valahol 7,5 és 9 között lehet tartani; nekem 203e km-en mért átlagfogyasztás 8,72 liter volt.

Végezetül a szerviz tapasztalatokról (időrendi sorrendben):
Volt egy kis koccanásom, amely következtében a bal hátsó sárvédő lemez és a lökhárító megkarcolódott. Se horpadás, se törés, csak a fényezés. 150e. Hááát, ez azért elég durva lett volna, ha én lettem volna a vétkes.
Az éves (vagy 20e km-es) kötelező szerviznél a szokásos dolgokon kívül (olajcsere, ablakmosó folyadék feltöltés stb.) csak az ablaktörlő lapátokat cseréltettem, de így is 107e lett a számla.
A menet-stabilizátor elektronikájának meghibásodását jelezte a fedélzeti számítógép. Telefonon időpontkérés a szervizben, egyeztetett időpontban bevittem, garanciában kicserélték, miközben egy kávét elfogyasztottam.
Kétéves (40e km-es) kötelező szerviz: szokásos dolgok + fékbetét csere 187e forint. Köhööm... Ez kicsit sok(k)...
Végezetül, egy komolyabb ütközés: piros lámpánál hátulról jöttek belém (tesztelve a passzív biztonsági eszközöket); a „vétkes” bevallása szerint 40-50 közötti sebességgel. A hátsó lökhárító megrepedt, semmi más. (A másik autón, ami egy Nissan Note volt, igen jelentős sérülések: a motorháztető és az első sárvédő lemezek horpadtak, a hűtő is hátracsúszott néhány centit stb.) Ehhez képest a megrepedt lökhárító igazán semmi. A javítási költség meg 240e forint (új lökhárító, díszlécek és fényezés...) Mivel a biztosító fizette, ezért nincs köhööm... ;-))

Azaz, eddig a menet-stabilizátoron kívül eddig semmi sem romlott el, illetve hibásodott meg (gyorsan le is kopogtam ;-)), szóóóval nem tudom mi mennyibe kerülne ha nem garanciában kéne valamit cserélni, javíttatni, de tuti 4-5 százezer lesz bármit kicserélni, ha lejár a 3 év garancia.
A drága szervizköltségek fejében, viszont az elvárható szolgáltatásokat biztosítja a márkaszerviz: káresemény esetén teljes ügyintézés (ez főleg a második baleset során jött jól, amikor is a biztosítóval történő ügyintézés nem volt egyszerű – nem saját kocsi volt, nem jól kerültek megadásra az adatok stb.); a téli/nyári gumik egész éves tárolása; figyelmeztetésküldés elektronikus és hagyományos levélben, ha bármilyen ügyintézés szükséges (például környezetvédelmi kártya érvényességének meghosszabbítása; amelynek teljes ügyintézését elvégzi a szerviz) stb.

Összegzésül: egy 4 fős család és csomagjaik számára biztonságos és kényelmes utazást biztosít. Elegáns, meg lehet jelenni vele tárgyaláson, azonban nem kihívó és a KSH gépjármű lopási statisztikái is kellemesek a márkára vonatkozóan (ennek ellenére azért garázsban tartom – biztos, ami biztos). A fogyasztása lehetne kedvezőbb: főleg városban és télen, illetve a magasabb sebességtartományban. A szervizköltségek kicsit magasak (habár összehasonlítási alapom nincs), viszont a szervizszolgáltatások az elvárásaimnak megfelelőek, kellemesek.
Egy szóval: remek autó!

- update 2010. június -

Közel négy évet és 70e km-t töltöttünk már együtt. Felvonultunk a „Save Saab”-on 2010. februárjában (életem egyik legnagyobb élménye volt, amerre a szem ellátott csak Saab-ok! - csak ne lett volna olyan hideg)... azóta kiderült, hogy sajnos teljesen eredménytelenül... :-(((
Rosszat még mindig nem tudok róla mondani. Nagyon tetszik, nagyon jól megy, nagyon elégedett vagyok, és már nagyon várom a Sypker-Saab 9-3-at... (Volt szerencsém az új 9-5-ös VIP bemutatóján részt venni, ezért is nagyon várom a 9-3-as új – remélhetőleg 2012-ben megjelenő – változatát.)
Kb. 60e kilométer után ugyan hátsó fékbetétet kellett cserélni, de ez benne van a pakliban (az első még bírja egy darabig, de lassan azt is cserélni kell).
Szóóóval, még egy darabig együtt leszünk.

