A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Logan (2004)

Logan MCV 1.5 DCI 70Le 

Az ítélet értékelése
3,3(9 db)

Hét személyes traktor

Szöveges ítélet

1461 ccm, turbo diesel.
Lassan melegszik a botrányosan kicsi fogyasztás miatt. Figyelni kell erre. Rövid utakon kinyírható állítólag. Ha bemelegszik, szépen tol, főleg prémium dízellel. Én sem hittem, de alap üzemanyaggal beteg bálna! amúgy is vigyázni kell a tankolással. 2000 bar common rail nem szeretni az "olcsóbb" üzemanyagot.
A helykínálattól mindenki kifekszik, egyesek szó szerint.
Vezethetőség jeles, bár 100 felett ügyesen kell manőverezni, széles gumikat nem tennék rá, borul tutira.
Szerintem teljesen jó a dinamikája, bár 1-es, 2-es rövidke ugye. Országúton szinte fáj neki a 90 alatti poroszkálás, bár a 120 felett meg már kiszusszan a 75 ló, ami nem is baj persze.
Aki gyorsulni akar vegyen 1.6 benzint és tankoljon 10 litert. :)

Update: 2013.05.21
Tél közepén kezdődött. Hangosodott szegényke alapjáraton, és részterheléskor. Kezdett ilyen 2-es golf szintre jutni mikor 3 szerelőhöz vittem. Volt márkaszerviz, bosch, és egy computerzseni. Na ő bevallotta, hogy azt sem tudja milyen a "gyári" hang. Így jártam búsan márciusig, mikor próbából lehúztam az EGR csatlakozót és meglepve tapasztaltam hogy semmit nem javult, semmit nem romlott a hangja. Csak egy lámpa világított egykedvűen a műszerfalon. Vagyis 2. De már tudtam hogy 3 szakemberrel beszélgettem idáig. Szelep ki, megtisztít megkocogtat, visszatesz. 2 nap múlva kivesz, mind kettő fele kormos, tehát működget. Részterhelésen mentem vele sokat.
A szerelők mindenáron porlasztót akartak kiszedni, meg szivattyút. Mert ingadozott a CR nyomás. Gondolom az ECU küzdött a kopogó hanggal, meg az egr nélküliséggel. A dízel megy, hangja töredéke, gyorsulása is jobb!

Update 2: 2013.08.27

Sajnos a hiba megint előtűnt, még be kéne mérni a légtömegmérőt ami egy nehezebb feladat, főleg karakterisztika nélkül. Esetleg belepróbálni egy jót. Ez még márkaszerviz szinten is lehetetlen. Mondták.

A többi csörgő dCi tulajnak írom (hallottam már 2 másikról Clio és Logan), hogy szerintem szegény a keverék. Ezt okozhatja egy hibás EGR vagy a légtömegmérő, vagy rossz üzemanyagrendszer. De ebben a sorrendben vizsgálni! 10 esetből 9-ben veszik a porlasztót szivattyút kifelé sok százezer Forintért. Más típusoknál is! Aztán a hiba marad. Az, hogy nem kormolt sosem, az kit érdekel. Az hogy (csak) teligázon jól megy, kit érdekel. Egy rossz porlasztóval? Álmodban.

Azt gondolom azért mert képtelenek felfogni, hogy az ECU nem egy hibajavító, mindenható intelligens lény, hanem egy 8-10 szenzor alapján bután de halálpontosan parancsot osztogató egység. A gyárban lemérték a próbapadon a motort és a bemenő jeleket beletömködték az ECU tábláiba. Neki az a dolga, hogy ezeket égen-földön tartsa! Jó tanulni is tud. És ha az EGR potméter, vagy a LTM öregszik vagy koszolódik, kopik 5-10%-ot, az egészet megette a fene. Igen, a mai autó "elromolhat" ha valahonnan lekopik 50 mg platina. Vagy szén. Sokan persze nem veszik észre, ha autójuk füstöl vagy 1-2 literrel többet eszik vagy a turbo 800-al fentebb kezdi. Csak amikor már villog a műszerfal vagy nem veszi a kettest.

A gyárban tökéletesre beprogramozott, Euro 4-es motor fulladozik, vagy épp csörög az oxigénben dúskáló gázolajcseppektől mint az enyém. És van vész üzem persze, totál K.O esetre. Ha észreveszi, ha leszakadt a kipufogó (lambdaszondástul). Jó nem? :)
Régen örökké gyűrűzték az autókat, ma meg elmennek 500.000 km-t ha jó az olaj. Mik vannak. Örökké ez az elektronika meg ez a sok kiegészítő szonda, szelep, kontaktos csatlakozó. Mennyivel egyszerűbb volt szétszedni az egészet.

Világos, hogy az üzemanyag rendszer is tönkremehet, a főtengely is eltörhet.

