A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Logan (2004)

Logan 1.4MPi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mai napig, ha ránézek, egy őszinte mosolyt okoz

Szöveges ítélet

Az autót 2005-ben vásárolta a családom, szalonból lett elhozva 7 kerek egész kilométerrel.
Én 2011-ben kezdtem el vezetni 21000 km-es számláló állásnál, három év egy helyben állás után felélesztve némi benzinnel és egy vadiúj akksival.

Az azóta eltelt gyakorlatilag 10 év alatt szinte csak kopó alkatrészeket kellett cserélni, egy hihetetlenül megbízható igásló és ami még fontosabb, hogy sosem hagyott cserben, mindig lehet rá a mai napig számítani.

Sajnos ezalatt a 10 év alatt két alkalommal vétlenként (mindkétszer főúton haladva kanyarodtak elém mellékutcából) baleset érte a kocsit, mindkétszer megvédett, szerencsére nem másztak el a nyúlványok/főtartók és a motor sem sérült úgyhogy mindig javítható volt a sérülés, úgyhogy azok javításra kerültek.

Többször volt hosszú úton, országon belül is, illetve külföldön is. (Bécs, Kassa, Pozsony, illetve Krakkó oda-vissza egy nap alatt 5 fővel és megpakolt csomagtartóval)

Ami a jó tulajdonságokat illeti:
- elképesztően megbízható autó (régi kiforrott Renault technika, víz-olaj-benzin legyen benne és kimegy a világból)
- szög egyszerű technika, otthon is könnyű hozzányúlni.
- olcsó fenntartási lehetőségek (egy olajcsere saccperkábé 10-11 ezer forintból megvan, szűrőkkel és gyári Elf olajjal)
- tágas, de egyszerűen annyira tágas, hogy szavakkal nem tudom kifejezni a csodálatom a román (vagy francia?) mérnökök felé, hogy egy ekkora autóból hogy tudtak ennyire tágas belső teret létrehozni...
- legfőképp városban volt használva, ahol kb. 7,5-es átlagot lehet vele összehozni, ami szerintem nem rossz (Budapest V. kerületben laktam)
- teljesen szubjektív, de a kortárs konkurens kategóriákhoz képest nekem tetszik külsőre.
- városba és országútra kiváló autó, ezeken a helyeken érzi otthon magát
- a futóműve valami zseniális, vezettem már sok márka még több autótípusát (német-japán-francia-olasz-amerikai), viszont sehol nem találkoztam ennyire jól eltalált futóművel. Ezt szó szerint a "jó magyar utakra" találták ki. Mindent elnyel, alig érezni valamit még a legmostohább utakból is.
- belső kényelem: az ülésére nem lehet panasz. Valószínűleg mivel Renault csoport, így megkaphatta a franciás kényelmet, magyarra fordítva, nem egyszer vezettem már le 7+ órás utakat az autóval és soha nem volt az az érzésem, hogy "mikor érünk már oda", vagy hogy "úgy szálltam ki, mint akit összetörtek".
- csomagtartója hatalmas, 510 liter, három hulla simán elfér, ha valakinek ilyen fétisei vannak! :D
- méretéhez képest meglepően biztonságos, robosztus benyomást kelt, átlagos Euro NCAP törésteszttel, nem volt sosem olyan félelmem, hogy ne szálljak ki belőle élve egy baleset esetén.
- nagy a hasmagassága, ezáltal nem nagyon van neki akadály, akár padka, akár valami leküzdendő tereptárgy, akár fekvőrendőr, ennek az autónak az alja nem fog leérni.
- nagy hasmagasság miatt az ülés is magasabban van az átlagosnál, így nagyon kényelmes ki és beszállni, nem kell annyira mélyre ülni mint más autóknál! (idősebbeknek bátran tudom ajánlani)

