A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Stilo (2001-2007)

Stilo 1,9 JTD Multijet 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fekete Démon, akinek a segglyukából is folyik a motorolaj. Megbízhatatlan fostaliga.

Szöveges ítélet

Kedves Olvasók !

Régóta dédelgetem azt a gondolatot, hogy egyszer egy népítéletes post-ban kiadjam forrongó dühömet a szóban forgó Fiat Stilo-val kapcsolatban, engedjétek meg, hogy ennek eleget tegyek, mindezt úgy, hogy próbálom maximalizálni a hasznos információ tartalmat. Talán a történet felénél felmerülhet Benned, kedves Olvasó, hogy biztosan a valóságot erősen ferdítő kommentelők csoportjába tartozom. Szeretnélek biztosítani arról, hogy pontosan úgy történt minden, ahogy most leírom:

2017 áprilisában vettem a Stilot egy Budapesti autókereskedésben: 1,9 JTD dízel fekete 3 ajtós Hatchback (a nevére nem emlékszem, persze igény szerint előkeresem a régi adás vételit). Szerelem volt első látásra, de megkértem a kereskedőt, hogy egy műszaki diagnosztikára áttolnánk a szomszéd autószervízbe a stilot, csak állapotfelmérés és döntés támogatás végett. Lengéscsillapító teszt, festékmérés, stb. Az autó jó állapotú volt, nem volt törve, stb. Tehát 775 ezer forintért megvettük.

Egészen sokáig nem volt vele gond, nagyon megszerettük, majd nyáron:
1. szerviz: Autópályán 130-nál kaptam egy durrdefektet. Persze ennek nincs komolyabb jelentősége, elvittem gumishoz, ahol leszerelték a kereket, és az volt látható, hogy a két elülső abroncs belseje teljesen el volt nyalva (innen jött a defekt is). Kiderül továbbá azért, mert 2005 előtt és után két különböző típusú lengőkarral gyártották a stilokat: az egyik a préselt lemezes, a másik az öntött vas verzió. Na most az enyémben a bal oldali öntött vas, a jobb oldali préselt vas volt, tehát nem lehetett normálisan beállítani a futóművet, így csere+futómű beállítás, mindennel együtt valahol 120-ba állt meg, itt még úgy voltam, egy használt autónál ilyen előfordulhat.

Hónapokkal később, hallottam hogy a turbó hihetetlen hangosan sípol, és emlékeim szerint a vásárlásnál még nem volt ilyen. Elvittem egy vidéki szerelőhöz ( kis városunk megbecsült tagja ), akinek elpanaszoltam a hangokat. Nála volt egy napot, azt mondta semmi gond ezzel az autóval, a turbó hangjának ilyennek kell lennie, valami kis olaj csöpögést látott de szerinte az szelep fedél tömítés, visszahozhatom majd cserélni azt. Amint kigurultunk a szervízből, 5 óra múlva elindultunk Pestre autópályán, majd a soroksári IKEA-nál:

Szerviz 2: Nem gyorsult az autó 50 fölé, emellett olyan hangja volt, mintha egy mosómedve család őrlődött volna a motortér alulsó felében. Felhívtam a szerelőt, hogy ez mitől lehet, szerinte a kipufogó visszavezető. Barátaim, bárcsak az lett volna, pontosabban, a kipufogó visszavezető csak néhány hónapra rá baszódott el. Bizony ketté tört a turbó tengelyem, és a kis forgó fej kisebbik fele persze még végigpörgött a csöveken.
Ekkor érkeztem életemben először a Zöld Autószervízhez. Leadtam, tárgyaltunk, hívni fognak. Hívtak is ! Korrektek voltak, néhány napon belül használható volt az autó, hát ugyan nem volt olcsó, mert a szíjtárcsát, szabadonfutót is cserélni kellett, meg a turbót is. 277ezer forintba álltunk meg, ebből 127 a turbó, 20 olajcsere, 33 szíjtárcsa, 18 szabadonfutó, hosszíj 8. A munkadíj 12 óra 6000 forint/órán 72 ezer forintot jelentett.

Ez már azért fájt, de ismét jó lett.
Majd a szervízből kigurulva elindultam Pestről Szegedre, és mire leértem:

3.Szervíz: A turbónak olyan hangja lett, hogy mindenki megfordult az utcán utána, mert azt hitték, mentőautó. Mondjuk belülről inkább valami sátáni morajlásra hasonlított a pokol legbelső bugyriaból. Hazafelé persze kigyulladt az olajlámpa, de csak haza jutottam. Töltöttem bele olajat, majd vissza Pest a szervízbe, mert azt reméltem, valami garanciális baja lehet, mondjuk az új turbóval van valami. Kiderült, hogy kivállasodott a henger, a turbó tengely törés már ennek egy tünete volt, valószínűleg egy lassú folyamat végeredménye ez (nem hiszem hogy az én kezem alatt történt volna, hétvégente használtuk az autót hogy hazautazzunk vidékre, és kímélően vezetek) teljes motor felújítást, vagy cserét igényel, vagy hagyjuk a picsába. Persze megnézik, lássuk mit lehet kihozni belőle.

Na itt kezdődött az én kálváriám. Leadtam 2017 karácsonya előtt, emlékeim szerint December 13-15 között, és visszakaptam a szervízből 2018.03.03-án. Tudom, hogy ez a platform nem a szervízek értékeléséről szól, de kérlek legyetek elnézőek, csak így kerek a sztori. Egy hónapig mondták, hogy mindjárt az enyém következik, majd második hónapban eljutottunk odáig, hogy nagy a baj, motorfelújítás szükséges, hengerfúrás, dugattyúk nincsennek rossz állapotban, a gyűrűzés szar, kb 300-ból megoldható. Valahol itt volt a lelki határ, mondtam szóban, hogy legyen, hátha ez lesz az utolsó baja. Pár hét múlva elküldi az árajánlatot (nagy nehezen), amire a végösszeg 481 ezer forint. Felhívtam, hogy ez hogy lett ennyi, mondta, hogy ja hát ők megoldják 331-ből az alkatrészeket, úgy értette, a munkadíjuk pedig 150 kb a 25 órára. Mondom basszameg. Na de nem itt állt meg a történet, küldött egy újat, amin a végösszeg már 512 ezer volt, merthogy elfelejtette mondani, hogy vezérlést is szoktak cserélni, meg csöpögött a vízpumpa, ilyenek. Na erre már az agyamat eldobtam. Vissza lehet számolni, ezzel együtt már többe került, mint amennyiért megvettem. Ha ezt előre tudom, belegurítottam volna a retkes autót a Dunába, olcsóbban jöttem volna ki belőle.

Szóval szerintem én vagyok az egyedüli balfasz, aki végül kifizette ezt az összeget, hogy végül jó legyen a szaros autója. Mert az autó már nagyon kellett volna, 3. hónapja rohadt ott.

Elterveztem, hogy ezt a gazdasági csődöt megpróbálom enyhíteni valahogy, eladom az autót. És hát figyeljetek... Minden egyes alkalommal, amikor elvittem egy kereskedésbe, vagy jött egy vevő, az autó össze fosta magát. Mivel már minden lófaszt kicseréltünk rajta, beleértve gyakorlatilag a motor minden mozgó elemét is, úgy gondoltam, fair üzlet ez vevői oldalról, hiszen ez egy szinte új autó.

Először elvittem egy kereskedésbe, de már az indulásnál észrevettem, hogy megint nem megy az autó sehova. Kiderült, hogy na MOST romlott el az EGR szelep, avagy a kipufogó visszavezető rendszer. Lezártuk egy szelep fedéllel, bekerül a hirdetésbe is, na nem baj, hirdessük tovább.

A végleges eladás előtti nap hazavittük vidékre, oda érkezett az érdeklődő, de hazaérve észrevettük, hogy folyik alul az olaj, kisebb pocsolyákat hagytunk magunk után egy álló helyzetből.

Erre már nem derült fény, de egy dolog biztos: ez az autó úgy megszopatott, olyan méretes költségeket okozott és annyiszor hagyott cserben (3 szor szám szerint, ebből 2 az autópályán), mindezt egyetlen éven belül, hogy az mesékbe illő.

Biztos azzal volt a baj, hogy Pesti szervízbe vittem, az új tulaj feltehetően elégedett vele, mert egy normális szerelő valószínűleg megcsinálta neki normálisan.

Egy a lényeg: Nehogy, ismétlem, soha a büdös retkes picsába, NE-VEGYETEK-FIAT-STILO-1.9_JTD-DÍZELT. NE. Kérlek szépen, ne vedd meg. Tudom hogy szép, de tegyél le róla. Azt hallottam, az 1.4-es benzines egy fokkal megbízhatóbb, bár pont itt a népítéleten olvastam egy olyan szalagcímű bejegyzést, hogy az 1.9 JTD motor meggyilkolhatatlan. Ezúton szeretném jelezni, hogy nem az, nagyon is könnyen meghal, még azután is, hogy ráköltesz fél millió forintot. Pedig mi arra használtuk, hogy pénteken haza, vasárnap vissza, pesten heti egyszer a piacra. Nem ralliztam vele, nem hajtottam, semmi.

Szóval ez az én történetem, elnézést hogy ilyen hosszúra sikeredett, remélem segítettem vele valakinek.

Hibalista

- Két elülső lengőkar, Turbo (2-szer is kellett cserélni, a régit nem beleszámítva), teljes motor felújítás (hengerfúrás, dugattyúk, csapágykészlet, gyűrűzés, stb.), akkumulátor, szíjtárcsa, szabadonfutó

Ide hordtam szervizbe

Zöld Autószervíz Zugló (Budapest, Egyenes u. 4, 1144)

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 224000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Első autóm volt a Stilo Következő autója? Rio 2017 1.4 Benzin
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Stilo 2001 (2004 - 2007)

További ítéletek (245 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)