Kis drágaszág
Szöveges ítélet
Egyszer volt hol nem volt az első autóm, 1997 Suzuki Swift 1.0. 19 éves korára túl sok időt kezdett tölteni a szervízekben.
Hát mi legyen. Új autó sokba kerül. Egy tűrhető, keveset futott használt, amire viszonylag keveset kell költeni, szintén nem olcsó. Külföldről kocsit macerás lett volna. Megszületett a döntés. Egy olyan használt autó, ami minél olcsóbb és nem sajnálom majd a felújítási költségeket. Vagy mégis?
Az időtartam amire kellett az autó 5év/100-150e km és dízeles legyen, mivel sokat ingázom nagy távon.
Végül egy 2002-es Ford Focus 1.8 TDCI Kombi lett félmillióért felújított turbóval, tisztított porlasztókkal (számla, papírok róla), de váltóhibával. Meg lehet érte kövezni, úgy voltam vele, megjavíttatom. Na persze, hiú ábrándok. Az autó a kettes fokozat borzalmas bevételétől eltekintve tökéletesen ment a tesztkor.
Átírattam, elkezdtem használni. Vétel után kötelező cseréken (üzemanyagszűrő, motorolaj, motorolajszűrő, hűtővíz, plusz generátor szíj és görgője) átesett.
Közben kerestem a megfelelő szervízt, aki megjavítja nekem a váltót. Mindenhol azzal fogadtak, csak egyben cseréljük, nem éri meg azt az egy alkatrészt, bla bla. Hiába pedáloztam, h. kifizetem, nem kell az ismeretlen használt váltó. Semmi. Télen izzítás gondok voltak, 4 izzítógyertya csere megoldotta. 5 hónap eltelt. Meg is lett a böjtje. Kuplungos lett, az alapjárat meg rázott, jócskán. Végre találtam egy szervízt akik vállalták a váltó szétszedését. Szétszedés után fény derült pár dologra. Barátunk a kartergázelvezető eltört és folyt belőle az olaj a kuplungra. Be is jutott a terébe, így lett belőle elcsúszás és egyenetlen kopás. Kartergázelvezető, teljes kuplung szett, kuplungtartó bak (el volt törve -> rázás oka), váltoszinkrongyűrű, differenciálmű és váltó szimmering csere.
Voilá. most h. a vételárat ráköltöttem végre jó. Egyenlőre.
Szóval, ha nehezen is, de végre megy. Alacsony fogyasztása és megfelelő ereje meggyőző. Nagy csomagtér, könnyen elérhető műszerfal, kényelmes ülések. Úttartása jó, gyorsulásra panasz nem lehet.
Mire volt jó a sok macera. Tanulópénzek. Esetleg. Várható volt h. amennyivel olcsóbban veszek, annyival többet költök majd az autóra. Így lett.
Szóval jó az autó. Még sokáig fogom használni.
Hibalista
- - 2-es fokozat szinkrongyűrű - - differenciálmű szimmering - - váltó szimmering - - kartergázelvezető - - kettőstömegű lendkerék (+ csavarok), kuplung (csapágy, 2 tárcsa) - - kuplungtartó bak - - HI-FI -> recsegett, elnémult. Fejegység + 4db 3 utas hangszóró - - féktárcsák, fékpofák - - generátorszíj és feszítőgörgője - - fékolaj, motorolaj, motorolajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, üzemanyagszűrő - - tompított fényszóró izzók, hátsó indexlámpa izzók
Ide hordtam szervizbe
H-MAXXX Autószervíz - Kissebb javításokhoz tökéletesek. Mindig teltház van.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Q-Kac Car Nagyszervízhez tökéletesek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 167500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift 1997 1.0 Benzin/LPG | Következő autója? | Octavia/Superb |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.3/10) |
