A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (1998-2004)

Focus 2.0 Ghia 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Gina - az újhullámos menedzser még mindig bizonyít

Szöveges ítélet

Ginával már a 3 évünket töltjük együtt, én vagyok a 3. tulaja. Ez az első tisztességes autóm, így lelkemen viselem a sorsát. Szerethető és tisztességes autó a focus szerintem. A típust magát talán nem is részletezném, inkább a személyes tapasztalatokat osztom meg:
Magam részéről 192 cm magas, 90 kg körüli ember vagyok, nem férek el akármiben kényelmesen. Ezért elsődleges volt, hogy a "fókában" lehet ülésmagasságot és kormánymagasságot+mélységet állítani. Ezek miatt azt mondhatom, hogy még egy Budapest -> Krakkó utat is remekül végig lehet benne vezetni néhány megállással/pihenővel, ami szerintem nagy szó egy kompakt méretű autó + magas sofőr esetén. És nem mellesleg, eközben a hátsó üléseken, konfekció méret felnőttek elférnek 2-en, vagy 2 felnőtt + 1 gyerek középen.
Szóval a métetei kb jók. Persze, az első szélvédő lehetne mondjuk 4 centivel magasabban is, hogy ne keljen nagyon hajolgatni a magas közlekedési lámpák kémleléséhez, no de az inkább már SUV lenne számomra a jó megoldás, vagy az üveg tetőablak (zsiráf ablak) :D

Gina egy jó állapotú, gazdagon felszerelt példány, nem sajnálták belőle az extrát: plüss ülések, digit klíma, 6 CD táras fejegység, erős és tiszta hangú hangszórók (4), ülésfűtés és távirányítós központi zár, ami a 4 villanyablakot is egyszerre nyitja csukja.. hogy ez miért jó? nyáron a nap forrósága szaunát csinál odabent, te sétálsz a kocsihoz és a távirányítóval nem csak a zárakat nyitod, de leengedteted az ablakokat az "üvegházból". ezzel már élhetőbb odabent a helyzet, nem csap agyon a hőség az első ajtónyitással, és miután elindultál, a menetszél szépen kiviszi a benti maradék forró levegőt, és közben már a légkondi is magához tért, nyomja a hideget -> 4 automata ablakot 4 gombnyomással visszacsukod, és már hűsölsz is. Királyság ez! :)
A kocsiban viszonylag van hely pakolászni, bár nem túl sok felé. Az ajtókban nagy zsebek vannak, váltó előtt van némi hely az aprónak, tollnak, és ott a tisztességes méretű kesztyűtartó is. De azért lehetne több is. Az ülések őszintén kényelmesek, nem sportosak. Ez a Ghia felszereltség része, ahogy a lágyabb rugók a futóműben, aki sportosabbat szeretne, a Trend felszereltség felé nézelődjön gyárilag. Apropó futómű, szerintem elég jól tart és jól reagál a maga szintjén. Nem sportkocsi, de nem is kóvájgós szekér. viszont csak sofőrrel eléggé pattogós jellegű, ha már ül benne 1-2-3 utas, sokkalta konfortosabb. nem hiába 2 tonna a legtöbb presztizs utazóautó, a konfortos sikláshoz bizony kell a tömeg.
visszatérve a fókához, ballnos gumikkal (195-55-15R) kellemesen simítja a szar magyar úthálózat hibáit, viszont cserébe olyan kúszása van a guminak, mintha taknyon autókáznánk (konkrétan Hankook Kinergy Eco). Tisztességes gumival azért jobb a vezetési élmény, de az út ütése is jobban átjön (főként terheletlenül, csak sofőrrel).
Menetkonfort kapcsán a 130 benzin ló inkább csak megnyugtató tartalék és dinamikusító partner, mintsem az utak császára. Jobban szedi a lábát, van benne lélélek, illetve meg lehet vele lepni az autópálya dölyfös látogatóit, aki nagy autóval közlekednek... nini, ez a fókusz de nagyon repeszt...miféle motor van ebben, hogy így szalad....
Szóval sokféle autópálya tempot lehet vele igen jól tartani és nem érezni kínzásnak. Sőt! mivel 16 szelepes, olykor olykor igenis illik megpörgetni, el ne lustuljon a drága :)
Azt talán mondanom se kell, hogy hidegen nem gyilkoljuk az autót, viszont a már üzemmeleg, akkor az 5500 fordulaton tetőző nyomatékcsúcsot igenis meg kell látogatni. Ilyenkor vehemensen meglódul és ércesen kiabál a 4 henger. Megállásra pedig ott a 4 tárcsafék! Jól adagolható, jól harapnak a Textar betétek-tárcsák.
SZép nyugodt csordogálásban kedveli a 2000-es fordulatokat. Az 5 sebességes váltó nem egy fantasztikum, de nincsenek kellemetlen meglepetései sem.
Ami viszont kellemetlen, az a szélzaj autópálya tempó 130 körül, meg az általános zaj. A motor is morajlik, a mechanika is sutyorog.
Talán ez a legnagyobb kritikám az autóval kapcsolatban, ami inkább általános jellege az ilyen idős, ilyen kompaktoknak. Lehetne egy kicsit kifinomultabb, lehetne egy kicsit csendesebb, egy kicsit könnyedebb a szervó kormány, stb, stb. Viszont egy mai kifinomultabb autóhoz képest, ebben még több a boogie, a lélek. Egy Nissan Qasqai mk2-t vezettem, dízelt. Nagyon puha, nagyon finom, nagyon csendes.... és egyben lélektelen. Éreztem hogy jól el vagyok szeparálva a mechanikától, hogy a váltás valahol nagyon távol történik tőlem, hogy a motor is egy külön szobát kapott... alig vártam, hogy visszaüljek a "nyers" kocsimba.. nem vagyok hozzá még elég öreg/puhány/kényelmes.

