A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (1998-2004)

Focus Turnier 1.6 16V Fresh 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Az igazi arany középút - Aurea Mediocritas -

Szöveges ítélet

Élethelyzetemet, amiben az első generációs fókusz kombira esett a választásom, az első gyermek, a friss jogsi, és az első 1 misi alatti autó együttállása jellemzi a leginkább. Gyalogos, kerékpáros, tömegközlekedős, és "megkérős" életmódom végét pedig a végre egy belátható időtávban rendelkezésre álló megfelelő mennyiségű pénz és plusz szabadidő együttállása biztosította. Egész pontosan 38 évet kellett várnom ezen szerencsés együttállásokra, hogy megírhassam nektek népítéletem, több mint 4000 km levezetése után.

Megfelelő gépjármű kiválasztásához 2015-ös esztendőben temérdek iromány állt rendelkezésemre az interneten. A jó és rossz tanácsokat megfelelően szelektálva (pl. 3F-et, 10 évnél idősebbet nem szabad tippeket kukázva). Állapotot kell venni, nem évjáratot szem előtt tartva. Sok ismerős "kiskocsi" szenvedését és saját (jól felpakoljuk magunkat kis utakra is) szokásainkat, család bővülési terveinket is figyelembe véve az alsó-középkategória kombi változatát találtam az arany középút ideális megtestesítőjének.

Évi 10 ezer kilométer alatti terveink, főképp városi kis utas viszonylatban (az anyagilag elérhető elektromos autó választék hiányában) az 1.6-os benzines felé terelte a figyelmem. Az idős használt gépjárművek kapcsán ajánlott turbó nélküli szívó benzines megoldásoknál az 1.6-os az erőteljesen dombos/hegyes (Mecsek) terepviszony, és a nem túl jelentős feltételezett többletfogyasztás miatt ütötte ki az 1.4 -es megoldásokat. A gázosított megoldásokat pedig több szempontból is gázosnak találtam. Bár leginkább az egészségesnek tartott paranoiáim (pl. komplexitás több hibalehetősége, robbanás fóbia, ellopott beltér) miatt.

A hahun talált piaci helyzetkép gyorsan szűkítette a kínálatot. Fontos volt, hogy alkatrész/hozzáértés utánpótlással bőségesen rendelkező gyakori modellt válasszak, és kötelező tartalékok biztosítása mellett férjek bele az egy misis keretbe. Sok nagyon kívánatos japán termék esett ki így a rostán. Például a benzines mazdákat, ritkaságuk, a lianákat vezethetetlenségük és ritkaságuk, a hondák, toyoták pedig árszintjük miatt, hiszen a legalább 4*-os NCAP, klíma, és ABS, kizáró szempontként szerepelt kívánságlistánkon. Ennyiért pedig nem kapható mázli nélkül megkímélt honda, toyota bármennyire is szeretnénk. Ennyi pénzből talán túlzott elvárás, és - minőségi szint rontó - extrához ragaszkodás volt ez részünkről, de ezeket mindenképp szerettük volna, és hát meg is kaptuk. Nissanok, micsubicsik után már nem tudom miért nem vágytam, de talán mind a ritkaság, a drágaság, és problémásság jelenvolt ebben a szegmensben.

Nagyzolós (csillagok,karikák,propellerek és társaik) autót nem akartunk, nem illett volna az aktuális miliőbe, és az értelmes keretekbe egy lepukkadt, csak horror költségekkel javítható olcsóság. A faúvé termékvonalat az erősen szubjektív és indokolhatatlan, de meglévő ellenérzésem (minőségérzet terror drágább autó vásárlása irányában) és magasabb árszínvonala ejtette ki. Skodában-Seátban a Golfra, Golfban meg minden más irreális vágyálomra fájt volna a szívem. Ezt megúsztam :-P.

A franciákkal ebben a kategóriában állítólag tényleg nem csak pletyka, hogy nagy mázlijának kell legyen az embernek. A stilo-kat is sok - talán tényleg - hozzáértő szidta. Alfa szóba se jöhetett, mert nem legót akartam, hanem szerszámot.
Mivel a sevi kivonult, a volvók katasztrófaszerűen ésszerűtlenek így használtan, tehát maradt a fókusz, meg az astra.

