A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Logan (2004)

Logan 1.4 MPI 

Az ítélet értékelése
3,8(13 db)

Kuka vagy nem kuka?

Szöveges ítélet

Többször fellángolt már bennem a vágy egy ítélet írására, főként akkor, amikor lekicsinylő véleményeket olvasok okostóniktól a Loganról. Most is olvasom, hogy a Dacia 5 év után kuka, ennyi az élettartama. Ez egy barom.
Hát éppen nem volt autóm, és már nagyon kellett egy, családi okokból kifolyólag is. Megvolt rá a pénz is, kb. 3 milláig gondolkodtam és nézelődtem. Mivel építkezés előtt álltunk, és tudtam, hogy folyamatosan egyéb munkához is szükség lesz rá (sok földúttal), két fő szempontom volt a kiválasztásnál: strapabíró futómű, és kényelmes sofőrülés. Persze a jó ár-érték arány tükrében.
Nagyon tetszett a Skoda Octavia, kacérkodtam is vele egy darabig, de az akciósan hárommillió-hatszázezres ár visszariasztott. Már sok jót olvastam a Dacia Loganról, hogy a futóművét a rossz román utakra tervezték stb., így hát bementünk az azóta megszűnt Renault Házba. Aki volt ott 2006-ban, biztos tudja, hogy a szalon tele volt a Renault mindenféle csillogó-villogó szépségeivel, a szerencsétlen kis Dacia egy sarokba volt száműzve, egy alapkék, metálfény nélküli példány formájában. Oké. Körbejártam. Be szabad ülni? - kérdeztem az eladó hölgytől. Persze. Amint beleültem a sofőrülésbe, beállítottam az üléstávot, magamban már megvettem az autót. Ugyanis 187 centi magas vagyok, és nekem nagyon fontos, hogy kényelmesen, terpeszkedősen tudjak ülni.
Az, hogy kp fizetek, és az úgymond kötelezően megveendő ABS-en felül csak vonóhorgot kérek extraként, nem volt persze jópont, és az előleg és ígéretek ellenére (1 hét) csak egy hónap múlva vihettem haza az alap Daciámat.
Na ezér' 'bosszúból' nem is láttak többet.
Az ára egyébként ABS-sel, vonóhoroggal, immobiliserrel 2.187.000 Ft volt, később vettem rá egy gyári tetőcsomagtartót 18E-ért, egy gumiszőnyeg-garnitúrát 2600-ért a Tescóban, és egy vastag pamut üléshuzat-garnitúrát. És természetesen egy jó CD-s rádiót, két hangszóróval. Ez 25E volt, a gyári 75 lett volna.
Szóval: idestova 7 és fél éve használom, és amikor megkérdezik, milyen, csak azt tudom válaszolni, hogy én csak ajánlani tudom. Ha nincs sok pénzed, és nem akarod mondjuk a karosszéria kisebb-nagyobb sérülései miatt a hajadat tépni, mert ugye az egész kocsi nem ér annyit... vegyél Daciát.
Néhány szó a teljesítményről és a fogyasztásról: városban hét vagy kicsit fölötte, országúton nyugodt tempóban elmegy hat literrel, autópályán az én tapasztalatom szerint a legjobb a fogyasztása 110 és 120 között, ekkor még az országútit is veri. De sajnos mi általában hárman vagy négyen mentünk hosszabb távokra (200 km pálya), és csak negyed óráig bírtam poroszkálni, majd végig 140-150-160. Ez keményen megnyomja a fogyasztást: 8,9 liter körülire. Amit még tudni kell: ha erősebb szél fúj, nem tanácsos vele 130 fölött menni, mert veszélyesen kóvályog már a magas kaszni miatt. Gyengébb idegzetűeknek szélcsendben sem ajánlatos 150-nel hajtani, mert a úgy a motortér-futómű felől oltári dübörgés jön, mintha szét akarna esni az autó. De nem, csak a kaszni egyszerűen már nem kompatibilis ezzel a sebességgel. A meredek és hosszú emelkedőket csak akkor bírja végig ötösben a motor, ha minimum 130-140-es lendülettel kezdem, aztán padlógáz. Egyébként vissza négyes és szintén padlógáz, hogy ne lassuljon a kocsi. Hiányzik az a plusz 20 lóerő.
Amit furcsa volt megszoknom, hogy lendületes kanyarokban megdől a karosszéria. Tisztára az az érzése az embernek, hogy kocsi ki fog csúszni. Aztán mégsem csúszik, simán betapad. 165/80/R14-est használok télen, nyáron, és ez a ballonos gumi plusz a futómű k..va jól elnyeli az úthibákat, nincs az az erős döngő hang alulról, amit sok másik kocsiban hallok. A felnik még mindig hibátlanok. Ez egy nagy-nagy jópont. Valamint hiába tettem már meg 88000 km-t, nincs műanyagok nyiszorgása, mert az a halálom, nem bírom az ilyen hangokat menet közben. Persze mikor nagyon rossz földutakat érintek, óhatatlanul van valami kabinzaj, de országúton semmi. Viszont rosszpont, hogy a zene igazán csak 110-ig élvezhető rendesen, utána már a menetzaj miatt nagyon fel kell hangosítani.
Az első olajcserétől 5W40-es olajat használok, a motor olajfogyasztása még mindig nulla. Az akksi is gyári és még mindig bírja a hideget, bár mostanában mintha kisebb lenne a teljesítménye, lehet, hogy idén le lesz cserélve, biztonságból.
A múlt nyáron kicseréltem a féktárcsákat, már nagyon tré állapotban voltak, a domborzat még csak hagyján, de a tárcsa szélei egyszerűen eltűntek!, ergo a betét magasságáig ette őket a rozsda. A fékbetéteket csak felcsiszoltam és mentek vissza, mert azokat már 60E km-nél cserélnem kellett. Szintén tavaly egy járdaszegély hatására lepattant a középső kipufogó felfüggesztésének hegesztése, itt egy bilinccsel oldottam meg a problémát, majd mivel úgy láttam, hogy főleg a kipufogó forrasztásainál támad a rozsda, amennyire tudtam, letisztogattam, és lefújtam az egészet Rally hőálló ezüsttel kétszer. Az alvázvédelem egyébként zsír állapotban van még mindig. A futóműben vannak rozsdás részek, és mintha öregedni látnám a gumi szilenteket is.
Érdekes megfigyelni, hogy az emberekben milyen felsőbbrendűségi érzés lakozik a Daciákkal szemben. Hirtelen öntudatra ébrednek - tisztelet a kivételnek! -,
amikor megelőzöm őket, és megtalálják a gázpedált. Például 60-65-el poroszkál előttem az országúton, ahogy lehetőségem van, előzni kezdem, erre beletapos a gázba az idióta és már 80-90-nel megy. Persze hogy szabálytalan és hülye is, de legalább agyatlan. És mit szólhat vajon magában a szerencsétlen, amikor 120-al simán megelőzöm? Nagyon sokszor tapasztalom, hogy nem segítik elő, hanem gátolják az előzésemet. A másik fajta, aki olyan útvonalon, ahol garantáltan csak szerencsével lehet előzni egyet-egyet, annyira forgalmas, napi fontos megoldandó feladatának tartja, hogy engem megelőzzön. Hát előzzön.
Összegzésül: szeretem ezt a kocsit, nagy előnye a megbízhatósága, kényelme több személynek is, hátránya a hosszú utakon némi lóerőhiány. Azér' mégse kukázom.