A kocsiban őszinte 260 ezer km van. Ez nem múlik el nyomtalan, de mégis, még a mai mércével mérve, ez bizony bőven autó. Nem nyiszog a beltere (csavarozott, nem bolha patentes elemekkel), egyben van. Műszakilag pedig kb 1 milliónyit költöttem rá tokkal vonóval (ebben van gyári alufelni, nyári gumik, injektor tisztíttatás,stb-stb egyszóval minden.

Emiatt is, de a kocsi általános minőségéből adódóan, sosincs aggodalmam hogy lerohadna, ott hagyna az úton. Persze, megvan a karbanatartási időtáblázatom, hogy mit-mikor-mire kell cserélni/kenni/húzni. Az olajcsere periódusa max 12.000 km. Olajat picikét csipeget, rá-rá kell nézni a nívóra no meg valamelyik részén a tömítés mentén kicsit szökik az olaj, de ez belefér. Az elektormos rendszerét külön dicsérem. Nagyon stabil, nincsenek butaságai, nem köszönnek el havonta az izzók, relék, biztosítékok. Igaz, a gyári alap akksihoz képes + 20Ah-s került bele. A jó táp mindig fontos :)
Bármikor is volt vele valami gond, már jó előre "szólt", hogy baja van.
Pár kivételtől elekintve, minden amit cserélni kellett, az a normális elhasználódás vagy az abnormális magyar útviszonyok miatt volt.

ami eddig típusbetegségnek tűnik, az az alapjárati levegő léptető motorja, ebből már 2x volt csere, illetve a kézifék kötélzet, szintén a 2x szett a 3 év alatt.

Hibalista

- Kopó, fogyó alkatrészek 15 évesen: - - Katalizátor - kézifék kötél (2x) - kormánymű felújítás - kipufogó flexi cső - gyújtótrafó és gyertyakábelek - első trapézlengőkarok (gömbcsukló és szilentek miatt) - féktárcsák (4 db) és betétek - kartergáz cső - akksi (nagyobb kapacitásút kapott) - alapjárati-levegő motorja (2x) - motortartó bakok (hidrocsapágy, váltó oldali, hátsó) - lambda szonda - váltóolaj csere

Ide hordtam szervizbe

autó doki óbuda.Relative gyorsan dolgoznak, relative nagy árréssel.kellemetlen tapasztalat, hogy a megígért időre nem készülnek el, mert "volt egy fontosabb kocsi". Átadással megcsúsztak, majd elnézést kértek és ígértek egy ingyen autómosást náluk "legközelebb". Azóta se...A műszaki vizsgánál nem volt kéznél matricájuk a forgalmiba, ezért 1 extra órát kellett ott szobroznom csak ezért.Ha valamit gyorsan kell csináltatni, esetleg elviszem.

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

ESS Motor szervíz Göd.Fordok kapcsán nagy tapasztalatuk van a fiúknak. Speciális szerszámokat is be tudtak szerezni a szelephézag ellenőrzéshez, a katalizátort is remekül kicserélték, jó munkát végeznek.Ügyfélkezelésből is példásak és gyorsan elkészültek vele.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 250000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 1998 (2003 - 2004)

További ítéletek (440 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)