Stilo szervíz Saga
Szöveges ítélet
Magamra vessek, olcsón vettem, céges autó volt, 345 000km-vel(!)
Ki az aki olasz autót vesz, rengeteg kilométerrel, kereskedőtől? Naná, hogy én!
Volt eddig vagy 50 autóm, nem kerülgetett a roszullét, ha költeni kellett az autókra. De ez....
Az autó története előtt néhány szó magáról az autóról:
A legjobb dolog a motor volt benne (az alábbiak ellenére). Dinamikus (180-190kmh), valós alacsony fogyasztás (5,5-7,2), nyomatékos.
Megjelenésre nulla (fehér kombi VAN), de nem csajozni vettem. Hihetetlen nagy raktér egy kombitól (biztonsági kültéri ajtó belefért, a csomagtérajtót simán lecsuktam).
A magasabb üléspozíció kényelmes volt. Prágát 2x, Ausztriát, Lengyelországot megjártam vele (magas a rizikóvállalás génem). Szerettem a fogyasztás-menetteljesítmény aránya és a praktikum miatt, utáltam, mert sosem volt hosszabb ideig tünetmentes.
Következzen a Stilo Saga :
Vásárlás után hazafele észrevettem, kidobálja a harmadikat. Sebaj, olcsón vettem, Fiathoz olcsó a váltó (gondoltam), Ja, de mégsem. Ez már az új Bravo váltója, alapesetben bontott 60-80e ft. A csere kb 120 000ben állt meg. Oh, sebaj, más baja nem lesz...muhahahaha
A kuplung lenn fogott (még el nem ajándékoztam a kocsit), de szemre sem a kuplung tárcsa, sem a szerkezet nem volt kopott. Első körben nem cseréltem.
Kb 5000 km-vel a vásárlás után hatalmas csattanás előzés közben a motortérből, a motor leáll. Nem indul, de gyanús volt, hogy itt nagy a baj a préri közepén. Szerencsére a szerelő haver értem jött, elvontattuk hozzá. Diagnózis : vezérműszij szakadás, a főtengely is kuka. Sebaj, nagyon baráti áron a hengerfej felujitással megvolt 150 000 ft-ból.
Gondolná az ember, ezek után minden rendben lesz. (én naív)
Használtam egy ideig, kopó alkatrészek cseréje (a teljesség igénye nélkül):
4 rugó, 4 lengéscsillapító , hátsó féknyergek felújitása, EGR folyamatosan világított (nem csináltattam meg), vízcsövek, a kormány holtjátéka hatalmas volt (maradt is, nem volt idő még arra is).
Egyszer az M1-en, kb 140-150es tempóval egy hangosodó ütemes kalapáló zajra lettem figyelmes a motortér felől. Benzinkút, félreáll, saját diagnózis : hajtókarcsapágyas (helyes lett a diagnózis). Bestoppoltam az első városig, majd buszoztam Budapestre. Trailert küldtem érte, vigyék a kedvenc alkesz szerelőmhöz.
Motorcsere, kb 160 000 ft motor és pálinkadíj összesen.
Az új motor nagyon szépen duruzsolt, öröm volt hallgatni.
Ez után mi jöhet még?
2 hónappal később egyre furcsább zajok jöttek a motortérből.
Mintha kismacskák farkára állt volna egy rinocérosz. Nyávogás, visítás :) A zaj időszakos volt, a turbóval szinkronban. Turbócsere (plusz a csövek, tömitések, plusz ami ilyenkor illik) a felujított turbó 110 000ft, a többi cucc és munkadíj (nem pálinka, ez a szerelő nem volt alkesz még) 60 000ft.
Itt már úgy éreztem új autóm van. Legalábbis anyagilag annyiba került, mintha vettem volna egy új kisautót (valahol 1,8-2m körül volt már vételárral).
Egy ismerősömmel elbarteloztam az autót köműves-villanyszerelés munkadíjért cserébe. Vettem egy A4 B5 AFN-t (másik itélet lesz). Gondoltam vége a megpróbáltatásaimnak, egy felújított autót adtam oda a havernak, korrekt voltam vele, az autótól is megszabadultam.
De nem!
Néhány hétre rá keres a haver, költözne fel Budapestre, egy-két hónapig nálam lenne, ha nem gáz. Barátoknak szívesen segítek, persze ...és jött vissza az autó Budapestre, hozzám (nagy szerelme lehettem ennek az olasz cafkának).
És egy hónappal később furcsa zajok jöttek a motortérből...
Hibalista
- Váltó, motor, turbó a létező összes kopó alkatrészen kívül.
Ide hordtam szervizbe
Két alkesz. Emir Kusturica ihletet merít időnként belőlük.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Fiatal maszek, egyedül dolgozik. Mielőtt ment volna nyaralni, többet elkért egy szilent cseréért mint a két alkesz a motorcseréért.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 345000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | IS200 | Következő autója? | A4 B5 tdi |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |