Szaabadság. Szeretem?
Szöveges ítélet
2014-ben jött el az ideje, hogy a már 7 éve megelégedéssel használt Fabia-t lecseréljem egy nagyobb, szép, magasabb presztízsű autóra. 2,5MFt volt a keretem, plusz átírás, plusz első szerviz.
Beállítottam a keresőt, főleg Accordot, Mazda 6-ot néztem, de aztán beúszott a képbe a Saab. Azt tudtam, hogy mindenképpen szívó benzinest keresek, és az ebben a modellben egy 1,8-as, 122 lovas motort jelentett számomra. Meghirdettek egy magyarországi, 2009-es autót nem messze a lakhelyemtől, magánszemélyként. Elmentem, megnéztem, csodaszép volt, alkudtam, megvettem 2,49MFt-ért, lekérdezett, fix 89ezer kilométerrel, vezérléscsere előtt.
Az első szervize (komplett vezérlés, gyertyák, olaj, szűrők) 93ezer Forintba került, ami szerintem nem volt sok, pláne munkadíjjal együtt.
Kívül is, belül is tetszett az autó, azt hozta, amit vártam. Kényelmes, deréktámaszos ülések, alapfelszereltséghez képest sokat nyújtott az autó, tulajdonképpen ülésfűtésen kívül minden volt benne, amit szerettem volna.
Elkezdtem használni, megtapasztaltam, hogy hosszútávon képes akár 6 litert is fogyasztani, ha rövidtávon mentem vele, akkor inkább 9-et kér. Nagy átlagban a fogyasztása nálam 7,8-8,2 között mozgott.
Olajat 15 ezrenként cseréltem benne, de nem vettem észre, hogy ette volna az olajat, pedig sokan panaszkodnak a Z18XE Opel-motor olajfogyasztására.
Összességében az autó jó, de nem hozta azt, amit vártam tőle. Szerintem nem elég minőségi.A műbőrkárpit kirepedezik 95 ezer kilométernél, a műszerfal ciripel, beazonosíthatatlan zörgések képesek érkezni effektíve bárhonnan. A távirányítóról hámlik a gumírozás, a rajta levő gombok nem mindig reagáltak, így volt, hogy ötször kellett rányomnom, hogy végre bejussak a kocsiba.
Ha beraktam a távirányítót a helyére, volt, hogy hibaüzenetet dobott a kormányzárral kapcsolatban, mondjuk ötvenből egyszer csak, de akkor is.
Elkezdett 90/180 foknál szorulni a kormány, elromlott a kormánykardán,a mit 130ezer Ft-ért tudtak volna pótolni, de szerencsére volt kontaktom, aki ki tudta cserélni csak a kardánkeresztet, így olcsón megúsztam. Ezt sem tudtam mire vélni, ilyen alacsony futásnál..
A klímagázt engedte valahol, minden tavasszal tölteni kellett (volna, mert eladtam végül), a klímakompresszorom szólt, szerintem csapágyas volt.
Már meg volt hirdetve az autó, amikor beesett a jobb hátsó ablakom, nyilván még 25 ezret elvitt a csere.
Szerettem, különleges autó volt, de kezdtem vele besokallni, és csalódni benne, mire aztán jött a hír a cégemtől, hogy rendelhetek céges autót, így aztán eladtam. Azt hiszem, még éppen időben.
Sok volt a probléma már a végén, ezért nem hiányzik a Saab-érzés, pedig azt hittem, hogy fog.
Meghirdettem, viszonylag hamar jött is rá az első érdeklődő, aki kis alku után meg is vette. Nem jártam rosszul összességében az eladásnál, mert hamar, és jó áron ment el.
A Saab a szememben mindig egyet jelentett a biztonsággal és a presztízzsel. Az egész hajó elment, amikor a GM megvette, és hiába költöttek egy vagyont a Saab oldali fejlesztésre, sajnos ez már nem lett az a Saab, mint amibe én még a 90-es évek elején, gyerekfejjel beleszerettem.
Hibalista
- - kormánykardán - - klímakompresszor - - ablakemelő
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 89000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Fabia | Következő autója? | 3 Touring |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.4/10) |
