a szerethető kompakt
Szöveges ítélet
2011 májusában egy barátomtól - aki három évig használta - vásároltam 2004. év végi FIAT STILO-t, 1.4 benzin motorral. Harmadik tulajdonosaként 95e km-től kicsit több mint 100e km-t autóztunk mostanáig vele. Szerethető, kategória kortársaival szemben különösen jó felszereltséggel bír. Üléseit ledöntve kifejezetten nagy teret kaphatunk. Három ajtós kivitel, 17" gyári felnivel jó külsőt kölcsönöz neki. A hat sebességnek köszönhetően 7-7,5 l fogyasztással városban el lehet vele járni. Autópályán kicsit magasabb a fogyasztása 8-8,5 sebességtől függően. A kasznija a mai napig törés/fényezés mentes, ez is hozzásegített ahhoz, hogy problémamentes autó lehessen még most is.
Hibalista az évek alatt:
- 2011: óracsoport nem adott visszajelzést, nem világított, de javítható volt, azóta is hibátlanul működik.
- 2012: alapjárat ingadozás - pillangó szelep tisztítása megoldja, csomagtartó gázrugó megadta magát - csere
- 2012-14: középső kipufogó dob cseréje, javítása (három alkalommal kifújt), termosztát tönkrement két alkalommal
- 2013-2016: 3 trafó tönkrement (külön trafók vannak, sorban megadták magukat, a 4-et már nem vártam meg, előre kicseréltem, azóta nincs vele gond)
- 2015: Hűtő, Hűtőfolyadék tartály szivárgott – csere mindkettő
- 2016: motorblokkot védő műanyag a hőhatás, idő miatt eltört több helyen – csere.
- 2011-2017: stabpálcák néhány alkalommal, első lengőkarok cseréje, hátsó szilentblokk
Az olajat minimálisan csípi a kezdetek óta (1L/10e km), de volt Honda tulajdonosként ehhez hozzá voltam szokva.
A fentieken felül csak kopóalkatrészek cserélése történt: fék, vezérműszíj, olajcsere, kuplung, izzók, gumi stb...
Az autót a közel 7 év alatt kinőttük, az utóbbi egy évben már csak második autónak használtuk. Gyerekülésbe szerintem kényelmesebb is 3 ajtós autóban bekötni a gyereket előredöntve az első ülést, persze csak ha nem vagy 2 m magas. Szerintem remek autó. Rendszeresen karbantartott példányt, amire vigyáztak is bátran ajánlok.
Hibalista
- Hibalista az évek alatt: - - - 2011: óracsoport nem adott visszajelzést, nem világított, de javítható volt, azóta is hibátlanul működik. - - - 2012: alapjárat ingadozás - pillangó szelep tisztítása megoldja, csomagtartó gázrugó megadta magát - csere - - - 2012-14: középső kipufogó dob cseréje, javítása (három alkalommal kifújt), termosztát tönkrement két alkalommal - - - 2013-2016: 3 trafó tönkrement (külön trafók vannak, sorban megadták magukat, a 4-et már nem vártam meg, előre kicseréltem, azóta nincs vele gond) - - - 2015: Hűtő, Hűtőfolyadék tartály szivárgott – csere mindkettő - - - 2016: motorblokkot védő műanyag a hőhatás, idő miatt eltört több helyen – csere. - - - 2011-2017: stabpálcák néhány alkalommal, első lengőkarok cseréje, hátsó szilentblokk
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Civic | Következő autója? | Prius |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |