Megbízható, hasznos háziállat, sportos kis öszvér
Szöveges ítélet
A Stilo kényelmes, középkategóriás kocsi, remek, a derekat fogó ülésekkkel, bár öt személlyel nem javaslom, hogy több ezer kilométeres utakra vállalkozzunk, mert a hátsó ülésen csak három Twiggy-testű ember fér el békésen. A JTD dízel kiválóan gyorsul, ha kell, füstölgő kerekekkel nyomhatsz vele repülőstartot, hogy a benzines kollégák csak lesnek, mint a moziban, amikor ott hagyod őket. Városban sem fogyaszt többet, mint 8 litert, pingpongasztal simaságú, vízszintes pályán, 90-nél, ötödikben 3-4 literrel beéri. Ha ügyesen kezeled a gázpedált és jól választod meg a sebességfokozatokat, akár 1200 km-t is megtehetsz egy tank üzemanyaggal. Ha nem vernek át a töltőállomáson, és valóban benne van a dermedésgátló (az ÖMV és a Shell verhetetlennek bizonyult ebben), akkor mínusz 25 fokon is szinte pöccenésre indul előizzítás után. A légkondi kitűnően vuzsgázik benne, télen gyatyában is vezethetsz, olyan jó a fűtése, s a hideg és a meleg elosztása is, az utasaid sem panaszkodnak.
A Stilo csomagtere azonban sportkocsihoz való, nem családi autóhoz. Legalább 10 cm-rel meg kellene növelni a kocsi hosszát ahhoz, hogy a tér megközelíse a Brava (egyik előző gépünk) tágas puttonyát. A fedélzeti elektronika is rendben volna, számomra egy kivétellel: nem lehet kikapcsolni a harangozót, ami az agyamra megy, úgy csenget, ha nem kapcsolom be a biztonsági övet. Tudom, kötelező, de a büntetés és sérülés kockázatát hadd vállaljam magamra pl. azon az 1 kilométeren, amit alkalmasint a nyaralónk és a legközelebbi élelmiszerbolt között megteszek. Ki lehet iktatni a tébolyító hangot, de csak azzal, ha a hátam mögött dugom a helyére az öv csatját. Tervezők, más megoldás nincs?
Hibalista
- 1. A mellső féktárcsák már 20000 kilométernél deformálódtak, állítólag nem bírta az anyaguk az erős fékezésektől bekövetkezett felforrrósodás után a pocsolyák hirtelen hűtését. Szolgálati járművem egy Peugeot 406-os volt, abban is előfordult ugyanez a hiba. Lehet, hogy globalizációs átok, és ugyanaz a beszállító adja a Fiatnak és a Peugeotnak is a féktárcsákat?
- 2. A konstrukciós mérnököket már két ízben is elátkoztam. Az egyébként nagyon megbízható és kényelmes, dinamikus, ugyanakkor igen barátságos átlagfogyasztású kocsiban a rövid és hosszú fényeket adó izzók cseréje gyakorlatilag lehetetlen anélkül, hogy a fél kocsit szét ne kelljen szedni hozzá. A jobboldali izzócsere kis gyakorlattal már másfél óra alatt kivitelezhető. A bal oldalon ez akár három órát is igénybe vehet, miközben többek között az akkumulátort is ki kell szerelni hozzá. Ezt csak egy másik szolgálati kocsink tudta eddig überolni: egy Peugeot Boxer. Ott a baloldali reflektor izzó cseréjéhez ki kellett hívnunk az asszisztens szolgálat szakemberét, aki lebontotta a kocsi elejét egészen a köténylemezig, s két óra intenzív munkával tudott csak végére járni a dolognak. Az emberfia ilyenkor sóhajtozva gondol a rági jó, egyszerű kocsikra, ahol felnyitottuk a motorházat, s e pillanattól fogva kb. 5 perc alatt elvégeztük az izzócserét...
Ide hordtam szervizbe
Van egy öreg haverunk, már nyugdíjas szerelő, aranykezű mester, szerintem az űrkompot is megjavítja, ha kell. A Stilónkat sem hordjuk márkaszervízbe, mert háromszor annyiba kerül minden, még egy rutinvizsgálat is. Ráadásul a géppel két éve nincs gond, kivéve az említett féktárcsa-ügyet, ami anyaghibából ered.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Isten óvjon a méregdrága, szemtelen márkaszervizektől!
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Stilo 1,9 JTD, 5 ajtós | Következő autója? | Amíg álmomat, a Land Rover Defendert el nem érem, addig vélhetően hasonlót veszek majd. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