Az astrákat sokáig néztem, de végül nem akartam elaprózni magam, és az olvasott/ismerősi tapasztalatok a ford felé billentették a mérleget. Így már a konkrét típus tervel sokkal könnyebb volt a megfelelő idő elérkeztekor körbejárni a közeli ajánlatokat. Összesen 6 példányt néztem meg rengeteg csalódás közepette, hisz vaskos kompromisszum kellett az összeshez. A hetediket vettem meg végül. Este és hajnalban szűrt hahu különbségeként még az értesítés megérkezése előtt találtam meg, és írtam sms-t a hirdető magánszemélynek, hogy ha tényleg igaz, amit látok, alku nélkül megveszem.

Természetesen nem a makulát kerestem rajt, hanem a lényeges hibáktól való mentességek. Körbe lett fényezve minden elem, de a moon-dust-powder-silver (hold-fény-por-ezüst) színben színre fújt időtálló klasszikus kinézetet biztosító lökhárító csíkok megbocsájthatóvá tették. Illesztési hézagok csak a sofőr ajtónál nem passzoltak, de leinformáltan szakszervizben javították álítólag megbízható minőségben. Mikrosérülésekből van jószerivel, de fél szemmel nézve egyáltalán nem látszódnak. Lényeges elemek sértetlenek. A klíma állítólag minden szezon elején tisztítva lett megfelelően. Bekapcsolva érezni is. A lengéscsillapító mind a 4 kitűnő. Számlával igazolva szinte minden lényeges felújítás. A 234 ezer kilométer eleinte 20, majd 10 ezres ciklusokban szervizelve végig eredeti ford kellékekkel. Komplett vezérléscsere 100 ezrenként igazolva. Leömlő, flexicső, katalizátor, kipufogó végig cserélve. A kuplung vaj sima, mert komplett cseréve. Szép egyenletes járás, füstmentes hideg indulás, egyenletes húzás minden sebességfokozatban. Fékbetétek cserélve. Futóműállítás papíron igazolva 2013-ból. Hátsó gátlók cserélve.

Mi kell még? Fogalmam se volt.
Nem találtam emészthetetlen makulát. Kézbe csaptam.

Letekertem vele majdnem 5 ezret, és ugyanolyan szépen teljesít, mint ahogy megvettem.

Kompromisszum:
A váltó kulissza pöcök miatt nem húz vissza üresbe. Nekem kell visszahúzni. Olcsón javítható, addig megszokható. Update: 4 ezer forintos kulissza műanyag csere oldotta meg.
A távirányítós kulcs hol működik, hol nem. Na és akkor mi van? Elemet kiszedtem, és azóta odafáradok a kulcslyukhoz mindig távirányítás nélkül, mivel a kulcs e-panelje repedt valahol. Update: 6 ezer forintos új távirányító feltanítva.
Csomagtartó ajtóban a kábelköteg törésgátló gumi kijött a helyéről.
Ha egyszer ráérek majd visszarakom, mert így se törik, csak kicsit védtelen.
Update: Hamar vissza lett téve.
Makulák: Apró fényezés/beltér dukó lepattogzások, és sofőr ajtó gyűrődés javítása.

Update 0 -> 4500:
* A fenti kompromisszumokon felül volt még megvásárláskor is csepegő váltóolaj csepegést okozó pár ezer forintból orvosolható tömítés csere + olaj után töltés.
* Bal oldalsó-első indexet a gyerek ki tudta bányászni, de nem szakította ki. Azóta rázós utakon néha kibukik, de működik.
Update: ezer forintért vettem újat és 2 perc alatt cseréltem.

