Kerekes igásló
Szöveges ítélet
Egy hónapja vettem vadi újan, most "fordult" az óra 2000 km fölé. Eddig semmi gondom nincs vele. Kényelmesen elfér benne az egész család ( az asszony elől, a két lurkó gyerekülésekkel hátul). Mivel kombiról van szó, a csomagtartóról csak annyit: feneketlen bendő.
A Renault motor az első 800 km-ig harmat gyenge volt, de aztán kezdett magához térni, mint részeg ember a másnaposság delíriumából. Azóta, ha nem is megy úgy, mint egy Ferrari, de azért egy-két csigát meg lehet előzni vele. Szerintem az ára a maga méretkategóriájában még nagyon sokáig verhetetlen lesz, mint Chuck Norris. Ennyi pénzért új autóban legfeljebb csak valami városi zsebcirkáló félét lehet kapni. Nekem igazi családi autóra volt szükségem. Ez a verda is elvisz oda, ahova én akarom, elég masszívnak tűnik ( a nejem elütött vele egy őzet és csak a rendszámtábla hajlott meg egy kicsit), nincs túlbonyolítva és ebből kifolyólag kevesebb a meghibásodási lehetőség. Remélem ez így is lesz. Először egy kicsit furcsa volt vele menni, de nagyon hamar megszoktam és nagyon könnyű vezetni. Van néhány olyan ötletes, igazán praktikus megoldása, amit bármelyik autógyártó megirigyelhetne. Nagyon jónak és könnyen kezelhetőnek tartom például a csomagtér ajtót. Ötletesek és remekül használhatóak a szellőzőrostélyok (Ha akarom a hajamat szárítom vele, ha akarom az ülőgumóimat hűtöm). Eltelt egy kis idő és az autó még mindig probléma mentesen üzemel.
A kilóméter számlálója közben felkúszott 9000 fölé. Fogyasztása eddig a legtöbb, ami nagyon rövid, mindössze két-három kilóméteres szakaszokból állt, 8,3 l volt, természetesen száz kilóméterenként. A legkevesebb pedig kétharmad részben autópálya használat( 120km/h folyamatosan), egyharmad részben pedig közúti haszálat alkalmával adódott, ez pedig 6,2 l/100km-re jött ki, a nyárra való tekintettel az első kilómétertől az utolsóig klímát használtunk. Szerintem ez nem rossz ettől a géptől.
Újabb információként csak annyit tudok hozzátenni eddigi írásomhoz, hogy 13600 km-t mentem és még mindig hibamentes a gép. Időközben beköszöntött a tél, így a fűtést is le lehetett tesztelni. Legmagasabb fokozatban egy kissé hangos a ventillátor, de feladatát messzemenően jól végzi.
A kilométeróra most már majdnem eléri a bűvös 16000-es számot, és írnivalóm csak annyi van, hogy még mindig jó a verda. A hóban autókázást is remekül bírta. Vettem rá négy darab kb.85%-os használt téli gumit, ami tökéletesen bevált. Volt, hogy napokig csillag-garázsban állt szegényke, de a hosszú állás után is pöccre indult. (Fel is gyújtottam volna, ha benzines létére nem ez történik.) Az asszony is maximálisan meg van vele elégedve. Mostanában elég sokszor viszi a csapattagokat edzésre, akik szintén elismerően nyilatkoztak, főleg az autó helykínálatáról és kényelméről volt pozitív véleményük.
Ismét itt a nyár, és a gépezet még mindig működik! Kilóméteróra állása: 26000. Véleményem a működésről még mindig változatlan. A csomagtartóban már szállítottam három méter hosszú műpadlót úgy, hogy minden ajtó be volt csukva. Igaz, ehhez a jobb első ülés támláját előre kellett dönteni, de még így is elfértünk hárman az autóban. Vittem vele 210 cm hosszú, 100 cm széles bútorlapot is. Ez már kissé kényelmetlen volt, mert a két első ülést teljesen előre kellett csúsztatni, ezért a ki-beszállásnál és a vezetésnél egy kicsit kényelmetlen volt. Végül is azt a 20 km-t így is el lehetett két személynek viselni. Ezek a dolgok is azt igazolják, hogy az autó praktikuma komolyabb kategóriába sorolt kombiknak is becsületére válna.
A kilóméter számlálója már nagyon megközelítette a 35000-t, de a járgány még mindig jól működik. Hamarosan át kell esni a következő olajcserén és az ilyenkor szokásos átvizsgáláson. Remélem nem lesz rajta semmi javítani, vagy cserélni való. Két hónap múlva a zöldkártyát is meg kell hosszabbítani, gondolom, ezzel sem lesz probléma.
Hibalista
- Hibáról még nem tudok írni, ahhoz még túl keveset mentem vele, de ha lesz valami, természetesen pótolni fogom ezt a hiányosságot.
- Na, az első megvan! Nagyon rossz útfelületen a jobb hátsó ajtó kárpitja mögött egy kicsit zörög valami. Egyébként nem vészes, ki lehet bírni.
Ide hordtam szervizbe
Mivel még nem kellett vinnem, egyelőre maradok a Renault Nyitrainál. Olajcserére helyben a Süni-szervízbe vittem. Át is nézték az autót, de hibát nem találtak rajta.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 34800 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Ulysse 2.0 EL | Következő autója? | Még szeretném sokáig ezt nyüstölni! |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
