Szép szürke szedán
Szöveges ítélet
2009 szeptember
Egy 10 éves Suzukit cseréltem le rá, és még szokni kell. Először is az már biztos, hogy nem egy lángoló gepárd, még a Suzukihoz képest sem, inkább öreguras. Viszont cserébe nagyobb és az úton sem ugrál minden kis göröngyön, érzem, hogy van benne anyag, sokkal masszívabb, azonkívül sokkal csendesebb. Eddig nem volt, most állandóan a pillanatnyi fogyasztás mérőjét nézem. Még ismerkedünk, remélem nem bánom meg, hogy a Focust választottam. Folyt. kov. ...
Update 2010 február
Az ismerkedésen túl vagyunk és még nem bántam meg a vételt. Megszoktam. Kellemesen öregurasan lehet vele közlekedni, egyedül a fogyasztásával nem vagyok megelégedve, mert az a 9 litert verdesi. A Suzukinál nem ehhez voltam szokva... A gondom ezzel az, hogy az ország közepén lakom és nem tudok benzin-túristáskodni, nekem sajnos 300Ft. Persze hozzátartozik az igazsághoz, hogy jelentős részben városban használom. Országúton azért teljesen normálisra (6.5 l) áll be a fogyasztás. Kapott téligumikat, kímélve van. Remélem továbbra is hibátlanul teszi a dolgát még sokáig.
Update 2010 október
Az autóval továbbra is meg vagyok elégedve. Eltelt a nyár, megvoltak az első hosszabb túrák (autópálya, hegymenet...), gond nélkül. Még mindig nincs vele semmi probléma, sokat nem kér, talán csak a fogyasztása a fájó pont egy kicsit. Városban nem nagyon tudom 8 liter (télen 9) alá vinni, azt nagyon sokallom és már 335 a benzin. Lehet, hogy a vezetési stílusommal van a baj, bár a nejem is elég sokat vezeti...
Kapott olajcserét illetve felnit a téligumikra, és ami a legfontosabb nyár óta garázsban tartom.
Update 2011 június
Panaszra továbbra sincsen okom, az autó teszi a dolgát. Semmi extra, indul, megy, elvisz, visszahoz hidegben, melegben egyaránt. Többször teljesített kisebb-nagyobb túrát gond nélkül. Pakoltam már a csomagtartójába 350 kilónyi csempét, csemperagasztót és azon kívül, hogy egy kicsit leült a fara, szinte észrevehetetlen volt a teljesítményén. Ugyanúgy húzott. Fogyasztás ugyanúgy (benzin 370)... Ennek ellenére egyre jobban kedvelem.
Update 2012. április
Még mindig nincs vele probléma, csak a fogyasztás egyre nagyobb érvágás (benzin 442 20EFt nem elég egy telitankhoz), így egyre többet áll a garázsban olyankor, mikor a rövidebb utakat máshogyan is lehet abszolválni.És teljesen leszoktam a fogyasztásmérő nézegetéséről. Ugyanakkor továbbra is maradt a megbízható szerethető társ.
Update 2013. január
Azt gondolom, most már megállapítható, hogy nem hibáztam a vásárlásnál. Az autóval továbbra sincs semmi gond. Egymáshoz idomultunk, kissé én is öregurassá váltam, ezt már ketten is megállapították. Nem taposom ki a lelkét, de valószínűleg azt sem bánná. Én még nem mentem vele 130-nál gyorsabban. Egy dolog zavaró az autóban, ez pedig az ablaktörlő. Hiába 3 állású a kapcsolója, egy közepes esőnél nincs megfelelő kapcsolóállás. Az első túl lassú(10mp/törlés), a második pedig már túl gyors (2mp/törlés), ezért nyilkorog az ablakon, a harmadik pedig úgy kalimpál, mintha el akarna repülni. A kettes állásnak kéne lenni a harmadiknak, a kettes állásnak meg jó lenne egy kb 4 mp-enként törlő. Mindegy ez van, bár egy kicsit zavaró, mert elvonja a figyelmet. Eddig nem kellett csak a kötelező cseréket eszközölni, de idén már egy kicsit többet kell majd ráfordítani, mert pár dolog megérett a cserére(pl vezérműszíj).
Update 2014. január
Az autó továbbra is kiváló, nagyon bejött. Ennél soha rosszabbat, bár már egyszer cserben hagyott. A kis ijedségen, meg gyertyacserén és üzemanyag rendszer tisztításon túl nem volt semmi probléma (vizes benzin megfagyott a hidegben). Cseréket megkapja, teszi a dolgát, ennyi.
Update 2015 november
A léegutóbbi írás óta az autóval történt egy s más. Például 2014 telén klasszul végighúztam szinte a teljes bal oldalát, mert tolatáskor nem vettem észre egy kis betontuskót. Kicsit megnyomtam a gázt, hogy lendületből beállok, aztán ez lett a vége. Szerencsére van casco, így "csak" 50 ezerbe fájt a komplett bal oldal fényezése... Mondjuk legalább nem 400 ezer...
Idén aztán egy nagyobb felújítás volt féktárcsákkal, fékpofákkal, vezérműszett cserével, kisebb nagyobb javításokkal. Megérdemelte már. Gyakorlatilag mióta megvan, azóta csak a kötelező dolgokat kérte. Hogy megérte-e az árát, az nem kérdés.
Update 2016. 07.
Eladtam. Végig megbízhatóan működött, csak az aktuális cseréket kérte és kapta, kivéve idén márciusban, amikor is meghalt a motorvezérlő elektronika. a cseréje húzós volt és nehéz is volt beszerezni, de aztán ismét korrektül működött. Sőt, jelentősen, kb fél literrel csökkent a fogyasztás. Hogy mi lehet az oka, arról fogalmam sincs. Végül eladtam, de nem került messzire, szinte a családban maradt. Sokáig Mondeóban gondolkodtam, végül egy Corolla lett az utódja.
Egy percig nem bántam meg, hogy megvettem, tökéletesen kiszolgált.
Hibalista
- üzemanyag szivattyúba belefagyott a víz...bár ez nem az ő hibája - Motorvezérlő elektronika
Ide hordtam szervizbe
a kötelező cseréket (olaj, szélvédőmosó, levegőszűrő, pollenszűrő, ablaktörlő) én is meg tudom csinálni
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ismerős szerelő évenként egyszer-kétszer átnézi és az aktuális cseréket elvégzi.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 59000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift 1.3 GLX sedan | Következő autója? | Corolla |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