Remélem, hogy segítettem valamit... óh a Chrome elavult húdejó majd később, köszi. :)

Update: 2013.09.09

Az autó valóban szegény keverékkel üzemelt. Biztos jót tett a porlasztócsúcsoknak a magasabb hő.
Ha valaki nem értene hozzá és nem értené ez miért van, próbálja ki a következő 2 dolgot. Benzinkályhába töltsön 1 liter benzint és rendeltetésszerűen égesse el 1 óra alatt. Az eredmény egy csendes meleg szoba. Másodjára ezt az egy liter benzint öntse a szoba közepére és fél óra múlva dobjon egy gyufát a szobába, mikor már a levegőben van a benzin. A kb 10.000 gyorsabban elégő anyag kicsit hangosabb és melegebb lesz. Ha van bőven oxigén, az égés felgyorsul.
Az autó égésterében ezt persze bonyolult módszerrel szabályozzák, de ha a kör akár csak 5-10%-kal több levegőt enged az égéstérbe, az égésvégi hőmérséklet felszökik, hiszen van bőven O2. A lángfront csak úgy száguld. Ha jó az EGR, és a légfelesleg nem túl nagy (ilyenkor is van), ezt nehezebben teszi meg. Ha túl kevés az O2 a munkaütem végére nem ég el az összes gázolaj és füstölni fog az autó. Az én autómnál kb 10% volt ez az érték.

Készítettem (most de fognak örülni a gyári szakemberek) egy egyenáramú erősítőt (1db műveleti IC meg 1db 100k ellenállás és egy 33k potméter) és a LMM jelét meghamisítottam. Az erősítő 1,00 és 1,33 között állítható erősítésű. A feszültségek a jelvezetéken 1,6V...5V.
Belőttem kb az alsó felébe a potit (cca. 15kohm) is elindultam.
Hát mitmondjak. Az összes hang (3-4 féle csörgés, csilingelés) eltűnt és az alapjárat is sokkal simább. A tökéletes beállítás 9,5 kohm lett (+9,5% levegőt mutatok az ECU-nak).
Már csak az a kérdés, hogy ez a valós vagy ez az üzemanyag-rendszer-hiba javítása -hibával! Nem tudom eddig hány mázsa No_x-al tettem gazdagabbá a természetet, de bocs érte. Most korom jön. :D

Teligázál kipöffent egy füstpamacsot, ami szerintem így van rendjén egy 50 ekm-es autónál. A >több< levegőhöz több gázolaj jár, ha valaki még nem érteni éngem.

A fedkomp a beavatkozás előtt 4,5 litert mutatott (valós 4,8) most 4,8 (valós 4,9). Vajon miért. Kúttal mérve a valóst persze.
Fogalmam sincs, hogy a LMM kezdett csalni, vagy a porlasztók koptak meg és emiatt mászott el a keverék. Utóbbit egyrészt a kevés km, másrészt az 1 éve nem romló (konstans sz_r)) állapottal magyarázom. Meg azzal, hogy prémiumot toltam bele mindig mióta nálam van. De szerintem a gyártónak sem lenne jó, ha ezt elfogadnánk...
Még garanciában el kéne végeznie a bemérést, IMA kódok fedkompba vitelét. Vagy beperelni az üzemanyag cégeket. Nem tudom kinek higgyek már. De ezért ez nem normális.

Az EGR mahinálás azért segített ideig óráig, mert ő is ebbe szól bele csak a mérleghinta túlfelén. Ha jobb a szelep, több a visszavezetett égésgáz, dúsul a keverék. Persze 10 emberből 9 rávágja, hogy csak a No_x miatt kell az EGR. Igem. Vezesse az utastérbe, ha neki mindegy friss levegő, vagy kipuffgáz. Az a gáz amiben nincs oxigén, csak beszívja az autó (mert a dízel az mindig sokat szív) ahhoz nem kell drága gázolajat fecskendezni az arányok tartása miatt. Az ingyen is szabályozza a lángfrontot. Egy 1.5 dCi motor részterhelésen 1.0 szívódízelként megy és fogyaszt. Ugyanis ilyenkor 40-50% füstöt is beszippanthat. Terhelésen EGR zár, turbó pörög, injektor tolja az olajat. Határ a csillagos ég, ahogy a Dízelpápa (dr. Anisits Ferenc) mondaná. Ez nem kunszt. A 4,5 liter/100km az igen.

A prémium üzemanyag és a Spuri "szeretete" is ide passzol úgy érzem.
A változás egyébként _leírhatatlan_, járáskultúra és minden téren. Tökig lehúzott ablakkal élvezem ahogy halk mormogással haladok tova.
Egy kis ércet hagyni kell benne, ezek a motorok tényleg a kopogás (pénztárcakímélés) határán mennek. Megvan a gyorsításkor érkező kerregés is. A füstöt és fogyit ellenőrzöm még egy ideig.
2.0-ás áramkörbe kerülhet esetleg egy kondenzátor, mert van egy icipici torpanás, vagy pár dióda a karakterisztika levágására. Csak még nemtudom hol. :D

Hát mára ennyi, kár hogy fel kellett túrnom emiatt a fél Internetet meg órákat tölteni a motorház alatt.

Hibalista

- Motortérben egy takaró lemez. Remegett alapjáraton. Csúnya egy hangja volt. - Kuplungpedál szerkezet (utastérben) 2-3 havonta szilikonsprével, különben nyikorog... - Termosztát rossz, 60 fokon nyit. Állítólag vigyázni kell, a gyári termók, az újak is rosszak!

Ide hordtam szervizbe

Márkaszerviz egyébként!

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2009
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 29000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Clio2 1.4 16V Következő autója? Lodgy
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Logan 2004 (2004)

További ítéletek (196 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)