Az AUTO, legalabbis nekem
Szöveges ítélet
Az auto egy kulonleges felszereltsegu darab: egyedi felnik, lokosok, kuszobok es egy ket belso aprosag. A legszebb a fenyezes "corso rosso" allitolag ferrari szin. A hasonlosagot kiemelendo az elso tulaj ket lovacskas matricat is rakott ra, igy a lampaknal az auto vonzza a versenyezni vagyo urakat es holgyeket :)
Az elso sajat dizel autom, elotte egy 150le kornyeki benzinesem volt, erzesre ez jobban megy, ha stopperrel melleulnek egeszen biztos a regi lenne a nyero. A 140le es 305 Nm ha csodakat nem is tesz de az elvezetes autozashoz boven elegendo, egyebkent nemi chiptuninggal 180/360as parameterek erhetok el - ha valaki gyozi kuplunggal :)
Kenyelem: sportulesek, allithato gerinctamasz... nincs panasz ra, 1400km volt a leghosszabb ut amit egyhuzamban sikerult abszolvalni... minden gond nelkul.
update 2008/08/11
mar tul vagyunk a 20.000. kozos kilometeren is. Meg mindig imadom es meg mindig nem romlott el rajta semmi... A mai napig vigyorgok ha meglatom, egyszeruen gyonyoru az auto, ennek minden jo es rossz oldalaval :) Na jo tobb a jo ;o)
Viszont van egy ket idegesito dolog:
nem tudom a tobbiek mit gondolnak errol de az auto minden csak nem csendes... lehet hogy ezert van jo fogyasztasom mert nem szeretek gyorsan menni vele? Egyebkent a minap ment mellettem egy diesel sx4 annak mar kivulrol is ronda hangja volt pedig ugyanez a motor elvileg... vagy a suzukinak a hetfoi motorokat adjak el a digok? :)
a szivargyujto baromi rossz helyen van a konyoktamasz alatt, ha az ember valamilyen eszkozt csatlakoztat hozza akkor mar imadkozni kell hogy le lehessen csukni, anelkul hogy kitorne/kiesne a helyerol az egyebkent is rossz konstrukcioju csatlakozo. Arrol mar nem is beszelve hogy a szelvedotol nagyjabol fel kilometerre van es azon at kell huzni ugyebar a kabelt ha szeretnek kozlekedesi infokat is a naviban...
szep szep az egyedi spoiler es kuszob, de ha a fovarosunkban jarok egyes helyeket messzire kerulni kell mert pl. a Robert karoly koruton a forgalom ritmusaval csak osszeszoritott fogakkal suru karomkodasok kozepette lehet haladni... pedig hat budapesti katyu ugyebar az nincs...
Nem tudom en vagyok bena vagy konstrukciobol eredendo problema, hogy a vezeto oldalon allandoan megakad az ov, aminek oka hogy amikor az ember kikapcsolja megtekeredik, gyurodik es nem huzodik vissza. Azt naponta egyszer biztosan eljtszuk egymassal
A pohartarto... hat nem tudom milyen meretre terveztek, nekem meg nem sikerult odatennem semmi olyat ami odaillett volna.
De ezek aprosagok, es boven ellensulyozza mar az a latvany is ahogy a parkoloban ugrasra keszen varja a gazdit :)
Update 2009.05.28
Az elso nem tervezett hiba... a kuplung levegosodik, leiras alant. 50.000km alatt nem sok, ennyit a megbizhatatlan olasz autokrol. Tul vagyunk a vezermuszijcseren, az huzos volt...
Update 2010.08.06.
Eltelt egy kis ido... idokozben majdnem 180.000 km kerult az autoba. Elkezdodott a kopoalkatreszek csereje, a nagy tetelt a kuplungszerkezet es a kettomegu lendkerek jelentette, gumik lengescsillapito fekbetetek normalis fogyasnak mondhatok, bar a chiptuning ota mintha jobban kopna :)...
Tortent par apro modositas az auton, kicsit szebb, csondesebb (egyben hangosabb :)) es erosebb lett. Arra is rajottem hogy kis hazankban nem allhatok mashol csak orzott parkolokban ami nagyon szomoru dolog... egyetlen utcan toltott ejszaka utan a zarbetet ki volt forditva az ajtobol. Ezuton szeretnem a tisztelt delikvensnek uzenni hogy a Stilo zarja erre toressel reagal nem nyilassal... szoval folosleges volt. Ezzel egyutt ertekelem hogy nem a felteglas modszerrel probalkoztatok...
Update 2012.01.04
Életritmus és egyebek változtatása miatt kicsit lassabban kerülnek az autóba a kilométerek. Jelenleg 223.000nél jár. Ma már szinte csak Magyarország útjait koptatja, így meg is értek a futómű alkatrészei a cserére - még minden gyári!
Azt hiszem Ő már marad. Igazi nagy szerelem volt, a mai napig mosolyt tud csalni az arcomra és örülni tudok minden megtett méternek. A maga nemében fantasztikus AUTÓ. A családtervezés tükrében már nem elégít ki minden igényt, főként a változtatások után, de semmiképpen sem kerül eladósorba, és megmarad fajtája egyetlen magyarországi példányának. Igen, nagyon büszke vagyok Rá még mindig :)
Hibalista
- semmi :) - - update 2009.05.28 - A kuplung levegosodik, olajfolyasnak semmi nyoma, eppen a hibakereses korszakat eljuk. A ket munkahenger alkatreszarban nem sok, a munkadij horribilis osszeg, mivel az alsohoz a valtot is le kell szedni... - - update 2010.04.03 - a fenti problema oka az also munkahenger tomitese volt, csere utan megszunt - Ezen kivul meg mindig semmi hiba, a muszaki vizsgan a kipufogoban tomiteseket, ill. a hatso fekbetetet kellett cserelni. 150.000kmnel ez nem rossz eredmeny - - update 2012.01.04 - - hibaként nincs semmi, 215.000km körül cseréltünk légtömegmérőt és EGR szelepet.A jelenlegi 223.000km után ez azt hiszem meglehetősen magasra tette a lécet. A futómű felujítása lesz a következő mérföldkő kettőnk közös életében, itt a két hátsó lengéscsillapítótól eltekintve még minden gyári :)
Ide hordtam szervizbe
Autogallerie Schlickel, Oldenburg Egy hibatol eltekintve eddig minden ok, mar majdnem harom eve boldogitjuk egymast a szervizvezetovel
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
FIAT Autosziget, Szekszard Nagyon korrekt munka, vevokozpontusag, 10 potty.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 48000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 180000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Marea HLX 2.0 20V | Következő autója? | Ő megmarad. Mellette Volvo S80. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
