A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (1998-2004)

Focus 1.8. TDCI Ghia 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jó vétel volt :)

Szöveges ítélet

2016. májusában vettem az autót. Ausztriából származott, nepper hirdette, 130.000km-rel a hirdetésben, 160.000km-rel az órájában...
Gondolom, ha nem veszem meg a hirdetés első napján, ez lett volna az "új" km-állása.
Mivel osztrák testvéreink szeretik a sót az utakon is, az autó természetesen eléggé rohadt a szokásos helyeken,(kerékívek, ajtók alja...) de ez szerintem típusbetegség.
Jó áron hirdették, szerkezetileg egyben volt, összességében jó állapotban, így megvettem.
A vásárlás után nagyszervíz (vezérlés, szíjak, feszítők, izzítógyertyák, első stab.pálcák, olaj, szűrők) következett.
2 héttel később megjártuk vele a horvát tengerpartot 4 személlyel, csomagokkal, még az eredeti kuplunggal és lendkerékkel, minden hiba nélkül.
Ez volt a teszt-út. Gondoltam, ha ezt teljesíti, nagy probléma nem lehet. (Teljesítette... :))
A következő nagy beruházás a már említett kuplung-szett és kettős-tömegű lendkerék cseréje volt, 180.000km-nél. A szerelő szerint az eredeti (gyári) alkatrészeket vette ki belőle, így még az is elképzelhető, hogy valós a km-futás. Bécsi úr volt a tulajdonosa, szóval kitudja...
Ezután nagyon sokáig csak gázolajat kért (meglepően keveset, kb 5,5 l/100km).
Majd egy ablakmosó töltéskor észrevettem, hogy a hűtőfolyadék szint a MIN jel alatt van, de sehol nem láttam foltot, vagy csöpögést. Első ijedségre mindenki azt mondogatta, hogy hengerfejes az autó és menet közben kidolgozza a folyadékot. Itt kicsit felszállt a rózsaszín köd, hogy mégsem nyúltam bele a tutiba. Szerencsére az elvégzett nyomáspróba után kiderült, hogy a termosztátház tömítése engedte el a folyadékot, amiről a leömlőre csöpögött és elpárolgott. A alkatrész kb. 900ft-ba került, amit az épp esedékes olajcsere alkalmával ki is cseréltek.
A következő kiadás sajnos a figyelmetlenségem miatt adódott. Egy körforgalomban sikerült oldalról elkapni egy Audi TT-t. Az autóm bal eleje sérült, de szerencsére "csak" a karosszériaelemek. Mivel a rozsdásodás miatt egyébként is lakatoshoz ment volna, így egy kalap alatt ki lett cserélve a két első sárvédő (a jobb oldali alja is rohadt), javítva lett a B.E. ajtó alja és a hátsó kerékívek, valamint a hátsó kerékdobok. És ha már darabokban volt, kapott egy teljes körű alváz- és üregvédelmet is. Remélhetőleg a korrózióval egy darabig nem lesz probléma, most teljesen rozsdamentes.
Pár hónappal később fékezésnél rázni kezdte a kormányt. Az üzemszerű kopás miatt cserélni kellett az első féktárcsákat és betéteket. Ha hinni lehet az autó eredeti papírjainak, akkor ezekben kb. 90.000 km volt.
A következő hiba aminek utána kell majd nézni, a generátor környékéről, hidegindításkor jelentkező ciripelő hang, ami egyébként pár másodperc után elmúlik. Mivel minden szíjat és görgőt cseréltek és a szerelőm szerint a csapágyak is jók, valószínűleg előbb utóbb a generátor szorul majd felújításra vagy cserére.

Sajnos a szűk garázsajtó áldozatául esetek az eredeti visszapillantó tükrök, így azokat cserélni kellett.

Úgy gondolom, hogy egy ennyi idős autónál, 200.000km-rel az órában (meg amit esetleg eltüntettek belőle), a tervezett karbantartások mellett ez nem sok hiba. Persze lehet, hogy van, aki ettől már szakadékba lökte volna, de én nagyon megszerettem.
Egy nagyon jól felszerelt autó. 4 villanyablak (automaták), fűthető ülések és első szélvédő) 4 légzsák, digitális klíma stb.)
Egyedül a tempomat és a napfénytető hiányzik belőle, de ezek csak a saját, egyesek szerint túl magas igényeim... :)
Napi ingázásra használjuk a feleségemmel, valamint havi egy Szfvár.-Pécs, és Szfvár.-Baja út kerül bele.
Azóta megjártuk vele Prágát és Thesszalonikit is, szerencsére szintén hiba nélkül. Hosszú utakon is kényelmes, csendes, jól fogyaszt.
Az autó 4 ajtós (sedan), így a csomagtartó térfogatra hatalmas, a nyílás talán kicsit szűk, de a mosógépet majd utánfutóval szállítom. :)

A plüss kárpit hibátlan, az ülések kényelmesek. Az ülésfűtés gyári fűtőszála sajnos szakadt (állítólag Ford betegség), így azt egy utólagos fűtőszállal pótoltuk, a gyári kapcsolókra kötve. Valamint a hátsó ablakfűtésen van egyetlen szál, ami nem fűt.

Ja, és csak úgy mellékesen, kapott egy gyári akkumulátort a Ford MotorCraft szervízakció keretein belül.

Ez az 1.8 TDCI motor (FFDA motorkód) a közepes, 100-101Le teljesítményű változat. Nagyon dinamikus, húz mint egy mozdony és meglepően jól fogyaszt, bemelegedés után finoman jár, nem hangos. Remélhetőleg a rettegett nagynyomású üzemanyagszivattyú és a hozzá tartozó rendszer még egy darabig nem kér törődést és nem okoz törést a családi kasszában.

Mindent összevetve, mérlegelve, jó vétel volt az autó. 2018. februárjában tölti majd a 14. évét, így kaphat személyigazolványt. (Bár ma már az újszülőtteknek is kötelező)

Reméljük, pár évig még velünk marad a "Fóka", nem tervezzük a cseréjét.

Hibalista

- félévente kiégő tompított izzók - termosztátház tömítés (kb. 900ft) - első futómű stabilizátor pálcák - hátsó futómű szilentek - ezeken kívül csak a tervezett, megelőző karbantartás

Ide hordtam szervizbe

NaviMotors, Székesfehérvár, Móri út

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Ford Ivanics, Székesfehérvár

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 1998 (2003 - 2004)

További ítéletek (440 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)