A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Logan (2004)

Logan MCV 1,5 dci, 68LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csodás guruló vasdoboz

Szöveges ítélet

Aki a rendszerváltás előtt volt gyerek, annak elképzelhetetlen volt, hogy valaha rémséges Daciát(!) akarjon, és örüljön, ha van neki. És amiképp az akkor elképzelhetetlen rendszerváltás is bekövetkezett, én is megértem, hogy Daciám van és nagyon szeretem.
Anti-autóbuzi vagyok, nem értek hozzá, és az érdekel, hogy megbízhatóan elvigyen. Falun ez nagyon fontos. Szerintem tömeghipnózis és őrület az olyasmi, hogy ma már legyen egy kocsiban klíma, és elemi, hogy villanymotor nyitja az ablakot. Nem beszélve az esőérzékelőről meg a tolatóradarról. Ülésfűtés? Brrrr. Minek?
Amikor először olvastam a francia Daciákról, miszerint olcsó, megbízható autókat akarnak gyártani a népnek, éreztem, hogy ez kell nekem. Aztán láttam, mekkora a Logan kombi: óriási. Minden belefér.
Új autóra nem volt és nem is lesz pénzem (hitelre nem veszek), a használtakat figyeltem évekig, és láttam, hogy jó kocsi lehet, mert nemigen adják el. Aztán bejött a szerencse, és valaki 700 ezerért hirdette 100 ezer km-rel, amikor a 300 ezresek 1,3-ért mentek. El kellett menni érte egy kis faluba. Ha városi lett volna, soha nem érek oda időben. Mázli, hogy vannak őrültek, az ember csak azért adta el a tök jó kocsiját, mert beleszeretett a Dusterbe és olyat akart. A felesége meg a lánya majdnem sírt az adásvételkor.
Ennek a kockának az egyik legszembetűnőbb tulajdonsága, hogy szép. Nincs benne semmi menő vagy modern, de a tervezőnek volt esztétikai és arányérzéke, ami manapság, a SUV-tankokat nézve egészen ritka. Úgy szép, mint egy öreg parasztház: egyszerű, és tökéletesek az arányai. Nem sokan látják. Ami meglepő, hogy az orra azonos a sedan Logannal, az pedig a legrondábbak egyike.
A dízel leggyengébb változata van benne, úgyhogy gyorsulás csak szabadeséskor lehetséges, 68LE igen kevés egy ekkora batárnak, de elviszi. Viszont néha 5l alatt viszi el. Autópályán beépített a gyorshajtás elleni védelem, nehéz 140 fölé menni.
A motor gyengesége csak az egyik a sok gyengéje közül -- ezekkel együtt szeretem:
120 fölött igen hangos kezd lenni, szerencse, hogy ritkán megyek pályán.
Lesújtóan fapados, ez ugyanis pusztai felszereltségű. Hiányzik az ülésmagasság-állítás, a kormányt se lehet. Még szerencse, hogy van központi zárja. Csak akkor marad égve bent a lámpa, ha a vezetőajtó nyitva van, a többit nem érzékeli. A belső borítás totál elbaltázott: az oldalfala szürke, kemény műanyag, hideg, kopár és ronda, a feneke viszont szőrös padlószőnyeg, amit lehetetlen tisztítani. A csomagtérben ugyanez. Pont fordítva volna értelmes.
Az index visszajelző hangja a régi jó kattogás helyett halk pittyegés, amit eleve alig hallani, ha meg zene szól, akkor lehetetlen. Így viszonylag gyakran kinn marad az index.
Minden egyszerű, nincs computer, nem ír rejtélyes hibakódokat.
Zseniális a csomagtér kétszárnyú, oldalra nyíló ajtaja. Lehet pakolni és nem vág fejbe.
A gyenge motor ellenére nagyon jó vezetni. Nem érzem gyengének magam az úton. Pont annyira megy, amennyire kell. Jó benne ülni, remek a kilátás, és aki eddig próbálta, mind szerette. Egészen nekem való a váltója, minden sebességet eggyel nagyobb fokozatban visz, mint a korábbi autóim. Vidéken beteszem 5-ösbe, és nemigen kell váltani, a falvakon átmegy 5-ösben. Így aztán, ha jókedve van, 5 alatt is marad néha a fogyasztás. Autópályán inkább 6, nagy néha 6,5.
Egy fiatal barátom egyszer büszkén mutatta a BMW-jét, de nem jöttem rá, hogy miért lehet érdemes 10-szeres áron gurulni az úton az enyémhez képest.
A csomagtérben aludni is lehet. Terveztem, hogy beépítek egy tábori ágyat, de nem volt rá szükség, mert teljesen váratlanul elém pattant egy hirdetés, amiben pont ezt árulták. Valaki megcsinálta magának, minőségi anyagból, ultraprecízen, és amikor eladta a kocsit, a vevőnek ez nem kellett. Mekkora esély van rá, hogy ilyet talál az ember pont ebbe az autóba? Azóta aludni is tudunk benne.
Imádom, no, és sajnálom, hogy ezt az irányt elhagyta a gyár, az újabb Logan már nem ilyen.
A világ jelenlegi állása szerint ez lehet az utolsó kocsim belsőégésű motorral, még jó pár év benne van, aztán úgyis konyec a dízelnek.
Az a törpe kisebbség vagyok, akinek így öröm az autózás. Ha már autózni kell, mert vidéken nincs rendes tömegközlekedés.

Hibalista

- Motortartó bak csere volt, meg valamilyen vas az aljában. Termosztát-csere. A többi javítás karambol miatt, ill. üvegcsere kavics miatt. Műszaki hibája még nem volt...

Ide hordtam szervizbe

Vas m. legdélebbi szerelője. :) Amit lehet, megoldja alkatrészvásárlás nélkül.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (2) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Marea Következő autója? Az már talán villany lesz.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Logan 2004 (2004)

További ítéletek (195 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)