Gyors, megbízható, kerüli a feltünést
Szöveges ítélet
Hihetetlenül megbízható. A külső design még most sem unalmas, csak azért olvad bele a környezetbe mert rengeteg van belőle.
Az én autóm igen jól felszerelt: fedélzeti számítógép, ülésfűtés, elektromos ülésállítás, autómata klíma, 4 elektromos ablak, 6 CD-s rádió, stb. Annak ellenére, hogy lenne mi elromoljon rajta csak arról tudok beszámolni, hogy a sokfokozatú ablaktörlő lekapcsoláskor nem áll vissza a kezdőpozicióba, valami kiégett kondenzátor okozza. Lehetne cserélni, de állítólag sűrűn kiég típushiba, nem igazán zavaró.
A karosszéria rozsdás hátul a kromózott díszléc körül, ez a GHIA típushibája, elvileg van rá átrozsdásodási garancia 12 év, csak a szakszervízek elmismásolják, ha utánna jártam beírom ide is a végeredményt.
Az ülések oldaltartása elég katasztrofális, ez is a GHIA modell sajátja de hosszú utazásnál legalább kényelmes. A futómű zseniális, a motor elég erős (130 LE) lehet vele dinamikusan közlekedni, jól gyorsul.
A klíma nagyon jól hűt, a motor meg jól fűt hidegben és hamar tolja be a meleget.
A fogyasztás az nagyon vezetés függő, az első párezret úgy tettem bele hogy nagyon élveztem a dinamikát amit nyújt, előtte 1.6-os autókat vezettem maximum. Városban padlógáz-padlófék stílussal, vagy dugózva nyáron klímával, sok hidegindítással simán ment 10 fölé.
Mostmár nem használom városban mert a munkahelyemhez közel költöztem, dugóban hónapok óta nem járt és már az autópályákon sem merek stabilan valós 180-al (GPS szerint) menni (kimértem 205 volt vége egyébként). íly módon használva nem fogyaszt sokat a motor méretéhez képest, országuton meg a 7.0-7.5-ös átlagfogyasztást is elértem vele, pedig előzgetésben jó partner amit ki is használok. Pályán 130 körül 8.0-8.5 a fogyasztás. Mostanában országúton és városban használom (dugómentes órákban) így az átlag 8.5 körül van.
Egyhamar nem hiszem hogy megválok tőle, inkább veszek mellé valami igazi szeretnivalót (roadster), de az olcsó fenntarthatóság, a megbízhatóság hozzáköt még egy ideig.
Hibalista
- Romlani semmi nem romlott el rajta mióta használom. Igaz ez egy jól karbantartott autó volt és most is minden ajánlott kopóalkatrészcsere időben el van rajta végezve.
-
Ide hordtam szervizbe
Magán szaki. Alapos és viszonylag olcsó. Márkaszervízek után üdítő volt a hozzáállása és a munkája.
Kizárt hogy átverne, hiszen a teljes baráti kör oda jár, érdeke ezt az ügyfélkört nem elveszíteni.
Igaz szerencsére semmi komoly szerelési feladat nem volt.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Szakszervízek: Auto-Fort Budapest, Ivanics.
Egyiknél műszaki vizsgára készítették fel, másiknál egy kulcsot csináltattam hozzá. Ezen dolgokban nem sok lehetőségük volt hibázni.
Régebben cégautót vezettem több ilyen szervízzel volt dolgom, minden mesterkélten kedvesek, próbálnak segítőkésznek meg profinak tűnni. Ugyanakkor általában túlszámláznak, ha nem tudják a problémát megoldani akkor összevissza kamuznak, lehúzásra játszanak.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 37000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Golf IV | Következő autója? | Mondeo vagy 3-as BMW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
