A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 9-3 (2002)

9-3 2.0T Aero Cabrio 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Gurul repül fedél nélkül!

Szöveges ítélet

Hol is kezdjem… pár éve elkapott a kell egy cabrio láz, de nem akartam jelentős összeget áldozni. Ebből lett egy F Astra Cabrio, amire ráköltöttem még a vételárát, hogy közel tip-top legyen, majd jól eladtam mert képbe került egy 9-3as Cabrio. Nem keveset buktam így, de már kamaszként anno elraktároztam a nyúltagyam mélyén (tudom-tudom a memória nem ott van) , hogy egyszer kell egy ilyen. Drágának találtam, meg ugye tartottam kicsit a márka csődje utáni alkatrész ellátottságtól – alaptalanul – így első körben nem került képbe. De 2 év Astrázás után hahu szörfölés közben rátaláltam, majd rögtön meg is vettem olyan állapotban volt.
Mérete ideális, „családi” cabriót kerestem 4 személynek, csomagoknak. E46 volt még erős játékos, de abból egységnyi pénzért jót és kellően erőset találni, na az idegeket kíván. Ez olasz import, törésmentes, jól karbantartott, valós 188.000km, és még az olasz kereskedést is megtaláltam neten aki eladta a magyarnak, így beszéltem velük és biztos volt a kocsi eredete. Ettől függetlenül a vételár 50%-át ismét ráköltöttem, hogy ez is közel tip-top legyen. Nem tudom elviselni ha nem az, de itt nem feltétlen javításokat kell elképzelni (pl kissé leharcolt szélfogó helyett másikat vettem, a közepes gumik helyett újakat, +1 kulcsot másoltattam, új sebváltó szoknya, tető impregnálás, felnik átfényezése és hasonlók).
Hogy ezt meghálálta-e? Igen is meg nem is.
Az általános állapota nagyon jó volt és lett is, de közel 200.000km-hez nem úsztam meg olyan széria hibákat mint komplett fojtószelepház csere, kuplungpedál visszanyomó rúgó pótlás, kerékagy cserék (ok ez kopó), amp1 erősítő és hangszóró cserék.
Szóval költeni kellett, kell és kelleni is fog, de nem vállalhatatlan a fenntartása a kezdeti ráfordítások után. Most épp érik egy váltó csere -  - ugyanis zúg/sír kicsit a differenciál. Elképzelhető, hogy javítható váltóspecialistánál, majd utánajárok.
Na de a lényeg: Cabrio hibátlan tetővel, 2.0T Aero, 210 gyári ló, ami kb meg is van. Erre kapott egy Maptun Stage1 szoftvert, ami elméletileg + 40 LE. Sokkal jobban megy, de azt nem tudom megvan-e mind a 250, még nem mérettem meg, de mindegy is. Nyitottan úgysem a csapatás a lényeg, de zártan már elkezd bizseregni a lábam…
Hát, ahogy most megy az nem semmi. Pár jó-rossz mérés alapján 6,7 sec körül van 100-on, és jó nagyot tud lépni még 160-ról is. Kissé sleeper a vas, aki nem ismeri a márkát és az adott modell kvalitásait, bele tud szaladni egy pofonba akár szerpentinen vagy autópályán is. Nem vagyok egy állandóan és mindenkivel versenyző alkat, de amikor pofátlankodnak, letolnak, villognak és hasonlókat adnak elő, vissza kettő és rock&roll.
A kocsi csukott tetővel nagyon halk, jól kitalálták a svéd mérnökök. Hátul két 10 év körüli gyerek simán elfér, persze nyitott tetővel csak városon belül elviselhető számukra a hátsó orkán. Bár volt már rá példa, hogy átlag 80-as tempóval, jól beöltözve majd 2 órát kibírtak ott, és még tetszett is nekik. Ha pedig csak ketten utazunk nyitott tetővel + szélfogóval, arról csak annyit, hogy egy kellemes meleg nyári este Balatonról az M7-esen pályatempóval simán feljöttünk, úgy, hogy menet közben zenét hallgattuk, beszélgettünk, kávéztunk.
A csukott tetővel 350 literes csomagtartó pont elnyel mindent ami egy 1 hetes családi nyaraláshoz kell. Ez is nagy ötlet, hogy nincs fix tetőfészek, hanem csukott állapotban simán tudsz a tető helyére csomagokat pakolni (egy flexibilis elválasztó lap a titok nyitja).
Fogyasztás naná, hogy nincs 10 liter alatt, de egyszer nyitott tetővel krúzolva a 6-os úton 90 körül belekarcoltam a 7,5-be, amivel 850km közeli hatótávot értem el! Ja igen, a tank 60 liter feletti, fér bele bőven 100-as benya. A 100-as márpedig kell, 95-össel kopogásos égést észlel a diagnosztikai műszer, és érzésre is jobban szereti a magasabb oktánszámot.
A súlya elég jelentős, 1.600kg körüli. Erre mondják van benne anyag, ami nem tesz jót a gyorsulásnak és fogyasztásnak, cserébe kiemelkedő a biztonsága ami fontos szempont a család miatt. Durva, hogy pont most cserélem a családi sedant egy termetes SUV-ra, ami alig 80kg-al több csak mint a Saab…hmm!?
Kézi váltós a drága, automatát nem akartam egy erős élmény/sport autóba, meg sokat el is vesz a teljesítményből.
Azt kell mondjam imádom, mert nem jön szembe minden sarkon egy ilyen, de kellően érett alternatívája pl egy E46-osnak. Kétségtelen, hogy a BMW még ennyi idősen is jobb minőségérzetet ad, a Saab kicsit zörög belül, kopogósabbak az anyagai, de teljesen vállalható. Az olyan flash-ek mint a középre helyezett gyújtáskapcsoló hatalmas, pár nap alatt megszoktam és legalább nem ez töri darabokra a térdemet ha baj van.
Az ülései nagyon kényelmesek, és furcsa mód nem kopnak olyan mértékben mint más autónál, sőt alig látszik valami 200.000km után. Ez nem csak az enyémre igaz, elég ritkán látni erősen kopott, oldalt vagy bárhol kiszakadt Saab bőrüléseket. Ha ilyet látsz, lehet gyanakodni a futásteljesítményre. Lehet ezt még normális anyagból, netán bőrből csinálták?
Terveim szerint marad ez egy jó darabig, és már előre tudom, hogy megbocsájtok neki minden leendő költséget, mert amikor jól működik…
Nem is igazán tudom mire cserélném le, mert 2005 után szinte mindenki már keménytetős coupe/cabriokat gyártott, amik gnómok, farnehezek, nulla csomagtartósak, bonyolult mechanikájúak, nem elegánsak. Nem kell. Majd egyszer, talán egy E Merci cabrio, ha kellően lemegy az ára a mostani szériának, mert azok is szépek, jók ám!
Addig Saab, lovin’ it!

Hibalista

- Fojtószelep ház, kuplung rugó, rádió erősítő + hangszórók, utastéri befúvó ventilátor, váltó

Ide hordtam szervizbe

Rácz-Mobil

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 188000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Astra F Cabrio Következő autója? E Cabrio
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 9-3 2002 (2002)

További ítéletek (61 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s