Nekem bejött
Szöveges ítélet
1,4 laurét, új korától a miénk, autópálya-országút-falu-nagyfalu (bidépest) vegyes összetételű használatban - ha hihetek a digitális kiskockának középen - hatésfélre jött ki nagyátlagban az étvágya. 54.000-et tettünk bele asszonnyal (nagy részét én), költöztettünk vele fél lakást is, az 510 liter az 510 liter (ugyebár négyajtósról beszélünk). Plusz amit a hátsó ülésre még nem sajnálok betenni.
15.000-nél átvizsgálás 2000 Ft-ért. 30.000-nál olajcsere (mivel rönő, persze, hogy csak az elf olaj való bele, literenként 5 rugóért, különben nuku gari, rohadjon meg minden márkaszerviz, de csak ez a bajom inkább velük), ez utóbbi 30.000 Ft-ért (munkadíjjal), aztán 45.000-es vizsga 10.000 Ft-ért. Eddig egyszer megnyomtam a bal oldalt, sárvédő, bal oldali elektronyikus tükör cseréje, plusz két bal ajtó fényezése együtt 130 rugóért, kaszkó nélkül, mer azon spórolok.
Amúgy még mindig hibátlan, itt-ott nyöszög a műanyag belül, amúgy sámli.
Kicsit lomha, a négyhengeres-nyócszelepes nem szereti az emelkedőt. Ha nekifutok mondjuk a kocsiban másodmagammal ülve az M3-ason Bag felől Gödöllő felé az emelkedőnek - aki járt arra, tudja, hogy alattomos, hosszú, szemét egy kaptató -120-al, a tetején már csak 100-al baktatok, néha ki kell mennem a kapaszkodósávba, hogy ne toljanak le. Ha kicsit pörgősebbre veszem, és 130-el futok neki, már lesz akkora nyomatéka, hogy fent se lassul le 130 alá.
Amúgy én nem értem azt, aki finnyázik, nem 3 meg 4 millás autóval kell ezt hasonlítgatni. Annyiba került, annyit tud, oszt kész. A kettőt öszevetve pedig jó az arány.
Még egy: öten elmentünk vele Prágáig (odavissza 1200 km), ez öt felnőttet jelent. Egész úton meg sem nyikkantak hátul (két molett és egy normál alkatú csaj), hogy álljunk má meg, meg vegyed ki a válladat má a számból, meg hasonlók, úghogy vagy tényleg elfértek, vagy nem bírtak megszólalni egymás vállától :-).
Azt pedig egész egyszerűen nem hiszem el, hogy valakinek beszart volna a motorja párezer után. Pláne azt nem, hogy az általa is igénybevett szervizben további, hasonló módon járt autók is voltak.
Vezettem már pl. skodaoktáviát (pedig az nagyobb): annak mindenhová leér az alja. Buzuki stift: mintha gokartban ülnék. Buzuki fingis: doboz négy kerékkel (azér a logan jobban hasonlít autóra), ami még billeg is, és minden ruhadt vékony benne (legalább a loganba acélt sem felejtettek el beletenni). Az asztrákat viszont szeretem, csak a váltóját nem, ugyanigy vagyok az öszes vócvágennel és sevrolé-dévó vasakkal is. Csak ezek legalább fél-egy millával ráfejelnek a loganra.
A logan váltója szerintem a fentieket mind veri. Pontosabb és nincs gond a hátramenetnél, azaz nem kell matekozni a fordulatszámmal, hogy mikor megy már le, hogy ne recsegjen a váltó. A fék is nagyon markol benne, bár nekem nincs ábéesem.
Összeségében: ha valaki elvan a nyócszáz légzsák meg a mindenféle elektromos szirszar nélkül, valamint nem felvágós tipus, de nem akarja kihajigálni a kocsit pár évesen, annak megéri megvenni.
Ja. És ha valakinek otthon árpádsávos lyukas atlétája és sörnyitója van, és kárpátiát hallgat kapálás közben, az semmiképpen ne vegyen logant. Nem fogja magát benne jól érezni :-).
Hibalista
- Semmi olyan, ami a saját hibája lett volna. Azt nem számítom, hogy volt törve és benyelt egy kavicsot a szélvédő. Ja, kopik rajta a gumi és néha kiég a lámpaizzó :-)
Ide hordtam szervizbe
Renault Hatvan (ahonnan vettem). Csak itt jártam még vele.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 54000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | újabb logan |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