Update 4500 -> 7700:
* Rövid városi utakon télen pörgősen, de nem túl sportosan használva 10-11 liter között van a fogyasztás, de ahogy kiruccanunk országúton hosszabb távra komótosan, akkor könnyen leesik 6-7 literre, és mértünk már 5,5 litert is 80-as tempónál.
* Akksija, amivel vettem 2011-es volt, tehát élt 5 évet.
* Kulcs elvesztés sűrűn lakott környéken. Komplett zárcsere márkaszervizben 100 ezerért. Belementem, mert gondoltam visszakötik a gyári riasztó lekötött hangszóróját, és a távirányítós kulcs is cserélve lesz ennyiért.
Tapasztalat: Márka szervizben nem tudták, hogy a gyári riasztót kulccsal is lehet aktiválni, nem csak távirányítóval. Ráadásul a távirányítót ezért a pénzért nem cserélték. No comment.

Update 7700 -> 18000:
* Gyári riasztó lehúzott hangszórójának helyére került 2 ezerért egy új, és most már riaszt is. További 6 ezerért pedig egy titkos indításgátló kapcsolót is beszereltettünk. Távirányítót szintén 6 ezerért cserélem bontóból, és tökéletesen működik.
* Sportosodott a vezetési stílusom, így télen akár 10-13 litert is eszik, nyáron meg akár 9-et is, de a nagy total átlag még így is 8,5 maradt.
Úgy, hogy vannak hónapok, amikor csak városban és rövid utakon hajtjuk.

Update 18000 -> 30000:
* Szervó olajnyomást figyelő motor fordulatszámot szabályzó szenzor elfáradt és engedte (spriccelte) az olajat. Gondos utántöltéssel el lehetett vele jutni lábon a szervizig, és nem tette tönkre sem a szervót, sem a kormányművet.
* Elszállt egy henger gyújtása gyújtókábel öregedés miatt. Picit erőtlenebbé vált, és tipikus három hengeres hangja lett, de elvitt a szervizig. Trafóval együtt cseréve az összes gyújtókábel.

Update 30000 -> 40000
* Stabrúd cserék, vezérlés csere 80 ezer futás környékén
* Ablaktörlő rudazat csuklójának gumiharangja gyengült el. Tomika pár ezresért fixre csavarozta.
* Szellőzés irányát terelő mechanika agyon volt zsírozva, de úgy is akadt, és végül megadta magát. Próbáltuk bontottra cserélni, de azzal sem sikerült teljesen. Most két állás ismer. Automata ablak leolvasztós, és egy másik. Megszoktuk, együtt élünk vele.

Update 40000 -> 50000
* Kormánymű csere (valószínűleg szervó jeladó cserekor bütykölték el).
* Kitört a kuplung közepe. Komplett újra cserélve.

Update 50000 -> 60000
* Eltört a leömlő, mert az előző gagyin felújított volt.
Cserélve, de addig bitang jó rally hangja volt.

Update 70000 -> 80000
* Katalizátor csere Euro 3, helyett Euro 2 helyett, ígéret ellenére

Update 80000 -> 90000
* Generátor felújítás, mert nem töltötte az aksit.
* Újabb trafó és gyújtás kábel csere
* Szelepfedél tömítés csere

Update 90000 -> 100000
* Első és hátsó fékek komplett cseréje brembóra + kézifék bovden csere
* Első kutyacsontok újabb cseréje.
* Terepen kiszakadt kormánymű gumiharang csere
* Új ajándék aksi elfogadva.

Spritmonitoron végig vezetett fogyasztás nagy átlagja 8,7
viszonylagosan sok (kb fele) városi rövid úttal.

Update 102000:
Elkezdtem keresni az utódot így 336 ezer után,
bár az idei nyaraláson is hihetetlenül megbízhatóan nyújtott egy 1300 km-es élmény autózás. Három biciklivel a tetején, telepakolva, és klímázva is fürgén kapkodva a kanyarokat, és dombnak felfelé is.

