Hisztis kis dög
Szöveges ítélet
Minden kis bosszantó hibája ellenére nagyon imádtam ezt az autót, valahogy nagyobb érzelmeket váltott ki belőlem, mint az előző Puntóm.
Egy ezüst 3ajtós Stilo igen szép látvány, ezt még azok is elismerik, akik nem tudják megbocsájtani az 5ajtós változat formáját, illetve akik szerint a Bravo vonaltól elszakadva túl "németes" lett a Stilo.
A lányok/barátnők szerették... és nem pusztán tetszik neki; mintha megéreznék, hogy ez az autó is "női lélek", valahogy megérzi, ha foglalkoznak vele, ellenben néha szeszélyesen hisztis. Sose feledteti el, hogy vele foglalkozni kell - nem egy egyszerű "használati tárgy".
Városban is komfortos a ballonos gumikkal (195/65R15 gyári alapméret), de a futómű még így is megsínyli a pesti utakat. :( (Ugyan a Puntómat anno azért cseréltem le, mert túlságosan rázott/pattogott, a családban maradva 5 évesen sincs semmi baja a futóművének.)
Elöl kényelmes, nagyon széles az utastér (megjelenésekor a kategória legszélesebb modellje volt, azóta is csak a Megane II és a Golf V lett pár mm-rel szélesebb), az üléstámlát és -magasságot jól beállítva a vezetőülés még hosszú távon is kényelmes. Aki szereti a konzervatívabb stílust, az jól érzi magát az igényes, puha, sötét színű műszerek és kárpitok között. Hátul is kényelmes, a beszállás is könnyű az előresikló első ülések mögé, viszont a lábtér hátul már nem túl nagy.
A csomagtartó közepes méretű, de szépen kárpitozott, két ember csomagjaihoz épp elég még - lehajtott hátsó ülésekkel meg jóval több dolog belefér.
A motor változó vezérléső, alacsonyan is van nyomatéka (1800-tól 90%), ám az nem több, mint ami 1747 ccm-től elvárható: 162 Nm, ezért terhelve (2-3 utas + klíma) jóval lomhábban mozog.
3000-től már úgy sincs gond, és egészen leszabályozásig húz cserébe, ami a teljesíténymaximum (6400) után nem sokkal történik: 6750-nél. Kár, hogy nem forog tovább, mint az ugyanezen motorral szerelt Punto HGT-ben vagy a Barchettában.
A 1747 ccm-b?l 133 ló jól megy, és nem csak óra szerint lépi túl a 200-at. A 0-100 adata ugyan csak átlagos (gyári: 9.9), de a reptéri gyorsulási versenyeken (200/400m) rendre veri a hasonló értékkel (!) bíró 1.6-os autókat. A rugalmassága elfogadható.
A változó vezérlés egyetlen hátránya, hogy nem kelt túl sportos érzést, mert lapos a nyomatákgörbéje, és sehol nincs "rúgás a hátadban". Ellenben már 50-nél is kapcsolható az 5. sebességfokozat városban, és innen már gyorsítani is tud a forgalommal.
Cserébe autópályán sokat pörög, 140-nél 4000-et, amiről erősen kilő ugyan, de feleslegesen. Jól jönne egy utazó hatodik fokozat, ahol kevesebbet eszik és kevésbé hangos, ugyanis a csendesség nem az erőssége.
A motor hangja nyers, bár nem kellemetlen, mellőz minden "kifinomultságot", ami pl. az 1.6-os Stilóra jellemző, és nem is olyan hangtalan, hogy alapjáraton ne halljad, mint az 1.2-esnél. Cserébe mindig "érezni", hogy van erő a motorban.
Összességében a fent leírtak és a tetemes önsúly (1240 kg üresen) miatt csak a "dinamikus" jelzőt érdemli ki.
A fogyasztás nem alacsony, de nem is kirívó, a 10 litert sose érte el az egy tankra mért fogyasztás, még városban/télen se. Hosszú utakon alacsony sebességgel 5,5-6 liter alá is levihető, de akkor arra már külön figyelni kell pl. a gyorsításoknál. Inkább a 6,5-7 liter a jellemző országúton.