És akkor a rossz tulajdonságok:
- felszereltségét tekintve Ambiance, ami elég szegényes: se szervo, se klíma, se elektromos ablak, se semmilyen vezetéstámogató/biztonsági cucc (ennek mondjuk valahol előnye is van, mert ezzel még meg kellett tanulni vezetni), bár ez nem feltétlen az autó hibája, így rendeltük, de én utólag inkább magasabb felszereltséggel vásároltam volna.
- fékekre nagyon hisztis, gyári után Brembo tárcsa és betét került fel, de rettentően érezni, hogy nem szereti a kocsi (következő TRW lesz, családon belül más autón már bevált), plusz a hátsó tengelyen dobfékes, amivel időközönként foglalkozni/tisztítani kell, hogy ne álljon be.
- a legjobban "utált" dolog a csomagtérajtó... Miért nem lehetett egy iciripiciri, kicsi, lóf@sznyi gombot rárakni?! Miért kell mindig elővennem a kulcsot hozzá?! (mondjuk ez legyen mindig a legnagyobb baja a kocsinak... :D)
- az 1.4-es motor ámbár nagyon megbízható, de érezni, hogy kevés... Félreértés ne essék, el lehet vele kocsikázni, egyedül pörgetve akár dinamikusan is lehet haladni, de megpakolva nagyon lomha...
- szintén a motor "gyengesége", hogy az autópálya érezhetően nem az ő otthona. Persze, lehet vele ott is menni, de 130-140-nél azért igen erős a menetzaj és kétszer is meggondolandó, hogy kielőz-e egy kamiont az ember a 190-el érkező német prémiumos seggfejek - akarom mondani - sietős üzletemberek között.
- talán a legrosszabb része az autónak a kasztni... Bárki aki hasonló Logan vásárlásán gondolkodik, elsősorban a karosszériát nézze, illetve ha rendben van, akkor valami védelmet próbáljon szerezni rá! Bár nem egy Zsiguli kategória, de sajnos alkalmas a korrózióra, mivel az olcsó ár feltétele mellett nem fért bele megfelelő korrózióvédelem akkoriban...

Verdikt legvégére: Aláírom, nyilván elfogult vagyok, mivel életem első autójáról van szó. Viszont mindent összevetve egy teljes mértékben használható autó, ami teszi a dolgát, elvisz A-ból B-be, nem kér sokat cserébe. Persze, kompromisszumot kell kötni vele, mert a presztízse az konvergál a nullával, illetve a többi autós szemében legtöbbször egy fölösleges tárgy vagyok az úton, de ha valaki ezt Everest magasságokból le tudja sz@rni, akkor nem fog csalódni, ebben biztos vagyok.
Ami az én autómat illeti, köszöni szépen jól van. Van másik, sőt, lesz másik is rajta kívül, de egy dolog biztos, hogy Ő maradni fog. A szívemnek egy kis darabkája mindig az Övé lesz és lehet akármilyen másik autóm, mindig Ő lesz az első számú. A jövőben is gondozni és foglalkozni fogok vele, hogy egyszer majd a gyerekeimnek megmutathassam, hogy én mivel tanultam meg vezetni és melyik autó volt az, amelyik a legtöbb örömöt/élményt okozta az életemben.

Hibalista

- Szokásos kopó alkatrészek (izzók, féktárcsa + fékbetét, stb.). - Hátsó lámpában testhiba (1000ft volt a javítása). - Baleset következtében cserélt első lámpák, lökhárító.

Ide hordtam szervizbe

Járt egy pár szerelőnél sajnos, mindig volt valami ok, ami miatt váltani kellett... Szerencsére minőség szempontjából nem volt sosem probléma a szerelőkkel.Első szerelőm Pomázon egy veterán autókat restauráló nagyon rendes ember volt, minőségi munkát végzett, mindig kedvező áron, viszont egy idő után sajnos a veteránozás miatt nem jutott idő/lehetőség az én modernebb autóm foglalkozásával (teljesen érthető módon, mivel egy igénytelen igáslóból nem nagyon lehet meggazdagodni :D).Második szerelőmet egy barátom ajánlotta, minőségileg itt sem volt gond, cserébe pofátlanul nagy összegeket volt képes elkérni a legpitibb dolgokért is.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Jelenlegi szerelő(gárdám) Budapest XVIII. kerületében, szintén egy jó barátom által lett ajánlva, szerencsére ők állandóra tudták vállalni a dolgokat - már amit nem tudok itthon megcsinálni - mindezt rendkívül korrekt áron és minőségi munkával.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 16 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 21000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Logan 2004 (2004)

További ítéletek (196 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)