FRISSÍTÉS 2014. szept. 28.

Vezérműszíjat Pesten cseréltettem 90E km-nél, 60 pénzért.
Szóval azért aki ismeri a márkát és a hazai utakat, már csodálkozhatott némileg, hogy az előző 88E km-en nem volt a futóműben cserélve semmi. 93E km-nél persze esedékes lett egy komoly szerelő általi átvizsgálás a kopogó hangok miatt. Aztán két első lengéscsillapító csere gázosra, lengőkarok, kormányösszekötők szintén csere. Pályán mentem a szerelő barátomhoz, max. 110-120-szal odafelé. Visszafelé persze egy kis szakaszon ki kellett próbálnom, hogy még mindig a régi-e a jó Loganom, és mikor 140-nél megelőzött egy régebbi kiadású fekete BMW, nyomni kezdtem neki. A BMW a 180-at már nem akarta. Amíg ki nem jöttem a pályáról, be is állt mögém utána.
Anno nem olvastam el a kommenteket, most megtettem. A rosszindulatú és bíráló megjegyzésekre:
1. Évi 12E km-re miféle nagy utazási komfort kéne?
2. Fapad 2.2-ért, aztán elértéktelenedik és nem tudom eladni, csak olcsón? Nem is akartam! Már nyolcéves és nincs hová értéktelenedjen. A motorban még benne van 200E km szolgálat. És ráadásul nekem több márkatársammal szemben a rozsdásodással is szerencsém van, nem korrodál a küszöb, ajtók alja, pedig télen-nyáron fedetlen helyen van a kocsi. Tavasszal le szoktam mosni a kocsi alját is nagynyomásúval.
3. Mi az, hogy nem megy a Dacia? Aki ilyet ír, lehet, hogy soha nem is volt autója. Volt, hogy felvettem egy stoppos csajt és fiút, emelkedőn előztem velük egy kocsisort országúton, a srác meg úgy elcsodálkozott, hogy megkérdezte, milyen motor van benne.
Hát ennyi. Novemberben vizsga. Jó utat mindenkinek!

Hibalista

- tolatólámpa-kapcsoló, 8500 Ft - 2 db fényszóróizzó, 900 Ft - 1 db helyzetjelző izzó - 2 db fékbetét, 5000 Ft - 2 db féktárcsa 14000 Ft - bilincs a kipufogó-felfüggesztéshez 300 Ft - szereléshez szerszámok 8000 Ft - segédanyagok, sprék 6000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Én szervizeltem, és az öcsém néha segített.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Daciaklub.hu-n megtalálható, kiváló szerelő, megbízható, szuper ember!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 88000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Kombi kocka Lada Következő autója? Ghibli
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Logan 2004 (2004)

További ítéletek (196 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)