Autópályán és városban 8-9 liter. 50ezer km átlaga is 8.5 lett.
A rengeteg alapáras extra miatt (2zónás klíma, az 1.8-asnál széria ESP, 6légzsák, ABS/EBS/ASR/MSR, sokat tudó fedélzeti computer) szinte mindennel el van látva az ember. A tolatóradar még a jól mutató fóliázás nélkül is elkél a 3ajtós kaszniban.
Sok múlik a szervizen - ugyanis amit (pl. garanciában) ők nem intéznek el, azt a FAM tutira nem fogja.
Pl. tipikus hátsóhíd-cserés probléma volt. A Szerelő 2-nél jelezve, hogy erre máshol hátsó híd csere a megoldás, és működik:
1. válasz: NEM
fél évre rá rosszabbodik:
2. válasz: NEM,
majd:
3. kihívott FAM szakértő: NEM
Majd látogatás Szerelő 1-nél:
1. próbakör után IGEN (azóta tünetmentes az a rész)
Nem árt egy jobb alkatrészbeszerz? forrás (goto www.fsk.hu, www.fiat-klub.hu) Külön jó, hogy Szerelő 1-nél adott esetben hozott alkatrészeket is beraknak.
Amúgy MINDEN MÁS esetben, minden olasz autós szervizeltetéshez ajánlott:
Molnár Oszkár
harminc/954-54-34
Ipacsfa utca 1.
Nagyon lehet szeretni az autót. Ha nem fog ki az ember egy peches szériát, akkor "családtag" lesz. Ha igen, akkor hamar meg akar tőle szabadulni. Pedig mindig hazahoz...
Hibalista
- - 2 évesen mindkét első szilent (a szervizben csak lengőkarral együtt, a hátsók meg csak a hátsó híddal; de ugye nem márkaszervizbe kell vinni),
- - 1,5 évesen jobb oldali kormány-összekötő,
- - vezérlésmódosító (×3),
- - body computer (×3 - a központi zár és az indításgátló kapcsán),
- - a váltó fogaskerekeinek letöredező darabjait kitakarítani, mert nem veszi be a sebességeket (×3),
- - 1,5 évesen teljes hátsó híd cseréje a szilentek nyikorgása miatt (×1),
- - 2,5 év után kormánymű-felújítás kopás miatt (×1 - kikopott valami szigetelés, és a kialakult rozsda kikoptatta az egészet: lötyögött végül rendesen),
- - 3,5 év után szervomotor+vezérlőegység-csere (bontottan csak együtt lehet, de még mindig olcsóbb, mint márkaszervizből)
- - 4 év után a második mechanikus kormánymű-felújítás (de ekkor már trélerrel kellett vinni),
- - fojtószelepház-csere + 2. lamda-szonda cseréje egy időben (köze lehetett hozzá a direktszűrőnek, többet olyat soha),
- - zörgések (sok volt gyárilag is, pl. nem rendesen meghúzott csavarok a 3. féklámpánál, de 95%-ban javíthatók),
- - kisebb mechanikai problémák (mozgó ülés, télen szoruló levegőbefúvó-lamellák)
- - eltört a fűtőrendszerben 2 műanyag kis alkatrész, amitől nem állította rendesen az aut. klíma a lamellákat, nem jött ki rendesen a meleg levegő, és állítani se lehetett (egyszerűbb volt cserélni az egész fűtőegységet, ha már kiszedték az egészet; mivel ki kellett hozzá)
- - állításra szoruló csomagtérajtó-zár (csak újkorában záródott magától),
- - a kipuffrendszer elején a flexibilis cső 3 évesen eltört,
- - jobb oldali tükörfűtés,
- - futómű-utánállítás (×2): mivel Budapesten volt használva.
-
- Eladtam.
Ide hordtam szervizbe
Fiat Best Autóház
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Fiat Nikko
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Punto 1.2 16V HLX | Következő autója? | Seat Leon 2.0 TDI DSG |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |