Robika, és az apafeeling
Szöveges ítélet
Hosszú, kínkeserves(majdnem másfél éves) vajúdás után, a véletlen folytán szültem meg az ötletet, hogy legyen életem els? autója egy Focus. Még jóval ez el?tt, Ivanicséknál már leel?legeztem egy új, 0 km-es Fiesta Ghiát, de rossz érzésem volt. Egyszer?en úgy éreztem nem való nekem, valahogy kicsi, csajos, mindenki ezzel oltogatott, úgyhogy a végén visszaadtam az egészet. Valami nagyobb kellett. Épp mentem be az Ivanicshoz a visszaadásos/lemondásos ügyeket intézni, ahol az egyik (egyébként nagyon kedves, a mai napig köszönet mindenért) keresked?vel elbeszélgetve kiderült, hogy van a telepen egy Focus Sedan, ami talán megfelelhetne nekem. Gyors szemle: na ez az. Fekete, krómküszöb, plüss, viszont szörny? m?fa borítás belül, nem baj, a váltószoknya feletti Ghia jel legalább szép. A km nagyon sok volt benne, 5 és fél éves korára már 165 ezret mutatott az óra. Céges autónak használták, biztos le is van rúgva rendesen, nem baj, megvettem. Elegem lett a procedúrából, az állandó járkálásból, nézel?désb?l, utazásból. Úgyhogy elvittem potom másfél milláért, és mondhatom, jó vételt csináltam. Jó ez a vas. Így pár hónap után viszont kezdenek lecsapódni azok a dolgok, amire már néhányan a vétel el?tt felhívták a figyelmemet. Nos. Ez itt egy családi autó. Akkor még ezt kiröhögtem, mondván: a családi autó kombi, meg Opel Astra, meg ilyenek. Ez nem olyan. Elegánsabb.
Aztán menet közben derült ki a dolog, hogy ez tényleg egy családi autó. Komfortos, tényleg fasza, minden kézreáll, nagyon kényelmes és biztonságos, minden benne van ami kell. Ja.
Csak épp érzés, na az nincs benne. Semmi. 1.8-as, úgy "megyeget", semmi extra, nagyobb gázadásnál mindig elkezdem sajnálni szegényt, hogy most biztosan nagyon szenved, hogy én itt gyorsulni akarok. És ez baj. Pedig én szeretem ezt az autót, mert az 1.8 ellenére is 8 liter körül el lehet vele poroszkálni klímával, míg a haverom 1.2-es Fabia kombija(az se szar autó, csak...) is megeszi a hetet. Hát akkor nem jobb ez?? A biztosítást most hagyjuk...
Szóval, Focusból nem véletlenül látni olyan sokat az utakon, mert tényleg kurva jó autó, tényleg megbízható, tényleg össze van rakva, tényleg minden stimmel. Én meg vehettem volna háromajtósat, meg ST verziót, és akkor aztán tényleg totál ki lenne rakva a puzzle. De nem, most egyel?re beérem ezzel, még egy ideig. Lassan kezdek meg?rülni, valami oylan kéne, amit lehet strapálni, nyomni, menni, pörögni. Ez nem az. 30 év múlva majd valami hasonlóban szeretnék ülni, mondjuk egy Camry meg is fog felelni, addig azonban ST-ket akarok: lehet?leg szép sorrendben, felfelé: el?ször Fiesta ST, aztán az új Focus ST, aztán Mondeo ST, és végül enyém lesz majd a 101-ik GT40-es. Legalábbis remélem.
Hibalista
- Egyel?re semmi, mert a vétel el?tt leszervízelték. A futóm?vet be kell állítani, az tuti.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 165000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Csak Ford lehet, vagy a Fiesta ST, vagy a Focus ST |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