Az ok részben az én hibám, mert hiába vetten rozsdamentes (nagyon kicsi és nagyon felületi) végig garázsolt állapotban, de túl későn és túl rossz helyre vittem alvázvédelemre. Rákenték a rozsdára (Meg a kipufogóra is). És amikor észrevettem, hogy levelekben potyog a rákent rücsi a küszöb belső feléről, akkor meg túl későn mentem az újabb védelem pótlásra, meg lakatolásra. Túl sokat nem tudott segíteni rajt. Még 4 évet bírt, és most kezdett el ropogni a küszöb. Az is igaz, hogy amikor sikerült nagyobb bukkanókon megkarcolni a küszöbök alját, akkor is mindig el kellett volna vinni javításra, de sohasem tettem.
Most 250 ezer lenne a küszöb csere, és elvileg csak a küszöb gázos. De sok minden más nagyobb várható költés is félutas (gátlók, vezérlés, ...).
Jogosan vetődött tehát fel a kérdés, hogy rá akarom e költeni, vagy a váltásra. Nézegettem, de költséghatékony hasonlóan aranyközéputas ajánlat egyenlőre még nem érkezett.

Update: Tegnap megvettem, holnap átveszem az utódot: Honda Civic 1.4 LS Cool 2005
Biztonság: Nagyjából ugyanaz (NCAP) 2 plusz oldal légzsákkal.
Méret: Utastérben előre lépés. Csomag térben tetőig pakolva felére visszalépés, de legalább már van vonóhorog ilyen esetekre.
Megbízhatóságot majd meglátjuk, minden másban feltehetően előrelépés.

Update: 2022 januárjában eladtam 700-ért, és februárjában visszavettem ugyanennyiért, mert id-ióták voltak a vevők: Körbemutattam a rozsdát és a töréseket, erre vak majomként perrel fenyegettek, mert a szakijuk szerint törött és rozsdás. Id-iótákkal nem vitatkozunk, rosszakarót nem akarunk, nekünk ennyit megért, meg amúgy is jó volt második biztonsági autónak mégegy évig. Ismét eladom, mert időközben bűvül a család, és az 5 ülés nem elég a második autóba.

Hibalista

- * Csomagtérben a túl erősre húzott gumipókok leszakították az elöregedett műanyag gumipók akasztókat. - * A többi a részletekben.

Ide hordtam szervizbe

Tomika - Elvittem hozzá alacsony szervó olaj szint miatt, mondtam nézze meg. Csak rátöltött, mondván, hogy ez természetes jelenség. Nem az volt, hanem egy kezdeti szivárgás szervó olajnyomást figyelő motor fordulatszámot szabályzó szenzorból. Természetesen otthontól jó messzire hagyott cserben a szerelő felelőtlensége miatt. Azonnali javítást meg nem vállalt. Még megnézést se! Többet tőlem nem lát egy petákot se. 25-be fájt a szenzorcsere másnál, meg a bele locsolt 3 liter olaj, hogy haza tudjunk érni a kerregő szervóval.

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

A többi csalódás: Márkaszervíz Pécs - Gyári riasztó működését nem ismerték.Eller - Pécs, Bolgár köz. Alváz védelmemet raktak rá 35-ért lényegtelen helyen alaposan, lényeges helyeken trehányul: korábbi rozsda leszedése helyett rákenéssel. Üregeket nem ismerve. Utómunka szükséges.P. Hunter Pécs - Nem tudom bizonyítani, de szerintem intéztek maguknak újabb melót kormányművel, vízpumpával-vezérlés cserével rajtam balekon.V. Peti Pécs - Rosszul felrakott szelepfedél tömítését újra cserélni kellett. Euro2 katalizátort rakott fel Euro 3 helyett.Pápai (azóta bezárt) Pécs - Újra lakatolása nem lett túl tartós, de említette.W8 Pécs - leszakadt kipufogó hőterelő lemezzel adta vissza.Magyar Autóklub Pécs - repedezett szervó cső cserét 250 ezerért akart javítani, amit a következő szervíz 7 ezerért oldott meg gyári alkatrésszel.Fordalk - Egyenlőre csalódás mentesFarkas-Filter - Egyenlőre csalódás mentes

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 234138
Megbízhatóság (8) Vezetett km 114000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Honda Civic 1.4 LS Cool 2005
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 1998 (2003 - 2004)

További ítéletek (440 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)