- update 2017. február -

Nem gondoltam volna, hogy 10 év után is együtt leszünk még, de ahogy kezdett öregedni, úgy egyre jobban összecsiszolódtunk és még mindig kitartok mellette.
Azóta volt még néhány szerviz tapasztalatom, az alábbiak, amelyeken kívül csak a kötelező szervizekre kellett költenem:
- 87e km után vezérmű csere: 126e + ÁFA;
- 105e km után a 90%-ban magyar utakon való futás eredményeként megadta magát a jobb első tekercsrugó, aminek cseréje 36e + ÁFA volt;
- a CD játszó fejegységét kellett már vagy 3× cserélni (15e / alkalom);
- a motoros visszapillantók ún. határoló lemeze tört el mindkét oldalon, amire a márkaszerviz azt mondta, hogy cserélni kell a két tükröket, darabját 150e-ért, amit őszintén szólva sokalltam; így a Rácz-Mobil-hoz vittem és csodák-csodájára 2,5 óra alatt 15e / db. áron cserélték, maximális elégedettségemre;
- illetve az utóbbi időben van már egy-két esztétikai hibája: az első és a hátsó szélvédők külső gumírozása elfáradt és repedezik, csúnya, de semmi különös.

Persze idővel kicsit ez is elkezdett belül kicsit nyikorogni, zörögni, de hááát, a magyar utak és a 10 év. Amikor először észrevettem a zörgést, nyikorgást, baromira zavart, majd egy 6 éves autóban ülve sokkal nagyobb zörgést és nyikorgást tapasztaltam.
Szóóóval, a korához képest, köszöni jól van.
Igazából, ideje lenne már cserélni, mert kezd hozzáöregedni a magyar autóparkhoz; de amíg nagy gubanc nem lesz vele, addig kitartok mellette…

- utolsó update 2020. január -

Mielőtt 2020. január 16-n megváltunk egymástól, még 2019 szeptemberében tettünk vele egy 3700 km-es, kéthetes körutat Észak-Olaszországban, ahol úgy ment, mint egy álom, mintha új lenne még az autó...

Régóta nézelődtem már új/újabb autó iránt, de nem azért, mert bármi baja is lett volna, hanem azért, mert mindenképpen automata, minden mai modern autóban meglévő vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt, kicsit erősebb és modernebb autóra vágytam... és így is lett...
Autó beszámítással hagytam ott az "új autó" kereskedőnél, szinte ingyen (4 téli gumit kaptam érte - LOL!). Remélem, jó kezekbe fog kerülni és a következő gazdája is legalább olyan elégedett lesz vele, mint én.

Annak ellenére, hogy az új autó sokkal modernebb, kényelmesebb és határozottan erősebb is, az első (és valószínű, hogy most már az utolsó is) Saab-om, illetve a Saab-os életérzés mindig is hiányozni fog...

Hibalista

- A menet-stabilizátor elektronikájának meghibásodását jelezte a fedélzeti számítógép. Telefonon időpontkérés a szervizben, egyeztetett időpontban bevittem, garanciában kicserélték, miközben egy kávét elfogyasztottam. - - * update 2010. június * - Semmit további meghibásodás. - - * update 2017. február * - A kötelező szervizeken kívül csak az alábbiak történtek: - 87e km után vezérműszíj csere, 126e + ÁFA; - 105e km után a 90%-ban magyar utakon való futás eredményeként megadta magát a jobb első tekercsrugó, aminek cseréje 36e + ÁFA volt; - a CD játszó fejegységét kellett már vagy 3× cserélni (15e / alkalom); - a visszapillantók ún. határoló lemeze tört el mindkét tükröknél, amire a márkaszerviz azt mondta, hogy cserélni kell a két tükrök 150e / db. áron, amit sokalltam, így a Rácz-Mobil-hoz vittem, 2,5 óra és 15e / db. áron javították, maximális elégedettségemre; - illetve az utóbbi időben van már egy-két esztétikai hibája: az első és a hátsó szélvédők külső gumírozása elfáradt és repedezik, csúnya, de semmi különös. - - * utolsó update 2020. január * - 180e kilométer környékén (2018. október) a 60 és 90 ezres szervizt megcsináltattam a Rácz-Mobil Kft-nél, 295e forintért. Mindent, amit kellett (olaj-, levegő-, pollen-, üzemanyagszűrő, vezérlés, vízpumpa, ékszíj, vízhűtő, olaj és néhány izzó) cseréltek, plusz a műszaki vizsga... mintha új autót kaptam volna vissza... - Kb. egy év múlva a hűtőfolyadék csökkenését tapasztaltam, ami után "típushiba"-ként két fűtéscső lett cserélve, plusz egy "köztes" szerviz... 85e forintért. - 2019. októberében új akkumulátort is kapott, mert az előző már vagy 7 éves volt.

Ide hordtam szervizbe

Polar Mobil Kft. - Központi bemutatóterem és szerviz 1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 5.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Rácz-Mobil Kft. - 1174 Budapest, Táncsics Mihály út 61. - kérdés nélkül tudták mi a probléma és e-mailben küldött irányárat és javítási időt pontosan tartották.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 14 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 203024
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Q50s Hybrid Sport Tech AWD 7AT
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 9-3 2002 (2002)

További ítéletek (61 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s